כ"ז באב תשפ"א 19:28זקוקים לעזרה, נושא קצת רגיש,בלרינה
הבן שלנו ,בונובון בן 3 ו8 חודשים. ילד מקסים מתוק ומיוחד.
אנחנו נתקלים בקושי איתו.
ברגע שהוא לא לבוש הוא מיד נוגע במקום שלו למטה ,מלטף ועושה לעצמו נעים. זה אני מבינה שיכול להיות בסדר ותואם גיל.
הקושי האמיתי שלי זה שהוא מרבה לשים כרית/ שמיכה מתחת המקום ולשכב.
בקשתי ממנו לא לעשות זאת בסלון ,ליד כולם. אמרתי לו שאם הוא עייף ורוצה לשכב הוא יכול ללכת למיטה. באמת הקטע של לשכב לידנו, ליד אנשים. כמעט ולא קורה מה שכן. אני רואה שכמעט כל לילה הוא נרדם עם השמיכה מתחת המקום שלו . זה עושה לו נעים ככה הוא הגדיר לי זאת..
אני מרגישה מא ד מובכת מהענין. אשמח לדעת האם הדבר הזה הוא לגיטמי?
האם זה דורש בירור? אם כן למי אני יכולה לפנות.
העלתי את הדבר הזה בעבר. אך ההבדל כיום שהוא נרדם ככה כל ליחה כמעט וזה מתחיל להדאיג אותי.
תודה ,
מחכה מאד לשמוע מה אומרים.
כ"ז באב תשפ"א 20:15קורה. תשאלי בפורום נשים/ רופא או אחותהעני ממעש
כ"ז באב תשפ"א 20:34עוקבתבת 30
הבת שלי בת שש נרדמת כמעט כל לילה עם היד בתוך התחתונים. לא מלחיץ אותי במיוחד, אבל מענין אותי
כ"ח באב תשפ"א 09:24נורמאלי לגמרי...אוננות ילדים זה דבר מוכראור123456
בכל המקומות שתקראי יגידו לך להגיד לו לעשות את זה במקום שלא רואים אותו..אני חושבת שצריך לנסות להסיח את דעתו או לשים לו בגד שהוא לא יכול להגיע לשם..
אם אפשרי פיג'מה סגורה מלמעלה למטה..
ופשוט להסביר שזה לא צנוע.
אין לך בכלל מה להתרגש זה ממש מוכר
כ"ח באב תשפ"א 09:30אני לא הייתי אומרת שזה לא צנועבת 30
כי זה יוצר לילד קישור בין תחושה נעימה להגדרה שלילית.
הייתי אומרת שמדובר באיזור צנוע, ובאיברים צנועים ולכן לא עושים את זה ליד אנשים, אלא בפרטיות ובצניעות.
נכון שזה להגיד בערך אותו דבר, אבל זה להשתמש במובן החיובי של צניעות
כ"ח באב תשפ"א 09:33לעשות את זה בפרטיות זה כן בסדר?אור123456
למשהו דתי זה בעייתי כי זה יכול להמשך..😔
לא חייב לקשר ללא צנוע אפשר לחפש סיבה אחרת למה זה לא טוב
כ"ח באב תשפ"א 09:56למה לא?בת 30
אין לזה קשר לאוננות בגיל בוגר
כ"ח באב תשפ"א 12:53..הָיוֹ הָיָה

ההלכה אוסרת כל התעסקות שם. וצריך להרגיל את הילד.

ואם מסבירים את זה ככה ("זה לא צנוע, לא נוגעים שם סתם") אין סיבה שילד יקשר את זה ל"אנטי מנעימות", כי לא אומרים לו שאסור את ה"נעים" אלא כל עיסוק שם, ולא בגלל שיש בעיה בנעימות אלא בגלל שזה מקום מוצנע.

אפשר להרגיל בלי הרבה טררם, פשוט להסביר שלא עושים את זה וזהו.

חשוב עצם החינוך להרגשת הצניעות

 

(מה גם, שאם אומרים במפורש ש"בפרטיות אפשר", זה לגמרי יכול ליצור הרגל כזה גם לגיל גדול יותר... זה כאילו "אישור".)

 

 

 

(אני לא יושב לקרוא בפורום הזה, נתקלתי בראשי. התלבטתי אם לכתוב ובסוף החלטתי שכן, כי זה חשוב..)

ב' באלול תשפ"א 07:45ההלכה לא אוסרת על ילד בן 3פשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך ב' באלול תשפ"א 07:58
אין עניין להרגיל אותו בגיל שלו, כמו שלא מרגילים אותו לצום ביום כיפור.

זאת תופעה מאוד מאוד שכיחה, והיא פשוט נעלמת כשהילד גדל. בדיוק כמו מוצץ או שמיכי וכו'.

