שרשור חדש
כ"ה תשרי 19:18🎉שרשור היכרות תשפ"ה!!🎉אני הנני כאינני
עבר עריכה על ידי אני הנני כאינני בתאריך כ"ה בתשרי תשפ"ה 23:06

(חידוד קטן על מה שכתבנו שנה שעברה בשרשור היכרות) בכתיבה ישנו עקרון פואטי חשוב שכדאי להכיר, עקרון המוטיב. לפעמים, בתוך קטעי פרוזה או שירה נוכל למצוא עניין שחוזר, אם זה ריבוי צבעים, תחושות, מושגי טמפרטורה או מילים שמתארות מצב נפשי או גופני מסוים. ה'חזרה' הזו, שחוזרת ושונה, נקראת 'מוטיב'. ובחיים, כמו בכתיבה, גם כן יש מוטיב, דברים שחוזרים בתוכנו משנה לשנה, המידות, מאפייני האופי שלנו, אולי דעות או מעשים והרגלים. כמובן שיש בזה צד חיובי וצד שלילי. השנה, או לפחות לעכשיו, בואו ננסה להאיר את המוטיבים החיוביים שלנו, ולהיות מודעים לאלה שמעותד לנו שכר טוב על העבודה עליהם.

היופי באנונימיות הוא היכולת להיות הכי כנים עם עצמנו ואחרים בלי לחשוש מכך, להסיר את המסכה ולגלות את ה'שם' האמיתי שלנו, כיצד באמת היינו רוצים להופיע בעולם. לצאת ממגבלות הזמן והמקום, להציג את עצמנו מצד האמת אותה אנחנו מרגישים בתוכנו, ואז אולי לנסות לחזור ולהעמיק או להעריך מחדש את המציאות בה הרבדים הפיזיים שלנו נמצאים. אין כאן ח"ו קריאה 'לשקר' או להציג מידע כוזב, רק להיות כנים ועם זאת מאומתים. אז הפעם, נלך על כיוון קצת שונה...

 

1. איך היית רוצה שיקראו לך? (ברחוב, במשפחה, בפורמים, בין חברים, בזוגיות)..

 

2. איזה תיארוך היית נותן/ת לתודעה שלך? (לאו דווקא במימדי הזמן המוכרים לנו)

 

3. איזה כשרון (או כח-על) היית רוצה שיהיה לך? (איזה תכונה בך היית מוכן להקריב תמורתו? [כן, גם תכונה שלילית]).

 

4. מה לדעתך היחס בין שיר (כתיבה) לבין שירה? (יכול להתפרש כ-תוכן שיר כתוב לתוכן שיר מושר)

 

5. קורא/ת שירים של אחרים בפורום? כמה פעמים את/ה קורא/ת כל שיר? האם יש שירים שהשפיעו עליך או עוררו בך משהו? (מוזמנים לתת קישור).

 

6. מה לדעתך אפשר או כדאי לקדם בפורום? (דוגמאות: אולי תוכניות מיוחדות, אתגרים, מפגשים, סיפורים קבוצתיים, סדנאות, שיח בין הכותבים, העמקה וניתוח, שיח על סופרים חיצוניים).

 

7. מה היחס לדעתך בין המקום התורני שלך לכתיבה שלך?

 

8. תייג/י ניק שעוד לא הגיב פה...

 

שתהא שנת פדות והצלחה רוחנית וגשמית!

כ"ז בתשרי תשפ"ג 23:39רשימת קישורים לאתגרי כתיבהאני הנני כאינני
עבר עריכה על ידי אני הנני כאינני בתאריך ט' בחשון תשפ"ג 21:21
 

לנוחותכם, להלן רשימת קישורים לאתגרים שעלו בפורום בעבר.

 

אתגר שבועי לעידוד כתיבה - שבוע שני! - פרוזה וכתיבה חופשית

אתגר שבועי לעידוד כתיבה - שבוע שלישי! - פרוזה וכתיבה חופשית

אתגר שבועי לעידוד כתיבה- שבוע חמישי! - פרוזה וכתיבה חופשית

האתגר השבועי!!!! - פרוזה וכתיבה חופשית

האתגר השבועי מספר 2 - פרוזה וכתיבה חופשית

האתגר השבועי מספר 2!!! - פרוזה וכתיבה חופשית

אתגר פתוח? - פרוזה וכתיבה חופשית

אתגר - סתם כי בא לי, נראה אתכם... - פרוזה וכתיבה חופשית

(אתגר) אסיים להבוקר - פרוזה וכתיבה חופשית

 

תרגיל פרשת ואתחנן - ט' באב - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל לפרשת עקב - אוּפְּס! - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל לפרשת ראה - אלול!! - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל לפרשת שופטים - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל פרשת כי תצא - מלחמה! - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל פרשת כי תבא - תכלה שנה וקיללותיה - פרוזה וכתיבה חופשית

תרגיל שבת שובה - קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים - פרוזה וכתיבה חופשית

***אתגר שבועי - שירת האזינו*** - פרוזה וכתיבה חופשית

*** האתגר השבועי - ושמחת בחגך *** - פרוזה וכתיבה חופשית

📣📣📣 האתגר השבועי! - להתחיל מבראשית 🌄 - פרוזה וכתיבה חופשית

האתגר השבועי - תיבת נח - פרוזה וכתיבה חופשית

📣📣📣 האתגר השבועי - לך לך! 🚶🏃🌄 - פרוזה וכתיבה חופשית

 

