ח' באדר תשס"ט 21:51תיקראו משו מצחיק בטרוף...עזרא - ארכיון
שיחה בין החתן לבין הכלה לפני החתונה יכולה להראות בערך כך:


חתן: סוף-סוף. חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן! 
כלה: אתה רוצה שאני אעזוב? 
חתן: מה פתאום?! אל תחשבי על זה אפילו !
כלה: אתה אוהב אותי? 
חתן: ברור! תמיד! 
כלה: האם אי פעם בגדת בי? 

חתן: איכס! ברור שלא! 

כלה: תאהב רק אותי? 
חתן: בטח! ברור!
כלה: האם תכה אותי? 
חתן: השתגעת? 
כלה: אני יכולה לסמוך עליך? 
חתן: כן. 
כלה: אהובי !

לאחר החתונה, השיחה נראית אותו דבר, פרט לשינוי קל: יש לקרוא את השיחה מהסוף להתחלה.

ח' באדר תשס"ט 21:53חחחחחחחח.. הכרתי את זה ממקודם... אבל זה טואווב...עזרא - ארכיון
ט' באדר תשס"ט 18:05חחחחחחחחח...עזרא - ארכיון
י' באדר תשס"ט 13:26חחח.. חמוווד בטירווף!!!עזרא - ארכיון
דוגרי נכון...!! חח, סתאם ח""ו!!!!!!!!1
י' באדר תשס"ט 13:40איך הגעתהעזרא - ארכיוןאחרונה

עוד שרשורים מהפורום

כ"ד בחשוון תשפ"ד 13:52..בתוך בני ישראל

נצח של רגעים ששורפים מבפנים

אבל, זה יעבור

 

 

כ"ט בתשרי תשפ"ג 16:30קור בועראנונימי (פותח)
אני שוכב שם על הרצפה, מרוקן, דומם.
שוכב במקום של עומדים מתאמץ להחזיק את הראש מעל המים הגואים, רק להצליח לנשום איזו נשימה של חמצן.
לעמוד לבד להיות איתן.
כ"ט בשבט תשפ"ב 12:43..בתוך בני ישראל

האם הוא אנוס גוף או אנוס נפש

יואו!

י"ד באדר א תשפ"ב 15:15..בתוך בני ישראל
ט"ז באדר א תשפ"ב 11:15..בתוך בני ישראלאחרונה

ואין ראיה ממה שכתב הרמב"ם פרק י"ח מהלכות סנהדרין גזרת הכתוב שאין בה בית דין ממיתין ולא מלקין את האדם בהודאת פיו דהתם לא מיירי אלא כשהוא מכה אותו דרך עונש או דרך כפייה דאי לא תימא הכי לקתה מדת הדין מי שעבר עבירה שחייב עליה כרת אם בא וכפו אותו בית דין לקבל מלקות ועשה תשוב' יפטר מן הכרת כל שכן מי שחטא בלא עדים והתראה אם רצה לקבל מרצונו מלקות ועשה תשובה שיפטר מן הכרת…

כ"ג בשבט תשפ"ב 18:08..בתוך בני ישראל

אני שונאת לבכות מדברים מטופשים. אבל,

ג' בשבט תשפ"ב 09:29איזה כיף זה שבוע חזרה. יואובתוך בני ישראל


כ"א בשבט תשפ"ב 10:38איזה כיף זה שאפשר ללמוד,בתוך בני ישראלאחרונה


ז' בשבט תשפ"ב 09:51אתבתוך בני ישראל


ז' בשבט תשפ"ב 09:52..בתוך בני ישראל
ז' בשבט תשפ"ב 09:53..בתוך בני ישראל

בטול תורה נחשב לכל אדם כפי מדרגתו, ומי שיכול לעלות במחשבתו למדרגה גדולה, והוא מתעצל או מתפחד, ומואס במעלתו העליונה, ומניח את עצמו להיות למטה, הרי הוא מואס את תורת ד' הראויה לו, שעל זה נאמר שויתר הקב"ה על ע"ז ג"ע ושפ"ד ולא ויתר על מאסה של תורה (פתיחתא דאיכה רבתי)

(אורות התורה ז ב)

 

ז' בשבט תשפ"ב 09:53..בתוך בני ישראלאחרונה

הצער הפנימי על חסרון ההשלמה של הנשמה במעשים, בידיעות, ובדעות, ביחוד בקנין התורה, הם הם יסורי הגיהנם המתגברים, שהם באים מהפיכת הפנים של הקב"ה מלהאיר על הנשמה, בהופעה תדירית, לפי אותה המדה שהחסירה את קנינה הרוחני, שכל מקור החיים בו תלוי, הוא קנין התורה.

חוסר התורה הוא הגיהנם בעצמו. ושטף הרצון החיצוני, שנגד הרצון הפנימי, הוא מצרי גיהנם המתגברים לפי אותו הערך של מניעת אור התורה.