כמו כן, חשוב לזכור שהילד לא מקשר את זה בשום צורה למין, הוא לא חושב על מין, אין לו בכלל משיכה מינית או מודעות מינית בגיל שלו.
המגע שם יכול להיות נעים או מסקרן, הילד חוקר את הגוף שלו, ואם נגיד לו שאסור לגעת שם הוא בהחלט עשוי להבין שזה מקום אסור או מלוכלך או טמא וכו', וזאת הבנה הרסנית. כל עוד הוא לא יכול להבין שיש סיטואציה שבה זה מותר ואף מצווה (כי הוא קטן מדי), אז מבחינתו זה פשוט אומר שזה אסור ורע.

אם היינו יודעים שזה יימשך מגיל 3 ועד החתונה זה משהו אחד, אבל כאמור זה לא המצב...

אני מזמין אתכם לשאול כל גננת שאתם מכירים, אני בטוח שאין אפילו אחת שלא ראתה הרבה ילדים עושים זאת בגן.

נ.ב.
הייתה אצלנו בעיה דומה, התייעצנו עם רב (ראש ישיבה) שהוא גם מטפל מיני עם תואר שני בעו''ס קליני ועוד כל מיני תארים טיפוליים, וזה בדיוק מה שהוא ענה. עד שדיברנו איתו הייתי מאוד מבוהל ונבוך, אבל הוא ממש הרגיע אותי.

מתוך כתבה במקור ראשון:

חשוב לא לתת לילד הרגשה שמשהו לא בסדר. אנחנו הרי לא רוצים שירגיש אשם, מלוכלך או מגעיל בשל העובדה שהוא נוגע באיבר מינו ויפתח תסביכים בעקבות כך. אפשר להסביר וללמד בצורה עדינה, בלי לברוח או להסתיר, שמדובר במשהו פרטי שלא נוגעים בו בפרהסיה, אלא לבד בחדר, באמבטיה או בשירותים. במצב תקין כל ילד יבין שלא נוגעים באיבר המין הפרטי בקרב חברים. גם אם יש לכם, ההורים, איסורים וגבולות בענייני מין, עליכם להציב אותם כפי שהייתם נוהגים בכל נושא אחר.

"חשוב שלא תרחף מעל ראשם של הילדים עננה של הסתרה והדחקה. חשוב שרגשות ההורים המועברים לילדים יהיו גלויים ועדינים. סיפורים של מבוגרים עם סיבוכים פסיכולוגיים סביב המיניות שלהם מגיעים לעתים מחוויות מסובכות של מיניות בילדותם. התייחסות לא טבעית לאיברי המין יכולה לבסס אצל הקטנים יחס מורכב למערכת המינית שלהם וחבל. אם אנחנו רוצים מערכת יחסים פתוחה ומשוחררת עם הילדים שלנו, זה צריך להתחיל מפה, מנושא המין''.

ד"ר רוב מחזק את דבריה: "צריך לתת לזה לקרות ולא לעשות עם זה שום דבר. אסור לעצור או למנוע את זה. צריך פשוט להתמודד עם זה ולהבין שזה משהו טבעי שחולף עם הזמן".

- חולף עם הזמן? אנחנו הרי לא מפסיקים להיות אנשים מיניים.

ד"ר רוב: "נכון, אבל הסקרנות ממוצה בשלב כלשהו וכבר אין עניין בהתעסקות באיבר המין''.
ב' באלול תשפ"א 12:32ההלכה אומרת שיש דבר כזה "דין חינוך".הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ב' באלול תשפ"א 12:55

ודין חינוך קיים בכל המצוות. צומות זה דבר שונה בגלל הקושי הגופני לצום, כמובן וכידוע.

 

זה שהילד לא מקשר את זה למין אני יודע, וזה עדיין לא מבטל את ההלכה, ואת הדין לחנך אליה גם קטן.

וכמו שאמרתי: אין שום סיבה שילד יראה את זה כמלוכלך או טמא, אם יסבירו לו בצורה נורמלית. הכל תלוי בהסברה של ההורה. אין שום דבר הרסני אם מתנהלים בצורה חכמה.

 

ולעת עתה כתבה במקור ראשון לא מהווה בעיניי פסק הלכה.

ב' באלול תשפ"א 13:00מה המטרה בלחנך קטן?פשוט אני..

:שהוא יהיה רגיל למצוות, וכאשר יגיע לגיל הרלוונטי הן כבר יהיו טבועות בו. כמו שפת אם.

 

הטיעון הזה לא רלוונטי במעשה שעושים אותו פעוטות רבים, כאשר הוא ממילא עובר כשהם גדלים. בכתה א' כבר לא תראה ילדים שנוגעים שם כ"כ הרבה (ואם כן - אז זו כבר באמת בעיה שדורשת בירור יותר מעמיק).

 

כמו שלא אומרים לילד בן שנה וחצי שאסור לעשות צרכים בטיטול, למרות שברור לנו שהמצב הטבעי והטוב הוא ללכת לשירותים. זה פשוט שלב, שלב שעובר מאוד מהר, ואין סיבה להתעכב עליו או לעשות ממנו אישיו.