כ"ב בשבט תשע"ט 18:03היי אנשים בואו תציצו כמה רגעים, זה חשוביעל
עבר עריכה על ידי אני הנני כאינני בתאריך ט"ו באב תשפ"ב 01:38
 

יש לי כמה מילים (טוב, כמה פסקאות) לומר לכם, גם מתוך היכרות עם הפורום וגם מתוך דברים שאנשים מכאן אמרו לי. תנסו להחזיק ראש:

 

הפורום הזה הוא אחד הפורומים הפעילים של פסיפס, ולא סתם. כתיבה היא האומנות הכי קלה - לוקחים דף או פותחים תזכיר בפלאפון וכותבים מה שעולה לראש. לפעמים טורחים קצת על חרוזים או מבנה, מוסיפים קישוט של מקפים כפולים (- -) והופ, יש לנו שיר.

נכון, לפעמים זה עובד. אבל ברוב הפעמים זה פשוט לא מספיק.

 

מכירים את נתן אלתרמן? אחד המשוררים המוכרים והמוערכים בספרות העברית, נהג לכתוב אינספור טיוטות לכל שיר. הוא כתב, ואז קרא ושינה משפט, ואז קרא שוב ושינה חרוז, וקרא שוב וגנז. ואחרי תקופה ארוכה קרא שוב ומחק ותיקן והוסיף. ושוב גנז, ושוב קרא, וככה עד שהוא קיבל תוצאה מושלמת ויצירה איכותית ומחושבת שראויה להתפרסם.

לאלתרמן היו כנראה עצבים של ברזל ויכולת נדירה של ביקורת עצמית. לא כולנו יכולים לעשות את זה, אבל כולנו בהחלט צריכים ללמוד ממנו מהי אומנות. שירה (וכל כתיבה אחרת) היא מלאכת מחשבת לכל דבר, שדורשת חשיבה עמוקה ועין אומנותית. היא דורשת קריאה חוזרת, תשומת לב לפרטים ונכונות לשנות את הטקסט אחרי שהוא כבר יצא ממך.

 

אני זוכרת שפעם הייתי בסערת רגשות והוצאתי את הפלאפון כדי לכתוב מתוך הסערה. יצאה לי פסקה מרשימה, מלאה ברגשות טעונים וכאב חשוף, והיא הייתה מרגשת והכול, אבל אחרי כמה דקות קראתי אותה שוב ומשהו היה חסר לי. נכון, כתבתי אותה בשיא הסערה והיא כולה אני וזה היופי בה, אבל בשבילי זה לא היה מספיק. העתקתי אותה למקום אחר והתחלתי לעבור משפט משפט ולשלב חרוזים עדינים בין המשפטים. שיניתי כמעט חצי מהקטע, אבל התוצאה הייתה מרשימה בהחלט, וביטאה את כל מה שהיה שם בהתחלה ואפילו יותר.

 

מה אני מנסה לומר? אל תחששו מתיקונים. לשיר יש שני צדדים - הצד של הכותב והצד של הקורא. הצד של הכותב הוא חשוב מאוד, אחרי הכול אנחנו מנסים לכתוב כמה שיותר מתוך עצמנו, אבל הצד של הקורא הוא לא פחות חשוב. שיר במגירה הוא לא כמו שיר שיוצא החוצה לעולם ופוגש אנשים. אחת המטרות שלנו בכתיבת שיר או סיפור טוב היא שהקורא יבין, יזדהה ויתרגש, אנחנו רוצים שמשהו יזוז אצלו בלב ויגרום שינוי.

 

הרבה מהכותבים, גם כאן וגם בכל מקום אחר, טוענים שאין מה לבקר שירה כיוון שאומנות היא ללא גבולות ותלויה לגמרי ברצון הכותב. האמירה הזו נכונה חלקית. אף אחד לא ישב וכתב רשימת כללים שכל יוצר חייב לעמוד בהם, ואם מישהו עשה את זה הוא לגמרי פגע באומנות. אבל היי, במוזיקה - שהיא אומנות לכל דבר - לא שומעים זיופים לפעמים? וזיוף, לרוב, הוא לא אומנות. הוא יכול לבטא את הרגשות של המלחין עד מחר אבל אף אחד לא ישמע אותו מרצונו החופשי. (וכיוון שאומנות היא בכל זאת חופשית, אתם תמצאו מלחינים שכן משתמשים בזיופים לשם האומנות. תוכלו לשמוע את זה בתחילת השיר "לונה פארק" של שלמה גרוניך. אני אוהבת את השיר הזה מאוד והזיוף בהתחלה הוא אומנות גאונית בעיניי, אבל רק כי היא עשויה בחוכמה ומתוך כוונה מפורשת.)

 

גם בכתיבה יש זיופים.

יש זיופים שקל מאוד לאתר ויש זיופים שרק עין מקצועית תשים לב אליהם. ידעתם שכל משורר שרוצה להוציא ספר שירים יושב לפני כן עם עורך שירה? דיברתי עם מישהי שעובדת בזה, והיא סיפרה לי שהרבה כותבים מתרעמים על ההערות שהיא נותנת להם. זה השיר שלי, הם אומרים, זה מה שרציתי שיהיה בו. והיא עונה להם בדיוק את מה שכתבתי קודם - אם אתם מוציאים את השיר הזה מהעולם הפרטי שלכם, הוא צריך להיות נקי מזיופים. מרגע שפרסמתם אותו הוא כבר לא שלכם וכלום לא משנה.

