י"ז באב תשפ"א 07:39איך אתם מסבירים לעצמכם ההבדל בין הסתרה להסתרה שבתוך ההסתרה?צע
מתי אדם נמצא רק בהסתרה ומתי בהסתרה שבתוך ההסתרה?
המקור בטח אתם יודעים זה ליקוטי מוהרן נג
כִּי יֵשׁ שְׁנֵי הַסְתָּרוֹת
וּכְשֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת
גַּם כֵּן קָשֶׁה מְאֹד לְמָצְאוֹ
אַך אַף עַל פִּי כֵן, כְּשֶׁהוּא נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת
אֶפְשָׁר לִיגַע וְלַחֲתֹר עַד שֶׁיִּמְצָא אוֹתוֹ יִתְבָּרַך
מֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ
אֲבָל כְּשֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה תּוֹך הַסְתָּרָה
דְּהַיְנוּ שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת מִמֶּנּוּ
דְּהַיְנוּ שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ
אֲזַי אִי אֶפְשָׁר כְּלָל לִמְצא אוֹתוֹ
מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מֵהַשֵּם יִתְבָּרַךְ.
"וְאָנכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר"
דְּהַיְנוּ שֶׁאַסְתִּיר הַהַסְתָּרָה
שֶׁלּא יֵדְעוּ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר
וַאֲזַי בְּוַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לִמְצא אוֹתוֹ יִתְבָּרַך
מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁצָּרִיך לְבַקֵּשׁ אוֹתוֹ יִתְבָּרַך
כִּי אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּם יִתְבָּרַך נִסְתָּר מִמֶּנּוּ
כִּי הַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ"ל

בעצם אני שואל
מתי לדעתכם אדם יודע שה' נסתר ממנו
ובעיקר מתי הוא לא יודע?
לא מספיק חד לי ההגדרות..
תודה.
י"ז באב תשפ"א 12:05רבי נחמן רוצה להביא אותנו לחיפוש אינסופי כזהשמינייייייסט

שלא נפסיק לחפש, כי התורה, המצוות ובכללי החיבור עם ה', יש בו אינסוף רמות וכל צעד שאתה מתקדם עושה נחת רוח נפלאה לבורא עולם. אם איבדת את התחושה שצריך לחפש, נראה דווקא סבבה בחיים, לא מרגיש איזה חיסרון- זוהי הסתרה שבתוך ההסתרה. כפי שהמליץ פעם אחד מרבותיי על "מעשה מרב ובן יחיד" שכתוב שם "והיה מרגיש בעצמו שחסר לו איזה חסרון" דהיינו שהיה חסר לו חסרון. היה לו הכל- חוץ מחסרון וחיפוש, שזה העיקר.

י"ז באב תשפ"א 19:14אני חושבת המקרה הראשון זה כש"לא הולך",אני לא מבין מה לא בסדרנפש חיה.
והמקרה השני אולי זה כשהכל "הולך" ו"טבעי", מתנהל "כרגיל"...

ואני חי את החיים. לא בעומק. אפילו לא מרגיש את ההסתרה.
א' באלול תשפ"א 15:20הסתרה בתוך הסתרה קיימת אצל הדתיים.טוני

אלו שחושבים שהם עובדי השם, חושבים שהם מכירים את ברסלב , חושבים שהם לומדים חסידות.

 

האמת שלא יודעים כלום , לא עושים כלום ולא מבינים כלום.

 

אבל הם חושבים ההפך , לכן גם לא ידעו אף פעם וזו הסתרה בתוך הסתרה.

א' באלול תשפ"א 15:54תשובה נפלאה. צ"ע אם חסידי ברסלב גם שם. אבל לא אתווכחצע
א' באלול תשפ"א 18:04לא צריך שום עיוןטוניאחרונה

לא עניינך מה עושים ולא עניינך מה לא עושים אנשים אחרים.

שאלת שאלה , קיבלת תשובה , עכשיו לך תעשה את  העבודה שלך ועזוב את האחרים "חסידי ברסלב" ,"יפנים" "גויים" , "מתנחלים", "טפילים" , "רשעים" , "צדיקים". לא עניינך מה איתם ומה הם עושים.

צא לדרך.

עוד שרשורים מהפורום

אתמול 23:32מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

היום 01:09ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

היום 13:28תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

היום 14:54כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
כ"ג סיוון 06:49אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

כ"ג סיוון 23:56תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
כ"א סיוון 02:28אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

ג' סיוון 08:44אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

י"ז אייר 09:34קונטרס נגד ברסלב – מחפש תגובה תורנית רציניתנחמן_מאומן

בס"ד

שלום וברכה,
שמי נחמן, בחור חסיד ברסלב,
בימים האחרונים נפל לידי קונטרס בשם "חקירה בענין ברסלב" שכתב איזה ראש ישיבה בצפת לפני כמה שנים.
האמת? אני מרגיש מבולבל מאוד.