 

בנוסף, ברמה הטכנית:

 

זה קרב אבוד מראש. הורה יכול להגיד לילד שלו שאסור לו לראות מסכים, כי ההורה שולט במסכים. הורה יכול להגיד לילד שלו שאסור לו במבה, כי ההורה שולט באספקת הבמבה. אבל להגיד לילד לא לגעת בעצמו? הילד יכול פשוט לעשות את זה בכל פעם שהוא בשירותים או לבד בחדר, אין להורה שליטה על זה. אז מה שייצא מכל האיסור זה שהילד ילמד בגיל צעיר מאוד שיש דברים שאבא ואמא לא מרשים, אז אין ברירה אלא לעשות אותם בהחבא בלי לספר להם. ילד בן 3 זה ילד שלומד גבולות, מכיר את העצמאות שלו, חוקר את העולם. זה עוד לא גיל שבו גם כשהילד לבד הוא יידע לשנן את כל מה שההורים אמרו לו.

ב' באלול תשפ"א 13:03..הָיוֹ הָיָה

זה לא רק השטחיות של ההרגל, כדי לייצר אינרציה.

זה כדי לטבוע יחס.

נאמר זאת כך: ילד שחונך שבשום פנים ואופן לא נוגעים שם, כנראה יירתע מלעשות זאת גם כשתהיה לו תאווה אחרת לעשות זאת.

כמו שכתבתי לעיל כבר - אנחנו רוצים לטבוע בילדים שלנו יחס צנוע. (אגב, בשורש, זה בדיוק מאותה סיבה שאתה לא רוצה שהוא יעשה את זה בפומבי. למה? כי אתה רוצה להרגיל אותו לצניעות נפשית. להרגשת צניעות)

 

והטיטול, במחילה, לא באמת קשור. אתה יודע זאת.

ב' באלול תשפ"א 13:10זה בדיוק היחס שלא רוצים ליצור אצל הילדפשוט אני..

ילד שגדל על זה שמגע נעים הוא מוקצה ואסור, הוא ילד שיכול לפתח בסבירות גבוהה הפרעות התנהגות או קשיים מיניים משמעותיים. במקום זה כדאי פשוט להרפות, ולתת לגיל לעשות את שלו. זה יעבור מהר מאוד, כאמור לא תמצא ילדים בכיתה א' עושים זאת.

 

היחס לפומביות שונה - כי אנחנו לא אומרים לילד שהמגע או התחושה הנעימה הם רעים או אסורים (כאמור זה יכול לגרור הרבה בעיות בעתיד), אלא להפך - זה בסדר גמור מתוק שלנו, רק תעשה את זה כשאתה לבד. אפשר גם להציע בילויים אחרים, לעניין אותו בדרכים אחרות להרגיש טוב ו/או להרגע, אבל בלי המסר של "אסור".

מה הוא לומד מזה? שיש דברים שהצנעה יפה להם, וזה מסר שמצד אחד חשוב שהוא ייקח אותו הלאה, ומצד שני לא יעשה לו שום נזק בעתיד.

 

הטיטול קשור במובן הזה שהדגשתי שזה רק שלב, ולכן לא צריך להתרגש. זה שלב שלא ממשיכים איתו הלאה אל הבגרות, ולכן אפשר פשוט לתת לגיל לעשות את שלו.

 

ובדיוק כמו טיטול - אם ההתנהגות התינוקית/ילדותית ממשיכה יותר מדי זמן, אז זה כבר באמת דורש בירור מעמיק יותר.

ב' באלול תשפ"א 13:50אתה מערבב שני דברים.הָיוֹ הָיָה

אנחנו לא רוצים ליצור לו תחושבת גועל או רוע כלפי זה. אנחנו כן רוצים לטבוע בו רגש של צניעות.

אם אתה חושב שעצם הטבעת רגש של צניעות היא מה שאתה לא רוצה, אז באמת השיח מיותר, ואתה מוזמן גם ללמד אותו לעשות את זה בפומבי.

 

מה שהסברת לגבי הפומביות לא עונה על מה שכתבתי. לא כתבתי בנוגע ל"איך עושים את זה בלי נזק" אלא בנוגע ל"למה זה חשוב לנו לחנך אותו לזה", והתשובה היא כמובן כי אנחנו רוצים להרגיל אותו להרגשת צניעות.

 

ולא, רגש של צניעות זה ממש לא מילה נרדפת לרתיעה וגועל ומיאוס. לא יודע למה אתה מערבב בין הדברים.

ב' באלול תשפ"א 13:56לילד בן 3 אין את היכולות השכליות שיש לךפשוט אני..

מבחינתו יש אסור ויש מותר, קשה לו מאוד לשים גבולות על דברים שהם מותרים ובשביל זה הוא צריך עזרה.