 

בדיוק בשביל זה נועד הפורום.

אנחנו מעלים לכאן שירים כדי לקבל עליהם ביקורת, כדי שנדע איזה חלקים בו הם אולי יפים וברורים בעולם שלנו אבל נשמעים כמו זיופים כשהם יוצאים לעולם הגדול. לא את כל הביקורות שכותבים לנו נקבל, אחרי הכול השיר הוא שלנו. אבל הביקורות הן חשובות מאוד בעולם האומנות ובדרך כלל הן גורמות לשיר להישמע הרבה יותר טוב והרבה יותר שלם. לכן אין מה להיפגע כשכותבים לכם ביקורת - תודו על הזכות לדעת איך אחרים תופסים את האומנות שלכם ותשקלו אם לקבל את הביקורת או לא.

 

ומכאן אני עוברת לנושא האחרון - פסיפס.

 

לא הרבה יודעים, אבל הפורומים האומנותיים נבנו כדי ליצור שיח חופשי סביב היצירות וכדי לתקן ולשפר אותן לפני שהן עולות לפסיפס. הפורום הזה הוא בעצם תחנת ביניים בדרך לדבר האמיתי, ועם השנים הוא הפך לדבר עצמו וחבל שכך. הבמה של פסיפס רק מחכה ליצירות הטובות ביותר שלכם. אומנם בחצי שנה האחרונה היא העלתה אבק וחלודה, אבל היום היא חוזרת לזהור. תכתבו כאן טיוטות, תקבלו חיזוקים וביקורות ואת היצירה הסופית והמוגמרת תשלחו לפסיפס. זו במה ראויה לאומנות שלכם.

 

(אני הנני כאינני - כמדומני שהפסיפס יותר אינו פעיל).

 

 

י"ב תמוז 00:34..מוריה.

אלוקי,

מה יש בי? מה שמת בי?

אני מתבוננת בי, מנסה ללמוד,

רואה גוף, מסורבל, גמלוני.

רואה נפש, עייפה, מתוחה.

אם אני מעמיקה להביט, רואה גם נשמה, מחפשת, מתפללת, מבקשת.

כל רובד וחוסריו, כל רובד וההשלמה אליה הוא כוסף.

מביטה אליך, הכל מושלם, הכל קיים.

ואותי בחרת לברוא? אותי החסרה? אותי על שלל רבדי וצורותי?

מלאת השתוממות, שומעת את תשובתך, כן.

כ"ו סיוון 15:33יש לכם זמן פנוי?כנר✍️

מה קורה חבר'ה?

בעז"ה אני מתכוון להוציא ספר שירה על המלחמה.

אשמח ממש אם מישהו ממכם יהיה מעוניין לעשות סקירה מקדימה שתביא נקודת מבט אחרת על הספר ותיתן לי ביקורת כנה.

מי שבעניין מוזמן לענות פה או בפרטי ואשלח לו את הקובץ של הספר.

 

תודה מראש.

כ"ו סיוון 21:10אני יכולהוד444

אבל אני לא כזה מקצועי..

כ"ח סיוון 11:22אני גם אשמחShandy
אבל כמו שהוד אמר אני גם לא מקצועית
ל' סיוון 13:35אוכל לנסותזכרושיצאנולרקוד
לא מתחייב 
ד' תמוז 09:20בעזרת ה'אני הנני כאינני

אני במהלכו של שירות צבאי אבל אוכל להשתדל

לא אומר שאני מקצועי אבל אני הרבה זמן בעסק

ז' תמוז 15:54אני ממש אשמחשאלה.אחתאחרונה

אני לא מתיימר להיות מבין גדול.

אבל אני כן מתיימר להיות מבין קטן.

 

אם זה מספיק ... חחח

ז' תמוז 08:31קצה נפשי בכם, פתייםימח שם עראפת

קצה נפשי בכם, פתיים.

שקרים זורמים מדובר צה"ל כמו מים,

ואתם לכל מילה מאמינים,

בלי לבדוק את ששומעות האזניים.


ארבע גירסאות לפחות הוא החליף,

ועדיין כל מילה קודש ואמת.

לא הזכיר בכלל את הירי באסיף,

שיקר שאין נפגעים (אולי נפגע זה רק מי שמת?)


כשהתברר ששיקר, והנער נפצע,

טען שנפצע מאלפ"ה- כדור גומי או ספוג.

וכששוב התברר ששיקר בחוצפה,

והרנטגן הוכיח שהנער נורה, מה אמר הדמגוג?


צה"ל לא ידע, העיז פניו הרשע.

ומיד כשהוכח שצה"ל ידע גם ידע,

תמונת הפצוע וחייל, המחפה על פשע,

שינה הדובר טקטיקה וגירסה בדה:


סיור שגרתי, קילומטרים מ"תקיפת" המג"ד,

הותקף באבנים מצד מזרח.

הכוח הבחין ברעולי פנים, וירה באוויר בלבד.

הידד, אלו זורקי אבנים, הבה נגיל ונשמח.


כולכם הפתיים צוהלים ושמחים,

הנה! נתגלתה האמת!

האמנם? עוד לא הפקתם לקחים?

אז בואו נבדוק את הגירסה שעצמה סותרת:


בסרטון אומר החייל, שהוא ירה ב60 מעלות.

כלומר, אף אחד לא אמור להיפגע.