הקונטרס מעלה שאלות שלא ידעתי בכלל שצריך לשאול – דברים על רבי נחמן, על התפיסה שלנו, על הדרך...
אני לא יודע מה לעשות עם זה. מצד אחד – אולי זה סתם יצר הרע שבא לבלבל אותי.
מצד שני – מה אם יש כאן דברים שצריך לברר?
הקושיות שם כתובות באופן של ת"ח, לא בזלזול, אלא בכאב – וזה נוגע.

אין לי כלים תורניים להתמודד לבד עם כל מה שכתוב שם.
אני מרגיש צורך פנימי חזק לשמוע תשובות רציניות, של תלמידי חכמים מברסלב – לא תשובות רגשיות, אלא עומק אמיתי, כמו שרבי נחמן לימד – לא לפחד מהאמת.

אם מישהו מכיר קונטרס או שיעור שמעמת את הטענות שעלו שם בצורה יסודית ואמיתית – אני ממש אודה לו שישתף אותי.
אני לא רוצה להתבלבל, אבל גם לא רוצה לברוח משאלות אם צריך לשאול.

תודה לכל מי שיעזור לי לעשות סדר בנפש.

נחמן.

הנה קישור לקונטרס: https://shorturl.at/uh1Jp

י"ז אייר 16:01אני חושב שלא תמצא תשובה בפורום כאןמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ז באייר תשפ"ה 17:00

ראשית הייתי פונה קודם כל לת"ח רציני ברסלב פנים מול פנים

אבל אם אין לך, אולי תנסה ב"פורום לתורה" יש שם ת"ח גדולים חסידי ברסלב

לא יודע אם תוכל לפתוח על זה אשכול בנפרד, אבל יש אשכול מיועד לברסלב ותוכל להעלות את השאלה ומן הסתם יענו לך או בשיחה פרטית או בכללי. 

י"ז אייר 16:45..אשר ברא

שלום נחמן,

אני לא עיינתי בקובץ שהוספת.. כי בסוף באמת הדרך של רבנו הקדוש זה לא לחקור, כן ליישב בדברים בשכל.. אבל לא חקירות.

כידוע: "עיקר היהדות הוא בפשיטות ובתמימות גמור, בלי שום חכמות.."

הייתי מציעה לך לנסות ולברר את השאלות שלך מול הרב עופר גיסין, שבעיניי הוא הרב תלמיד חכם גדול ובאמת מצליח ליישב את העצות של רבנו הקדוש עם חיי היום יום ולענות על שאלות כאלה.

עלה והצלח, מאחלת לך בזכות רבנו הקדוש שדעתך תתיישב.

 

כ"א אייר 15:28קצת באיחור אבל למה חקרו?טאטע מלך העולםאחרונה

בנוסף לשאלה הנ"ל בסופו של דבר לכל אחד יש דרך בעבודת ה' שלו. לבוא ולחקור ייתן סוג של חסימה עבור אנשים שדווקא כן מתחברים לברסלב. אני למשל עד לא מזמן היה לי ממש קשה בעבודת ה' שלי... הייתי צריכה תשובות ממש מפולפלות ואז נכספתי לברסלב ובזכות זה ובזכות התפיסה של ברסלב ובחסידות ככלל על ה' יתברך אני יותר חזקה עכשיו. אם משהו יודע למה חקרו והאם זה מקורות אמינים אשמח לתשובה.

ט' אייר 15:31מחפשת מקוראשר ברא

לשיחה ששמעתי באיזה שיעור,

על כך שרבי נתן הגיע לספר לרבנו שהוא מעביר את התורות שלו ושאל האם זה ראוי... ורבנו ענה לו שאדרבא אולי גם הוא ישתכנע.

מכירים? קיים?

ט' אייר 15:46מעניין לא שמעתי על זה מעולם. ונשמע קצת תמוהמבקש אמונה
ט' אייר 16:04למה תמוה?אשר ברא
ט' אייר 16:47כי זכור לי שרבי נחמן בעצמו רצה שיפרסמו את התורותמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט' באייר תשפ"ה 17:08

אז למה שרבי נתן ישאל את זה

או שהייתה תקופה שעדיין הוא לא רצה? לא שמעתי על זה

י' אייר 11:42הבנתיאשר ברא

ניסיתי לשאול גם צא'ט ציפיטי והוא שלח אותי למקורות של חב"ד.