 

כשאתה אומר לו שמשהו לא צנוע ולכן לא עושים, אז מבחינתו זה אסור ורע וכו'. הוא לא בגיל שבו הוא יכול להכיל מורכבויות.

ב' באלול תשפ"א 13:58ולכן זה תלוי בך ובשכל שלך הָיוֹ הָיָהאחרונה

טוב, עד לרגע זה לא ראיתי צורך לומר זאת והיה נראה לי לא ראוי להכנס לדוגמאות אישיות. אבל אני רואה שזה כן נצרך:

מאז שאני  זוכר את עצמי, כילד קטנטן שאבא עושה לו מקלחת, הוא לימד אותי את זה. ולא, זה לא יצר לי רתיעה, ולא גועל, ולא אנטגוניזם. זה פשוט טבע בי רגש צניעות בריא וטוב שקיים בי ב"ה עד היום.

כנראה שבכל זאת זה אפשרי... אתה פשוט לא צודק בתיאוריה שלך, הכל תלוי בצורת ההתנהלות של ההורה ובהנגשת הדברים.

 

 

 

(וכדרכי לגבי "לא תהא כהנת כפונדקית", אני בטוח שאתה יכול למצוא שלל דוגמאות של דברים שאתה מלמד את ילדיך שהם אסורים, לא מבחינה דתית, למרות שאתה כמובן לא מעוניין בפיתוח אנטגוניזם ורתיעה. ולמרבה הפלא זה עובד, אני מניח..)

 

ב' באלול תשפ"א 13:25בנוסף, חשוב לזכור שזו לא שאלה הלכתיתפשוט אני..

על המצב ההלכתי אין עוררין: לילד בן 3 אין איסור לגעת בגוף של עצמו, אפילו אם זה במקומות האינטימיים ואפילו אם זה לצורך עונג.

 

בנוסף, המטרה גם כן ברורה:

כשהילד יגיע לגיל ההתבגרות ומעלה, מצד אחד הוא לא יהיה מכור למגע כזה ומצד שני הוא לא יירתע ממגע כזה (אני מתכוון שלא תהיה לו רתיעה פסיכולוגית, לא הלכתית). 

 

לכן מה שנשאר זה רק הוויכוח לגבי הטקטיקה.

 

אני חושב שבאמת כל המומחים, דתיים וחילוניים כאחד, פסיכולוגים ואורולוגים ורופאי ילדים וכו', אומרים את אותו הדבר - לא לעשות מזה אישיו, לא להגיד שזה אסור, להבין שזה שלב שבו בילד בוחן את הגוף שלו ולחכות בסבלנות שזה יעבור. 

ב' באלול תשפ"א 13:52זו שאלה הלכתית לחלוטין.הָיוֹ הָיָה

דין חינוך הוא מושג הלכתי, תרצה בכך או לא תרצה, זו העובדה.

 

ושוב: אפשר וצריך לומר את זה בצורה שלא מייצרת לילד תחושה רעה כלפי זה, אלא תחושה של צניעות טבעית ובריאה.

כ"ח באב תשפ"א 13:36למה שהוא לא ימשיך עם זה שיגדל אם תגידי לו שזה בסדר?אור123456
מתי הוא יחליט להפסיק?
כ"ח באב תשפ"א 14:30עחבלרינה
כ"ח באב תשפ"א 16:25כמו שהרבה דברים אחרים מפסיקיםבת 30
ילד לא נשאר עם מוצץ עד גיל הבגרות, למשל.
ב' באלול תשפ"א 07:37בגיל 3 לעשות את זה בפרטיות זה בסדר גמורפשוט אני..
כל עוד המינון לא מוגזם וכל ילד זה לא מגיע על חשבון הנאות אחרות, כמו מפגש עם חברים עם משחקים.
א' באלול תשפ"א 08:58זה באמת לא נעים לראות את זה5+
אבל זאת רק הקונוטציה שלנו כמבוגרים לעניין מביאה אותנו לידי מבוכה.
אצל הילד הכל תמים. יש ילדים שנעים להם לסלסל בשיער, ללטף דובי, למשש את הפופיק וכו'... ויש ילדים שנעים לגעת שם. מכיוון שאין להם בכלל יצר מיני בגיל כזה, לא נראה לי שצריך יותר מידי להתייחס לעניין, אלא יותר להסיח את דעתו למשהו אחר.
הבן שלי (קצת יותר גדול) הרבה פעמים מגרד שם ואני שואלת אותו, אתה צריך לשירותים? כדי שיבין שנגיעה במקום הזה שייכת לשירותים. בד"כ הוא אומר שלא, שמגרד לו שם. אני שואלת אותו אם הוא רוצה שאשים לו משחה או משהו והוא אומר שלא ומפסיק לגרד. יכול להיות שבאמת מגרד לו שם. אין לי מושג.
אפשר לעשות מה שאת עושה בלי להתייחס יותר מידי, להוציא את הכרית או היד מהמקום בעדינות ולהציע משחק או התעסקות אחרת. לדעתי כמה שפחות לדבר על העניין, הוא יבין את המסר המרומז עם הזמן. זה יעבור מתישהו.
בהזדמנות אחרת בלי קשר צריך לדבר איתו על שמירה על גופו וגופם של אחרים. איזה מקום הוא פרטי ואסור לאף אחד (שהוא לא רופא) לגעת שם וכו'...
ב' באלול תשפ"א 07:36הילד שלך נורמלי, אין שום צורך בבירור מקצועיפשוט אני..
הנה כתבה מעולה על הנושא הזה, ממש עושה סדר בעניינים:

מביך אבל חשוב: מה נכון לומר לילד קטן שמאונן בסלון? - וואלה! בריאות

עוד שרשורים מהפורום

י"א תמוז 11:49שמתי לב שלאבות יששדמות בחולות

דימיון מפותח יותר ביצירת אינטרקציות עם הילדים .

אם זה במשחק

אם זה בהמצאת סיפורים.

טיולים מורכבים יותר..

 

וזה נצרב חזק יותר בזכרונות ילדות מול מה שאמא עושה ומשקיעה בילדים.

 

י"ג תמוז 16:22זו נראית לי ממש הכללה...יעל מהדרום
י"ז תמוז 11:27לפעמים הכללה זו לא מילה גסהשדמות בחולות

ואני פה מוכנה לשמוע דעות אחרות

י"ז תמוז 14:42נכון. אבל זה פשוט לא נכון בעיני....יעל מהדרוםאחרונה
י"ג תמוז 08:04מחפשים אולפנא/תיכון לבנוות שממש לא אוהבת ללמוודטוב_להודות

הטווח אפשרי בכל הארץ, אפילו אם אין שם פנימיה. הנושא חשוב לנו מאוד ונוכל להתארגן סביב זה.

 


 

האם יש משהו שכזה?

ט"ו תמוז 08:12אנחנו לא מצאנו124816אחרונה

לפני כמה שנים היינו בחיפוש דומה.


אולפנות ותיכונים לבנות הם מקום שעיקרו למידה, כלומר גם כשיש ערכים נוספים, חברה, תורני, יחודיות כלשהי של המוסד, עדיין בת שלא רוצה ללמוד תתקשה להתמודד.


כדאי למקד את משמעות ה"לא אוהבת ללמוד" ואולי ככה תצליחו למצוא פתרון.

האם קשה לה בלימודים?  אז אפשר לחפש אולפנה שמתאימה או כיתה קטנה.

אין בעיה לימודית אבל לא מתאים לה לשבת יום שלם וללמוד? אולי אולפנה חקלאית/ אולפנה אומנותית בהתאם לתחומי העניין של הבת, שם מקדישים פחות שעות ללימודים אבל עדיין חייבים ללמוד.

לא אוהבת מסגרות? אולי לעבור ללמידה עצמית אקסטרנית או ללמידה/עבודה לא לבגרות (אם מדובר בגיל 16 ומעלה), דורש לדאוג לחברה ופעילויות בנוסף.



בהצלחה

ה' תמוז 17:41מחפשים את הבית הבא שלנואני..123

אשמח להתייעץ, רציתי לשאול אנשים שמכירים- האם אתם יודעים אם אחד הישובים בגוש עציון הוא יותר בדגש תורני, למשל בית הספר הוא בסגנון- ת"ת/ תתמ"ד/ נועם, ויש תנועת נוער נפרדת כמו אריאל.?

(שואלת על הישובים שיותר קרובים לירושלים, ולא אזור כרמי צור)

ו' תמוז 17:30אולי בת עין, אבל הוא סגנון בפני עצמומתואמת

לא ידוע לי על תושבים תורניים בסגנון שאת מתארת בגוש עציון (הלוואי שאני טועה).

בכל אופן, מציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותר.

ז' תמוז 12:56בתי הספר הם לא בישובים, כולם שולחים לאיזה שרוציםדרקונית ירוקה

יש לאורות עציון בית ספר בגוש, ליד נווה דניאל. זה סגנון של ת"ת.

באלעזר יש את "באור פניך". אני חושבת שזה רק אחרי הלימודים, כמו חוג, אבל לא בטוחה

פחות מעודכנת בתנועות נוער, אבל נכון ללפני עשור היה אריאל באלון שבות ועזרא נפרד באפרת.

ז' תמוז 17:07עדיין יש באלון שבות תנועת אריאל-רוני-
ז' תמוז 19:24למיטב ידיעתי היישוב הכי תורני בגוש זה כרמי צורמדרשיסטית20אחרונה

לא חושבת שיש משהו בגוש בסגנון שאת מבקשת, שהוא קרוב יותר לירושלים..

 

ל' סיוון 13:41הי מחפשת פעילות למתבגר הקיץא.נ.ר

שמעתי על מעיינות בנים בכפר הרואה

או מחנה כנפי רוח של ארגון בני  עקיבא..