ועוד, הוסיף החייל באותו סרטון מעליל עלילות,

שהוא לא מצא אף אחד כשחתר למגע.


אני אסביר שוב, למי שלא הבין,

נער שכדור חדר מהיד לגבו, לא יכול לברוח.

אבל לא היה שם אף אחד, טען החייל ה"אמין".

אז שוב, הנער לא יכל לברוח. מקסימום לצרוח.


סתירות נוספות קיימות בסיפור,

עוד חזון למועד, לדין בפני שופט השופטים,

כל שקרן וכל שומע לשון הרע, ייתן דינו ביום הכיפור,

אך עד אז- קצה נפשי בכם, ממלכתיים.

ד' תמוז 22:10לפעמיםכל קול קן כן

לפעמים אתה מרגיש כמו עלה

עף לו ברוח, רק עולה

ולפעמים אתה מרגיש כמו הגשם

יורד מהמרום אל תוך תהום

ולפעמים אתה מרגיש כמו השמש

מאיר אל העולם מתוך חיוך

לפעמים אתה מרגיש כמו השקט

קול שנעלם אל השממה

לפעמים אתה מרגיש ולפעמים אתה כבר לא

לפעמים אתה מרגיש כמו כל יכול

ולפעמים אתה מרגיש הלך הכל

לפעמים אתה מרגיש הכל מגיע

ולפעמים אתה מרגיש הכל אבוד

לפעמים יש פעמים שמפעימים

ולפעמים יש פעמים שמדהימים

לפעמים יש פעמים שנעימים

ולפעמים יש פעמים על הפנים

לפעמים יש מזל שהפעמים רק לפעמים

פרסומת
ל' סיוון 02:42קלףדוד.ב

הוא קרא לי אליו למעלה, אז באתי. והיה חשוך, ונוף לילה מטריף. כוכבים כמו שרק איפה שלמדנו יכולים להציע. רחוק ממקומות יישוב איפה שלמדתי. וטוב שכך, ויש בחינה שלא טוב שכך. באותו הלילה שתי הבחינות התקיימו והוא התחיל לדבר. ואני ידעתי שיש מצב שאלו יהיו הדיבורים, אבל עוד לא ידעתי שאני אין לי גבולות, ואני נחטף, רגשית, ואני לוקח תפקיד מציל, והמילים שלו מתארות סוף, ומפחדות לומר סוף, והמילים מתארות פחד, ומפחדות לומר פחד. ואני מקשיב, ומייעץ, והתסריט קבוע, אין הפתעות, ואיפה שאין הפתעות, אין גם פחד, וזה מה שאולי הוא היה צריך, רגע בלי הפחד. לפני שיחזור לפחד.

ובהמשך כשרבנו מול החברים, הוא הסתלבט עליי, ואני עליו. אבל הוא גם דאג להעריך בפניי את העובדה שאני לא משתמש במידע ששיתף כנגדו.

והוא לא ידע, שאם הייתי משתמש במידע, כבר לא היה לי "קלף" עליו, ואם אין לי קלף, אני כבר לא שולט במצב. ולא יכול להיות מעליו, אז בטח שאשמור אצלי, ולא אשתף.

כ"ט סיוון 12:02המרדף אחרי ה...עת הזמיר הגיע

המרדף אחרי ה...

 

אחרי שאסיים את התואר,

ממש בעוד כמה ימים – 

תהיו בטוחים שאמשיך לרדוף

בקפדנות אחרי חיים מאושרים.

 

לְבֵנָה לְבֵנָה 

התלכלכתי במרדף אחרי ה... שושנה העליונה.

אחרי הדבר הכי טהור

אחרי החתונה, זה יעבור.

 

1200 שקלים חדשים

במרדף אחרי ה... אנשים הנכונים, 

שילמדו אותי איך להמשיך לרדוף, 

לרדוף אחרי חיים מאושרים.

 

המרדף אחרי עצמי,

אחרי שתיגמר המלחמה 

אדם בתוך עצמו הוא חי 

ולא במקלט עם כל השכונה.

 

המרדף אחרי הזנב,

מעגלים- מעגלים

המרדף אחרי הנקודה החסרה

שכבר דרכתי עליה בלי משים.

ל' סיוון 02:41..דוד.באחרונה
אוח מזדהה כל כך. כל כך. גם מסיים עכשיו.
כ"ח סיוון 19:52ארה"במשתדל וחושב

בדרך כלל אני לא כותב שירים פוליטיים כאלה, אבל הפעם יצא

 

ארה"ב

דוד רחוק, מעבר ים

בכל ביקור עטור מתנות

בעת גורל יקבע הדוד

שלום או קרב בין המדינות

 

אחות אוהבת מלאת חיבה

עוטפת בחיבוק מוחץ

אך ביום דין תהא פתאום

צרה לופתת מכבש לוחץ

 

בת-ברית חיץ נחרץ

אויב יבוא, היא תהלום

לפתע כשתרעד הקרקע

"סטופ!" תאמר, "עכשיו שלום"

כ"ט סיוון 12:01גאוניעת הזמיר הגיעאחרונה
כ"ח סיוון 21:15ובואיזכרושיצאנולרקוד

ובואי

תפשטי את ידיך

הנשואות אל על

הכוספות ומבקשות

טיפת מרגוע


ובואי

הסירי את מרבד העלים

שטווית בלכתך

בדרך זרועה בוץ

וסופות


ובואי

לטפי את שלהבות נשמתך

את מחולות כיסופייך

חוללי שנית

כשתיקה רווית מחשבות


את אש רוח נפשך

הוסיפי לחזות

את אושר מבט עייניך

נשאי שנית


ובואי

הכניסיני תחת כנפייך

כגונן אם על עוברה

לחשי מילות אהבה

בין מפלי האימים

של סערות חיי


ובואי

בין לילה

לאיילת השחר

בין עומק כוסף

לים מרובד

בין כניעה חרישית

לתוך זרועות הלבד


האירי שנית לילותיי

חשפי את אור טוהרך

הנגלה עתה

למול ירח

שותק.