אבל מעניין.. שמעצי את זה ממישהו מאוד מוכר בברסלב.

י' אייר 14:14אני לא מוצאת את זה עכשיורק להידבק בצדיק

אבל בעיקרון קראתי את זה בספר "חידוש כמוני לא היה בעולם" (אחלה ספר שנותן רקע ובסיס היסטורי לרבינו הקדוש
יכול להיות שיש את זה בחיי מוהרנ"ת ו ע"ב 
בטובות זכרונות ה 
או בחיי מוהר"ן ע"ב
(אני לא בטוחה, פשוט במקורות של "החידוש כמוני" ניסיתי למצוא...)
אנסה למצוא ואם אצליח אעדכן

י' אייר 14:26מצאתירק להידבק בצדיק

"סִפְּרוּ לִי שֶׁכְּשֶׁנִּתְקָרַבְתִּי אֵלָיו, 
אָמַר בִּפְנֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים שֶׁלּא בְּפָנַי בָּרוּךְ הַשֵּׁם שֶׁהִזְמִין לִי רַךְ בַּשָּׁנִים אֶחָד שֶׁאֲפִילּוּ דִּבּוּר אֶחָד מִדִּבּוּרַי לא יִהְיֶה נֶאֱבָד עוֹד 
וְכַוָּנָתוֹ הָיְתָה עָלַי שֶׁאֶזְכֶּה לִכְתּב כָּל דְּבָרָיו הַיּוֹצְאִים מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ הֵן תּוֹרוֹת הֵן שִׂיחוֹת שֶׁגַּם הֵם תּוֹרָה וַאֲפִילּוּ דִּבּוּר אֶחָד בְּעָלְמָא לא יִהְיֶה נֶאֱבָד עוֹד"
(חיי מוהר"ן שס"ז)

כ"ו אייר 23:23תודה רבה!אשר בראאחרונה
פרסומת
י"ז אייר 09:34קונטרס נגד ברסלב – מחפש תגובה תורנית רציניתנחמן_מאומן

בס"ד

שלום וברכה,
שמי נחמן, בחור חסיד ברסלב,
בימים האחרונים נפל לידי קונטרס בשם "חקירה בענין ברסלב" שכתב איזה ראש ישיבה בצפת לפני כמה שנים.
האמת? אני מרגיש מבולבל מאוד.

הקונטרס מעלה שאלות שלא ידעתי בכלל שצריך לשאול – דברים על רבי נחמן, על התפיסה שלנו, על הדרך...
אני לא יודע מה לעשות עם זה. מצד אחד – אולי זה סתם יצר הרע שבא לבלבל אותי.
מצד שני – מה אם יש כאן דברים שצריך לברר?
הקושיות שם כתובות באופן של ת"ח, לא בזלזול, אלא בכאב – וזה נוגע.

אין לי כלים תורניים להתמודד לבד עם כל מה שכתוב שם.
אני מרגיש צורך פנימי חזק לשמוע תשובות רציניות, של תלמידי חכמים מברסלב – לא תשובות רגשיות, אלא עומק אמיתי, כמו שרבי נחמן לימד – לא לפחד מהאמת.

אם מישהו מכיר קונטרס או שיעור שמעמת את הטענות שעלו שם בצורה יסודית ואמיתית – אני ממש אודה לו שישתף אותי.
אני לא רוצה להתבלבל, אבל גם לא רוצה לברוח משאלות אם צריך לשאול.

תודה לכל מי שיעזור לי לעשות סדר בנפש.

נחמן.

הנה קישור לקונטרס: File shared on Smallpdf

כ"ו אדר 18:28יכולים להפנות לכמה תורות שמובנות גם ליהודי פשוטצע

מליקוטי מוהרן?

 


 

למשל תורה רעב.


 

וכן, יכולים להפנות לסיפור (לאו דווקא מסיפורי מעשיות) שמובן גם לקורא הפשוט?


 

למשל, מעשה ממרור.


 

תודה.

כ"ז אדר 15:01אני לא יודע אם זה כל כך פשוטצאצא
עבר עריכה על ידי צאצא בתאריך ב' בתמוז תשפ"ה 23:53

אבל תורה ו' אחלה תורה שאני ממש אוהב

כ"ז אדר 19:47תורה קיגמבקש אמונהאחרונה

העצה העיקרית שיוצאת משם די מובנת

לקוטי מוהר"ן קיג – ויקיטקסט

You may like

פיקוד העורף