האם הם מומלצים ואשמח לשמוע על עוד אופציות מומלצות.

אם זה קייטנה/פעילות יומית אז צריך באיזור ירושלים..


תודה מראש

ל' סיוון 19:14ממליצה לך לשאול גם בפורום "אמהות, השלב הבא"יעל מהדרוםאחרונה
כ"ג סיוון 19:10החופש הגדול מקדים את זמנושדמות בחולות

האמת, היו לי ים תוכניות עבור המשפחה ואז המלחמה פרצה ואנחנו סוג של מושבתים.

 

קשה לי להתקדם עם תהליך חינוכי שהתחלנו כי כולנו חצי זומבים (בשבוע האחרון אני ממש על אדים.. שעתיים שינה בממוצע)

 

איך לא מתפרקים עם גבולות בימים אלו???

 

(אשמח לעצות פרקטיות וגם אמפתיה לא תזיק....)

כ"ג סיוון 22:34זה בסדר גם לשחרר 3>מורן_שי

היי,

 

כמדריכת הורים אני רוצה לומר לך שזה בסדר גמור לשחרר חלק מהגבולות. 

המצב הזה הוא לא נורמאלי, לא עבורנו ולא עבור הילדים. ולכן גם אין לנו מה לצפות לנהל חיי שיגרה רגילים. 

אז אולי יהיו יותר מסכים, תזונה לא מסודרת, בית מבולגן, הילדים לא יעלו לזום ולא יעשו שיעורים..

עדיף כרגע להשקיע את המשאבים ברגעי חיבור, תנועה של הגוף (עד כמה שאפשר), מנוחה, צחוק. בלהטעין את עצמנו (וגם את הילדים).

תתמקדי במה שאת מרגישה שאת מסוגלת לו באותו הרגע. ותזכירי לעצמך שאת עושה כמיטב יכולתך בכאן ועכשיו.

 

עד שהמצב יירגע ונוכל כולנו להסדיר דופק ולחזור לשיגרה, וגם לגבולות..

 

חיבוק,

מורן שי 

 

 

שלשום 21:18תודה רבה רבהשדמות בחולותאחרונה

מעריכה ממש שהגבת לי

כ"ג סיוון 23:21מציעה לך לשאול גם בפורום "אמהות, השלב הבא"יעל מהדרום
כ"ב סיוון 10:43סרטונים לילדים בנושא הבחירה בסגנון הרב יוני לביא?מתוך סקרנות

מחפש סרטונים לילדה בגיל 9, שמממחישים את כוח הבחירה בכל רגע נתון.

(היא אומרת לפעמים שה"לב שלה לוקח פיקוד במקום המוח", ומבחינתה זה בכלל לא בשליטתה)


מישהו מכיר סרטונים כאלו במקרה(בסגנון הרב יוני לביא ושות'?

פרסומת
ד' סיוון 21:47אולפנא לבת - המלצות? פנימיה, דוסית (ללא סמאטרפון)רעיה ואם בישראל

מחפשת המלצה לאולפנא לבת,

אולפנא תורנית ממש,

ללא סמארטפון, עם קוד לבוש שאוכפים, 

שהנושא של מעל/מתחת לברך (או כן לא שרוול) הוא לא נושא הליבה , אלא בגדול הבנות זורמות עם קוד לבוש, גם אם לא כולן כמובן...

זה מבחינת הסגנון התורני. 

ועוד משהו -  לא מזוהה עם קו של הר המור.

כי ממה שקלטתי האולפנות התורניות , הן ממש הר המורניקיות, וזה לא יתאים לנו.

אבל בסגנון מרכז הרב, בית אל זה מצוין. 

 

כיוון שחשבנו רעיה, אבל מחפשים עוד אפשרויות. 

רלוונטי מרכז הארץ ועד הדרום. 

 

ד' סיוון 21:54רמה דתית מתבטאת רק באורך החצאית והשרוול?פשוט אני..
ד' סיוון 21:55ממש ממש לא, אבל זה מדידרעיה ואם בישראל
ט' סיוון 13:17אכן...ד.

אמנם זה עדיין לא הוכחה שמלבד זה הכל בסדר - אבל בהחלט אחד הדברים החשובים שמתבטאת בהם רמה דתית של מוסד של בנות.

בפרט באשר בנות מחשיבות מאד את נושא הלבוש, וגם נוטות לחקות אחת את השניה. זה גם נושאע הלכתי בסיסי.


בלי סתירה לזה, אכן באופן פרטי יש בנות מאד טובות בפנימיותן וגם יראות שמיים בליבן, ומתפללות מעומק הלב, שמשום מה הנושא הספציפי הזה "לא מסתדר להן" בשלב זה או אחר של החיים. לא שזה טוב - אבל חשוב לדעת של"טוב" יש הרבה רבדים.