ט' סיוון 22:20על חוטזכרושיצאנולרקוד

 

עַל חוּט דַּק

אֲנִי וְעַצְמִי

רוֹקְדִים

רִיקּוּד אַחֲרוֹן.


 

עַל חוּט דַּק

בֵּין שָׁמַיִם וָאָרֶץ

אֲנִי נֶאֱחָז

בְּכָל כֹּחִי

בַּשְּׁפִיּוּת.


 

מוּל אַדְמַת צְלָלִים

שֶׁזוֹעֶקֶת

וּקוֹרֵאת לִי אֵלֶיהָ

בִּשְׁעֵטָה


 

אֲנִי אָבוּד

תָּאֵב לָדַעַת

נֶפֶשׁ הוֹמִיָּה

צוֹעֶקֶת מָרָה


 

וְאוּלַי אֱלֹוהַי

עוֹד יַבִּיט מִמָּרוֹם

וְאוּלַי אִי-שָׁם

עוֹד יֵשׁ פִּתְרוֹן

וְאוּלַי יוֹם יָבוֹא

וְשׁוּב אֵדַע לַחְיֵךְ

וְאוּלַי עוֹד תַּסְבִּירִי

לִי לָמָּה וְאֵיךְ


 

וְאוּלַי אֱמֶת

הִיא רַק שֶׁקֶר בָּהִיר

וְאוּלַי בֵּין דִּמְיוֹן

הַמְּצִיאוּת עוֹד תַּזְהִיר

וְאוּלַי זֶה אֲנִי

שֶׁמְּחַפֵּשׂ מַשְּׁמָעוּת

בֵּין גַּלֵּי הַלְּבַד

בֵּין לִחְיוֹת ללָמוּת.


 

 

 

 

 

היום 20:51יפהפה!! ♥️עַלְמָה1
ט"ו סיוון 20:04תודה רבהזכרושיצאנולרקוד
כ"ז סיוון 14:03אתה כותב ממש מדהיםיהלום12

איך אתה מנקד את השירים שלך?

כ"ח סיוון 21:13תודה רבה ❤️זכרושיצאנולרקודאחרונה
AI
כ"ח סיוון 20:51הומור לפרשת השבועכאננ

חוות דעת׃ למה אני מתכנן לבחור בקורח בבחירות הבאות

 

למשה רבינו תמיד היתה בעיה רצינית של קשר אמיתי לבוחר הממוצע. כבר במצרים, ילדותו ורוב בגרותו היתה בקרב האליטה המצרית, דבר שהקשה עליו להיות מקושר לבעיות של השכבות החלשות באוכלוסיה. קורח, לעומת זאת החל את חייו כנצר פשוט למשפחת לוי, ונאלץ במו ידיו לאסוף את  הרכוש שזכה בו.

 

המעריצים של משה יגידו שהוא "מר בטחון" (בה'), אך בפועל על נשכח את חולשתו נגד עמלק. כזכור לכולם במבצע יהושע, למרות כל החיצים שנפלו במרכז המחנה, כל מה שעשה משה זה לשבת על אבן.  לולא היה נתמך מימין, יש סיכוי גדול שכל המבצע היה נגמר בכי רע. מצב דומה היה גם בצפון כשמשה היה ירא מלהסתבך עם הענק מהבשן.

 

אז סלחו לי אם אני חש קצת אי נוחות לנגד האמירות הלוחמניות שלו כלפי העם הכנעני היושב בארץ ישראל. אמנם זו הארץ המובטחת, אבל החוק הבין-לאומי אומר שגם להם יש זכות ישיבה בארץ.

 

לגבי הטענה שהצבעה לקורח היא הצבעה לממשלת ערב-רב שתחזיר את העם מצרימה, אני חייב להשיב שקורח הבטיח כבר כמה פעמים להשתמש בערב-רב רק בשביל גוש חוסם. ממשלת קורח שתקום תהיה  בנויה ראשית על בסיס קואליציה עם מפלגת דתן ואבירם. בנוסף, רוב הסקרים מראים שמפלגת און-בן-פלט תעבור את אחוז החסימה, ותהיה מוכנה להצטרף לממשלה תמורת תיק בכיר ונוכחות בשתי  ועדות. קורח גם הבטיח לקיים משא ומתן עם המפלגות החרדיות וכבר הציע בפומבי להעביר את חוק "טלית שכולה תכלת" תוך שבועיים מהבחרותו לראשות הממשלה.

 

משה לעומת זאת, עדין מתנסח באותם הבטחות ישנות שהבטיח לפני ארבעים שנה, ונותן יד לקנאים כמו פנחס לקחת את החוק לידיים מבלי להרים גבה. יתכן באופן תכני הלז היה מוצדק בדקירת זמרי , אך  תדמיתנו בקרב עמי אירופה ניזוק ללא גבלין לאור המעשה.