(אורות התורה ז ה-ו)

פרסומת
ד' בשבט תשפ"ב 09:37..בתוך בני ישראל

תלמידי חכמים שתורתם אומנותם צריכים להשתדל, שתהיה דרכם נכונה לפניהם, מטרתם צריכה שתהיה ברורה להם, כדי שיהיה רוחם אמיץ ודעתם שוקטה, נוחה ומיושבת. אמנם גדול הוא מאד אותו הכלל הנשגב "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להבטל ממנה", ואם כן אין כל כך צורך על דבר ציור של התחזקות לעבודת התורה בענין הקפת כלל ידיעותיה. אכן זה משמש הוא לתן מנוחה ללב למען יעסוק בכל ענין וענין ברוח בטוח ושוקט, שלא יטרידהו ענין אחר, או דאגה כללית של גמר הידיעה הבלתי אפשרית, מלמצא רצון בעבודתו הפרטית. אבל מכל מקום צריך לסלול לעצמו דרך כזו, שתהיה ההקפה הכללית מושקפת לו. גם בדעות צריך שתבורר לו תכליתו ומגמת חפצו בעבודת תלמודו, וגם בצד המעשי צריך שישאף להיות מקיף וכולל את הסכום הכללי של הלמוד המעשי של כל התורה המעשית כפי האפשרי לו. מה שהורגל לומר שאין קץ לתורה ביחש לענינים המעשיים שבה, הוא נאמר רק על פי תנאים מיוחדים, אבל באמת אפשר לו לאדם, כשילך בדרך ישרה, לכלול הקפה ברורה מכל הצד המעשי שבתורה. הגדולים אינם צריכים על זה ביאורים, אמנם הבינונים חייבים להעזר, אחרי שיבאו לאותה המדה של הבנה טובה בעומקה של הלכה, בידיעת צורתא דשמעתתא על דרך ישר ונכון, על ידי שימוש תלמידי חכמים במדה הגונה, עד שידע לעיין בכל סוגיא כראוי וידע גם כן להקשות ולתרץ על פי דרכה של תורה במשא ומתן של הלכה. אז צריך שתהיה ראשית השתדלותו להקיף בתחילה את כל הלכות הרי"ף כפשוטן בבקיאות הגונה. וזה נקל מאד להשיג על ידי קביעות מתונה. העבודה הזאת היא נעימה מאד מצד עצמה ומצד הציור המענג הקרוב לתכלית, של ההקפה הכללית לדעת את הסכום הכללי של כל ההלכות, לפי הקירוב היותר גדול למקורן בש"ס באופן כולל, שרק על ידי קיבוץ כל הפרטים יתיצב נגד עיניו היופי הגדול של הבנין המפואד של כל התורה המעשית. וכשילך בדרך זה בכל יום תמיד, יחבר עם זה שיעורים להקפה כללית בתורה שבכתב, וזמנים הגונים מדי יום ביומו לקנין הידיעות של האגדות, המדרשים, ספרי המוסר, המחקר והקבלה, בשמירת המדרגות, וריוח זמן למחשבה עצמית, להרחבת הרגשות הטובות, ושיעור קבוע לתלמוד בגירסא, מדי יום ביומו, וזמנים מפוזרים לבירור עומקה של הלכה בהרחבה ופלפול בענינים מפוזרים, כדי להרחיב את הדעת ולהתעמק בעיון, שהוא נצרך מאד לכל דורש תורה. וכשיסגל לו בקיאות מקפת בהלכות הרי"ף, ממילא תולד בקרבו התשוקה לדעת ההלכות על בוריין, וירבה עסוק בתלמוד, בבלי וירושלמי, בתוספתות וכל דברי חז"ל, מתוך הכרה פנימית בנחיצות ההרחבה והביאור. ועיקר העסק יהיה לו תמיד קבוע בגירסא של יסודות ההלכות ועקרי דברי תורה, עד שהשכלול של הידיעה בכל המקצועות והפרטים ישלים גם כן את דעתו בכל יתר הענינים הנדרשים לאדם, ויהיו נהנים ממנו עצה ותושיה. וכשילך באופן כזה יוכל לקבוע לו זמנים גם כן לרכישת החכמות והידיעות המועילות לאדם בעולם, המרחיבות את חוג דעתו ונותנות לו אומץ לצרכי החיים, ויהיה מקובל על הבריות ומוצא חן בעיני אלהים ואדם.

 

(אורות התורה ט. התגעגעתי)

ז' בשבט תשפ"ב 09:40..בתוך בני ישראל

איזה מגניב זה כשרואים פסוק לא מוכר ומזהים לפי הסגנון.

ז' בשבט תשפ"ב 09:50..בתוך בני ישראלאחרונה
כ"ג בטבת תשפ"ב 14:47..בתוך בני ישראל

אברהם סתיו

‏20‏ דקות  · 

בימים כאלו אני חוזר למאמר של הרב יובל שרלו. עד היום אני זוכר איך קראתי אותו לפני עשרים שנה מעל דפיו האפרוריים של הצופה, את המאמר הכי יפה שנכתב אי פעם על חטא דוד ובת שבע.

הרב שרלו פותח בדמותו הנשגבה של דוד המלך, נעים זמירות ישראל.

אחר כך הוא מדבר על עוצמתו של החטא האיום והנורא: "לא סטיה מוסרית קלה ולא חוט השערה, כי אם מעשה העוול החמור ביותר שיכול להיעשות על ידי מלך ישראל".

ודווקא מתוך המתח הבלתי אפשרי בין שני היסודות מופיע היסוד שלישי, יסוד התשובה:

"ייחודו של דוד המלך אינו בכך שלא חטא חטא איום ונורא, כי אם בכך ששב. זהו המסר העולה מפרשת דוד ובת שבע: אין תהום שאליה ניתן ליפול ולא לקום ממנה, בתשובה ארוכה ומפותלת, בקבלת ייסורים באהבה ובנקיון כפיים בהמשך."

והחי יתן אל לבו.

 

(הרב אברהם סתיו.)

You may like

פיקוד העורף