אבל מחילה על הסטיה מהנושא הספציפי - בגלל שזה עלה - בוודאי שבבחירת אולפנה זה מדד חשוב וגם משפיע.

ה' סיוון 12:40לא.יעל מהדרום

לק"י


אבל זה חלק.

ובמקום שבו הבנות מתלבשות בצניעות מרצונן, ולא כי רבים איתן על זה כל הזמן, כנראה שיש לזה משמעות.

(חוץ מבנות שהן ילדות טובות, ומתאימות את עצמן למסגרת).

ח' סיוון 14:07כן כמו שאר ההלכות שצריך לקייםברוך הגב

ההקפדה בצניעות אומרת הרבה 

ד' סיוון 22:37יש בחרשה אולפנה בשם מבשרת, עם חצי פנימייהמתואמת
לא יודעת מבפנים, אבל נראה שכדאי לבדוק. חרשה עצמה הוא יישוב שהוא הוקם בידי מרכזניקים (מרכז הרב).
ה' סיוון 01:48מנסה..באר מרים
אז מבשרת בחרשה עשוי להיות אפשרות..


וגם ראשית בירושלים - היא ממש דוסית אבל אני לא בטוחה שדווקא קווניקית...


וגם טל תחיה בפסגות.. נדמה לי שכיוון קצת יותר מרכזניקי...


אולי אני טועה...


ולאולפנת רעיה יש "אחות קטנה"  בבית שמש שנקראת שבות...

ה' סיוון 13:19בראשית יש פנימייה?מתואמת
ז' סיוון 00:50לדעתי כןבאר מרים

זאת אולפנה שמיועדת דווקא לבנות מחוץ לירושלים.

אני אפילו לא בטוחה שהם מקבלים ירושלמיות...

ז' סיוון 00:57מעניין... באמת לא זכור לי שאני מכירה מישהי שלומדתמתואמת

שם. אולי באמת רק אחת שהיא מחוץ לירושלים.

רק שמעתי על האולפנה הזו.

משמח לשמוע שיש אולפנה תורנית בירושלים עם פנימייה!

ח' סיוון 13:15....נפתלימאיר

כן יש שם חצי פנימיה אבל זה הר המורניקי

ז' סיוון 08:18תודה לכל מי שעונה. עוקבת על התשובותרעיה ואם בישראל

אשמח לשמוע עוד, גם פרטים על מה שהזכירו וגם אחרים.

ז' סיוון 14:39ראשיתאמונה :)

אכן תורנית בירושלים, עם פנימיה, מקבלים גם ירושלמיות...

אולפנה נהדרת, תורנית מאוד ולאו דווקא קווניקית.

יש גם את רננה שהיא סגנון מרכז בעיקרון. אבל לא סגורה שאין שם סמארטפונים וכאלה

ז' סיוון 14:39בעצם רואה שרצית פנימיה אז רננה לא רלוונטי, סליחהאמונה :)

ויש גם את טוהר ביד בנימין אם המיקום רלוונטי. תורני מאוד ולא משוייך לזרם מסויים (גם לא תורת החיים למרות המיקום)

ז' סיוון 20:51לא ראיתי שהיא כתבה שהיא מחפשת פנימיה דוקאיעל מהדרום
ז' סיוון 21:12בכותרת היא כתבה.מתואמת
ז' סיוון 21:40🤦‍♀️ ועוד עברתי בעיון עם ההודעה לראות איפהיעל מהדרום
ז' סיוון 23:20אולי טוהר ביד בנימין?שושן לוי

יש שם אופציה של פנימיה מלאה. מהכירות שלי עם הבנות שם (אני גרה בשכונה), הם אוהבות את המקום ורוצות להיות שם, ומתלבשות בהתאם. אין סמרטפונים. הסיסמה "קדושה בכיף." אין לי מידע יותר מזה מבפנים, אבל נראה סבבה על פניו. 

ח' סיוון 20:22אולפנא ממש ממש טובהשרופה על העם

אבל כבר נסגרו ההרשמות לאולפנות.... בכל זאת טהר היא אחלה של אולפנא, אבל אין לה כל כך קו מודרך 

ט' סיוון 07:15מה פירושרעיה ואם בישראל

מה הכוונה אין לה קו מודרך?

אולפנא תורנית, זה העיקר.  

זה חלק ממה שהתכוונתי - לא מחפשת משהו "קו".  שזה דוקא כן האופי של אולפננות הר-המורניקיות, שיש קו מאוד ברור. לא מחפשים קו. 

 

רק אולפנא תורנית ממש, לכל  בנות ישראל - בלי קו מסוים.

 או שלא הבנתי.

 

בכל מקרה, מדובר על שנה אחר כך, לא תשפו

ט' סיוון 16:22..שרופה על העם

הכוונה שלאולפנא הזאת אין רב מסוים או דרך מסוימת, מכיוון שלפני כמה שנים היא היתה של הרבה טל ועזבה אותו ומאז לא התחברה לשוב קו או רב.