 

עוד עניין שעומד על הפרק הוא "פרשת שלושת אלפים". הכוונה היא כמובן לשלשת אלפי הקורבנות  שמתו ב"חטא" העגל. למרות כל הפרשנויות החונפות, אי אפשר להכחיש כי משה היה מחוץ למחנה בזמן הקריטי, בניסיון לזכות באיזשהו פרס סמלי. אמנם זה היה ניצחון פוליטי, אבל עלינו לשאול אם פרס זה היה שווה את המחיר הכבד ששילם העם.

 

ואם כבר לדבר על מחיר, אני חייב למתוח ביקורת על התנהלותו של משה ביחס לכספי ציבור. מן ההגיון  שהעם ייסע בחלק מההוצאות באירוח נכבדים זרים, אך כשמשה עושה סעודת לחם בשביל חותנו בעוד שהחלשים בעם חייבים ללכת מעל לשלושים צעדים בשביל למצוא מנה אחת פשוטה של מן, אזי אפשר לשאול אם ההוצאות היו הכרחיות. האמת שכל העניין ההוא בכלל כרוך בצחנה, שכן כל הצעות החוק להוספת שרי האלף ולשינוי חוקת בתי הדין,  הגיעו מפגישה זו ,ללא כל שימוע מבג"ץ לגבי חוקיותם.

 

לסיכום, אל לנו לפחד מקריאות האבדון של משה אם נצביע לקורח. האדמה לא תבלע אותנו אם ניקח קצת סיכון על בן אדם שנלחם כל חייו למען העם והפרט.

פרסומת
כ"ז סיוון 13:26...כְּקֶדֶם

אפשר למצוא מעשים נסתרים של עם ישראל מעצם ההתבוננות בעצמי

כ"ז סיוון 21:37...עַלְמָה1

סליחה מראש אם לא רצית שיגיבו לך,


אני מרגישה שאפשר למצוא מעשים נסתרים של עצמי מעצם התבוננות על עמ"י (:

כ"ז סיוון 23:32(:כְּקֶדֶםאחרונה
תודה
כ' סיוון 22:32בדידותתירס גמדון

כמה מוזר להרגיש לבד

כשיש לך כל כך הרבה

כמה מוזר לחיות בתוך ריק

שלעולם לא יתמלא


המטרה מאוד ברורה

וגם האמצעים

אז איך הלכתי לאיבוד

בתוך הנתונים?


תתעוררי, וכדאי שמהר

את עשירה, את מוצפת

את אהובה ומחובקת

על מה את מתלוננת?


שתי אמיתות

איך יכול להיות?


ולמה כל ערב

הלב בוחר לבכות?

כ"ד סיוון 00:05יפה!עַלְמָה1

המסר יפה! מחזקת ♥️

ובעז"ה נצליח גם בתקופות של קושי להיות בעמדה עוצמתית ומלאות.

כ"ה סיוון 22:39❤️❤️תירס גמדון
כ"ה סיוון 23:10ואווצאצאאחרונה
כ"א סיוון 17:18נתקעתיכל קול קן כן

 

זה כמו הר בקנה הנשימה, אין כל קול רק לחש שנשמע כמו נהימה

היו ימים עם דף ועט מרוקן את כל מה שרק אפשר, חיוכים וריקודים והנה עוד ילד ששר

היכן הקן נשאר לו לא, הכן הפך מסכן.

להשתחרר

זה החלום לחזור לעוף כמו ציפור

לפרוש כנף ולהשמיע קול אל כל יכול

הנה אני אדם פשוט מופשט רק נשמה, היכן אתה פתח לי שוב את מעיינות החכמה

שנים שלא כתבתי, מאותו רגע רק הדחקתי וגם כשחזרתי, בך לא בטחתי 

הנה הרגע זה הרגע שנכנס האוויר, הנה הרגע זה הרגע שהאור מחזיר

חזר הקול יש הכל אומר רק כן אבנה לה קן

נעוף נחזור נבנה נהיה

משוחררים.

 

כ"ד סיוון 00:06אמן! יפה(:עַלְמָה1
כ"ד סיוון 03:40תודהכל קול קן כןאחרונה
פרסומת
כ"ח אייר 14:09כלוםדוד.ב

באופן אמיתי אני מרגיש שאני לא רוצה להשקיע בעולם.

הכל יוצא קטן, מצוצמם, לא אמיתי, חלקי, חסר. הכל.

ולא לאט דברים נהיים חסרי חשיבות.

מה זה משנה הטיפול הזה שאטפל או הבא, כשאין בית מקדש.

מה זה משנה אם אתחתן או לא, כשהכל גם ככה איטי ולא מתחשב.

הכל חם או קר. לא נעים.

ב' סיוון 11:05....אשר ברא

"וַתְּחַסְּרֵהוּ מְעַט מֵאֱלקִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ (תְּהִלִּים ח) הִנֵּה יָדוּעַ כִּי כָּל מַה שֶּׁחָסֵר לָאָדָם הֵן בְּרוּחָנִי הֵן בְּגַשְׁמִי הַחִסָּרוֹן הוּא בְּהַשְּׁכִינָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֱלקִים וְזֶהוּ וַתְּחַסְּרֵהוּ בְּוַדַּאי מְעַט מֵאֱלקִים הַיְנוּ הַחִסָּרוֹן בְּוַדַּאי מֵאֱלקִים, הַיְנוּ בְּהַשְּׁכִינָה אַך כְּשֶׁיֵּדַע זאת, שֶׁהַחִסָּרוֹן הוּא לְמַעְלָה וּלְמַטָּה בְּוַדַּאי יִהְיֶה לוֹ צַעַר גָּדוֹל וְעַצְבוּת, וְלא יוּכַל לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּשִׂמְחָה לְכָך צָרִיך לְהָשִׁיב לְעַצְמוֹ, מָה אֲנִי וּמֶה חַיַּי כִּי הַמֶּלֶך בְּעַצְמוֹ מְסַפֵּר לִי הַחִסָּרוֹן שֶׁלּוֹ וְכִי יֵשׁ כָּבוֹד גָּדוֹל מִזֶּה מִתּוֹך כָּך בָּא לְשִׂמְחָה גְּדוֹלָה, וְנִתְחַדְּשׁוּ הַמּחִין שֶׁלּוֹ וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ הַיְנוּ עַל יְדֵי כָּבוֹד וְהָדָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֶׁהַמֶּלֶך בְּעַצְמוֹ מְסַפֵּר לוֹ הַחִסָּרוֹן תְּעַטְּרֵהוּ בְּמחִין חֲדָשִׁים".

[ליקוטי מוהר"ן פ"ט]


אולי אתה מרגיש את החסרון הרוחני ואז הכל נראה בצער גדול ועצבות.

ובאמת קשה להגיע מתוך כך לשמחה גדולה..

אבל השמחה הגדולה יכולה להיות בנישואים, התפתחות אישית בכדי שהשמחה האמיתית תהיה בבית המקדש.

כ"ד סיוון 00:43..דוד.באחרונה
תודה
י"ט סיוון 22:45רק אנידוד.ב
מתי להיות רק אני ירגיש מספיק 
כ"ד סיוון 00:11חושבת על זה לעיתים.עַלְמָה1

חשבתי על כיוון נועז, מה דעתך-

אנחנו שואפים להיות טובים, ולכן ההסתכלות על עצמנו מטבעה מדגישה את החסר וחוסר השלמות.

אולי הפתרון הוא לא לשנות את ההסתכלות על עצמנו, אלא להבין שאנחנו לא העיקר ופחות להסתכל על עצמנו!!

להבין שיש לנו בסיס טוב, ואנחנו לא מצפים שיהיה מושלם.

ואז, מתוך הכרה בטוב (הלא מושלם) שלנו, להתרכז בלתת, להשקיע באחרים, להיות בהסתכלות עצמית שלא שואלת "מה חסר לי בעצמי", אלא "למי חסר משהו שאני יכול לתת לו". 

ולהשקיע את עצמנו בנתינה הזאת.

 

ואז ממילא בעקיפין זה ידגיש לנו כמה יש לנו.

 

וגם יתן לנו פרופורציות ויזכיר לנו שאנחנו לא העיקר, אם המעשים והשאיפות הם העיסוק שלנו, ואנחנו לא המטרה - אנחנו לא התעסק בלהיות כמה שיותר מוצלחים, אלא נרצה לפעול הכי טוב שאנחנו מצליחים בתוך הדמות הזאת שהקב"ה נתן לנו לשחק, מתוך תחושת שליחות לבצע את התפקיד שלה, לא בשביל עצמנו, בשבילו, בשביל התפקיד, בשביל השליחות.

כ"ד סיוון 00:42..דוד.באחרונה

יפהיפה תודה

מסכים

כנראה שזה מסובך מאד

כ"ד סיוון 00:21מתי אני אספיק להרגיש רק אניכְּקֶדֶם
כ"ד סיוון 00:23חזק 🙏עַלְמָה1
כ"ד סיוון 00:24```כְּקֶדֶם
כ"ד סיוון 00:26מה זה אומר? 😅עַלְמָה1
כ"ד סיוון 00:27כתבתי שם משו וערכתיכְּקֶדֶם

תתמודדי

כ"ד סיוון 00:30👌עַלְמָה1
כ"ד אייר 13:44סָלַ֖חְתִּי כִּדְבָרֶֽךָאשר ברא

בס"ד


הסליחה רוקדת לה,

באה אליי קרוב ומתרחקת.

נוגעת ולא נוגעת,

קצת מעצבנת.


היא נשארת רחוקה,

לבושה במלבושים מגונדרים בצבעי כעס.

יפים.

אך לא לבישים. לא צנועים.


והיום כשהיא מדגדגת,

יש כיסופים לבואה.

אך כגודל הדגדוג,

כך היא לא מתקשרת וגם לא עונה.


אם כמה שאני רוצה אותה אני לא מוכנה לבואה-

הרי אין בי אריכות אפיים,

ואני לא בעלת חסד,

לא נושאת עון,

ופשע,

ונקה.


ואיך בלי בקשת סליחה ממליץ יושר

לעוונותי,

יאמר ה':

"סָלַ֖חְתִּי כִּדְבָרֶֽךָ?"¹

כדבר מי? כדבריי?


ואני לא צריכה סליחה בהחלט,

אלא רק בשביל שיהיו כדבריו שלא אמות.²

כגודל חסדיו.

רק בכדי לשמוע עוד פעם אחת "ויאמר ה'.."

רק שיגיד..

משהו.

כגודל חסדיו.