זה סוג של כל בת לפי דרכה אם היא בסגנון האולפנא

האולפנא כן לכל הבנות התורניות והדוסיות אבל גם קשה להתקבל עליה, הרבה מבקשות ויש שתי כיתות של 30 בנות לדוגמא השנה היה 230 רעיונות

ט' סיוון 16:23קושרופה על העם

יש הרבה סוגים של קוים שהם לא רק הרמורניקים

ט"ז סיוון 00:51אולפנת טהר יד בנימיןשמואל קינגאחרונה

אני לומדת שם!! ממש ממש מומלץ!! הכי שיש! אולפנה מהממת עם בנות מהממות!!
אפשר בשמחה לשמוע ממני יותר..

ז' סיוון 23:56מה עם אולפנת בהרן?שלומימוש

נכון שלא כל הבנות שם ממש דוסיות אבל בהחלט יש מקום נכבד לבנות התורניות והדוסיות, ואם בת עוברת את הגבול אז הרבנית שם שמה אותה במקומה...

הבת שלנו שם ואנחנו מאד מאד מרוצים. גם הצוות שם הוא צוות מאד על רמה עם נשות חינוך אמיתיות.

ח' סיוון 07:03היא מחפשת בלי סמארטפון..בוקר אור
ח' סיוון 23:18גם שם אסור סמארטפון...שלומימוש

מה שמותר שם זה רק עם סינון מיוחד ואחרת הם מחרימים לה הנייד...

חוצמזה הם עושים מבצעים מיוחדים כדי לנתק את הבנות מהתלות בנייד...

ט' סיוון 00:34ממה שאני יודעת יש סמארטפון כמעט לכולןבוקר אור
אולי עם סינון, אבל זה לא משנה את זה שזה סמארטפון והמון דברים מתנהלים בוואטסאפ.. מי שאין לה היא די חריגה בחלק מהכיתות
ח' סיוון 01:41יש גם את יעלת חן, בירושלים, עם פנימיהרעות1820
ח' סיוון 11:19ממליצה בחום על אולפנא תפארת במגדל העמק!ל.ש
ח' סיוון 14:04אולפנת צביה שבות בית שמשברוך הגב

כדאי לבדק, פרטים באתר האולפנות

ט' סיוון 08:56אולפנת חלוצה בנווה!רבקה4
ט' סיוון 09:58נווה לא הר המור?!צחקן
ט' סיוון 21:30זה כןרבקה4
ט' סיוון 21:39יש כמהנעה ונדה

ראשית, טוהר, תפארת..

אולפנות מצוינות

י"ב סיוון 11:01סגנון דת"ל-תורני-חסידי הולך?נעה ונדה
י' סיוון 01:34יש את אולפנת תפארתרק להידבק בצדיק

אולפנה מהממת ממש ממש!!
נמצאת במגדל העמק, אולפנה קטנה ומשפחתית באוירה חסידית

מקום שהוא באמת בית
חבורה לעבודת ה'!
צוות מטורףףף חם ואוהב!!
אסור סמארטפונים כמובן ומי שבאה לשם באמת באה כדי לגדול בעבודת ה'!
אין מסגרת חונקת, החינוך הוא על דרך החסידות-
והמטרה של הצוות היא שכל בת תמצא את הדרך שלה בעבודת ה' מתוך חיבור ואהבה אמיתיים,
וברצון לחיות את ה' יתברך בתוך המציאות!
כמובן שהצוות מלווה, מכוון ומדייק
יש אפשרות לחצי פנימיה, ויש אפשרות לפנימייה מלאה....
שווה לבדוק

י"א סיוון 23:40אולפנת תל אביבחסויה ממש

ממליצה בחום על אולפנת תל אביב, אולפנה שהתחדשה על גבי האולפנית הישנה בתל אביב, משפחתית ואיכותית ממש ממש!!
יומיים פנימיה, יש שם צוות ובנות מדהימות

 

י"א סיוון 23:41אולפנת תל אביבחסויה ממש

זה די חדש

ח' סיוון 18:08מילים מסוימות בציבור הדתישקדן

היי אני בן כמעט 24 ונשוי ומתמודד מעל 10 שנים עם בעיה מביכה,

מאז גיל 13 כאשר אני שומע את המילים . קקי פיפי טוסיק זה גורם לי לאיזה הרגשה לא ברורה בגוף , אציין שאני מגיע ממדפחה שהילדים לא השצמשו בשפה זו כלל גם לא במוסדות הלימוד אך ההורים השתמשו בה בכזאת תדירות או אחרת, הייצי שמח לשמוע דעת הקוראים איך לדעת אפשר להחזיר את מילים אלו למקומם הרגיל, דהיינו להקשר של שירותים ולא למקום של ריגוש או זעזוע, במיוחד באם יש אי מי שהתמודד עם דברים כאלו או דומים אודה חו מאד באם יצור קשר או לפחות יענה כאן

You may like

פיקוד העורף