[¹] דברים י"ד, י"ח-כ'

[²] פס' כ' אור החיים, א'

כ"ד סיוון 00:24וואו ממש מממש התחברתי לבית הראשוןכְּקֶדֶם
כ"ד סיוון 00:29בזכות זה שכקדם הגיב על זהעַלְמָה1אחרונה

השרשור הזה קפץ לי עכשיו, ו - וואו.

איזה חזק, איזה כישרון. 🤍

פרסומת
ח' סיוון 08:05בואיזכרושיצאנולרקוד

וּבֹואִי עַכְשָׁיו

תְּפַרְקִי לִי אֶת הַלֵּב

כְּמוֹ טִפַּת זֵעָה

מְלוּחָה בְּיוֹם שָׁרָבִי

כְּמוֹ יְקִיצַת יָרֵחַ עֲרָפִילִי

בְּלֵיל סַעַר

וּשְׁתִיקָה.


וּבֹואִי

תָּעִיפִי אֶת שְׂמִיכוֹת

חַדְרֵי לִבִּי הָאֲטוּמִים

תִּלְחֲשִׁי לִי מִשְׁאֲלוֹת

הַיָּשֵׁר אֶל תּוֹךְ הַנֶּפֶשׁ

תִּפְרְטִי לִי עַל מֵיתָרִים

שֶׁכְּבָר מִזְּמַן שָׁכַחְתִּי

תְּנַעֲרִי אֶת שִׁכְבַת הָאָבָק

הָרוֹכֶנֶת מֵעַל כַּנְפֵי

נִשְׁמָתִי.


תִּלְחֲשִׁי

בְּשֶׁקֶט בְּשֶׁקֶט חָזָק

שֶׁאַתְּ אוֹהֶבֶת

תַּחְבְּקִי

כְּמוֹ שֶׁמִּזְּמַן לֹא קִבַּלְתִּי

אֶת הָאוֹר בְּעֵינַי

וְאֶת הַטַּעַם שֶׁבָּא אֶל חַיַּי

תְּלַטְּפִי, תַּחְבְּקִי, תִּלְחֲשִׁי וְתַגִּידִי

שֶׁעַכְשָׁיו הַכֹּל

אֶפְשָׁרִי.


וּמוּל יָרֵחַ

שׁוֹתֵק

נִלְחַשׁ אֶת שַׁלְהֶבֶת נִשְׁמוֹתֵינוּ

הַצוֹפֶנֶת שְׁתִיקוֹת רְוֵויֵי חֲלוֹמוֹת

אֶת מִסְתּוֹרֵי כִּסּוּפֵינוּ

נַגְלֶה שָׁנִית

עֵירֻמִּים לְמוּל יָרֵחַ

הַמְּגַלֶּה אֶת פִּגְּמֵינוּ

הַמְּלַטֵּף וּמֵאִיר

אֶת הָאֹשֶׁר

שֶׁל שְׁנֵינוּ.


ז' סיוון 09:04אתמולזכרושיצאנולרקוד

וְאֶתְמוֹל עָמַדְתִּי

וְאָמַרְתִּי לָהּ

שֶׁאֲנִי אוֹהֵב

כְּמוֹ לְחִישָׁה חֲרִישִׁית

שֶׁל גַּלֵּי הַמַּיִם

כְּמוֹ אֹפֶק מוֹרִיק

בֵּין שְׁלֶכֶת לַשָּׁמַיִם

כְּמוֹ סְפִינָה קְטַנָּה

בְּיַם אֵין־סוֹפִי

אוֹ עַפִּיפוֹן זוֹרֵחַ

בִּשְׂדֵה קוֹצָנִי

כְּמוֹ אֹשֶׁר אָבוּד

שֶׁנֶּעֶלָם בַּעֲלָטָה

וּנְשִׁיקָה עֲרָפִילִית

שֶׁנִּמּוֹגָה בָּאֲפֵלָה

כְּמוֹ אֶתְמוֹל וְהַיּוֹם

וְאוּלַי גַּם מָחָר

כְּמוֹ פֶּרַח זוֹהֵר

וּמֵאִיר אֶת הָהָר

כְּמוֹ אֶלֶף שְׁקִיעוֹת

וְשֶׁמֶשׁ מַבְהִיק

כְּמוֹ אוֹר אֵין־סוֹף

שֶׁזוֹהֵר וּמַדְלִיק

כְּמוֹ אֲנִי וְאַתְּ

חָגִים כָּאן יַחְדָּיו

כְּמוֹ לִהְיוֹת רָטוֹב

בְּתוֹךְ נַחַל אַכְזָב

כְּמוֹ לִשְׁאוֹל וּלְרַצוֹת

וּלְפַעָמִים גַּם לָגַעַת

כְּמוֹ לָתֵת וּלְבַכּוֹת

וּלְפַעָמִים גַּם לָקַחַת

כְּמוֹ לוֹמַר אוּלַי שׁוּב

נְנַסֶּה עוֹד פַּעַם

כְּמוֹ סוֹפוֹ שֶׁל שִׁיר

שֶׁנִּכְתַּב בְּזַעַם

כְּמוֹ עִיגּוּל מִתְהַפֵּךְ

וּמֵאִיר אֶת לִבֵּנוּ

כְּמוֹ אֹשֶׁר חֲרִישִׁי

שֶׁנִּכְנַס לְפֶתַע

אֶל חַיֵּינוּ.


ז' סיוון 15:35ואוו יפההוד444
ח' סיוון 07:57תודה ❤️זכרושיצאנולרקודאחרונה
פיקוד העורף