א' בחשוון תשפ"א 14:24למה אנחנו לא שומעים לרבנו????יהודה כהן 1

למה אנחנו לא מקיימים את העצות שלו??

רבנו אמר שהוא מרחם על מי שמקורב אלו ולא מקיים את העצות שלו

למה רוב הברסלברים מעשנים?

למה רוב הברסלברים לא מיתבודדים?

(אני מכיר משהו שעשה סקר כמה ברסלברים מתבודדים וזה נגמר עצוב)

למה אנחנו לא מפיצים?

למה יש כ"כ הרבה מחלוקות בברסלב למרות שרבנו אמר לא לדבר על אף אחד אחר?

למה אף אחד לא יודע מה דעת רבנו?

למה רק חוזרים בתשובה מצליחים להתקרב לרבנו באמת וכאלה מהבית לא? 

א' בחשוון תשפ"א 22:50אשריך שנזכה להקשיב לרבינו באמתרוצהלהיותבשמחה


ב' בחשוון תשפ"א 07:48אבל למה זה לא קורה?יהודה כהן 1

למה כ"כ הרבה ברסלברים מעשנים?

ב' בחשוון תשפ"א 08:43רבינו אמר זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחריםרוצהלהיותבשמחה

כול אחד צריך לתקן את עצמו,אם הוא יכול לחזק אחר על איזה עניין והוא ישמע אז מצויין אבל להכליל ככה זה לא נכון כי יש גם המון שהפסיקו לעשן בזכות רבינו ואף אחד לא התחיל לעשן בגלל רבינו ואם אתה באמת רוצה לעזור אז תתפלל עליהם.

ב' בחשוון תשפ"א 08:56קודם כול אחד צריך לתקן את עצמו ואם הוא יכול לתקן גם אחריםרוצהלהיותבשמחה

רבינו אומר בליקוטי מוהרן תורה ע"ט: הִנֵּה הַכְּלָל – שֶׁצָּרִיךְ כָּל אָדָם לִרְאוֹת, שֶׁמִּצִּדּוֹ לֹא יִהְיֶה עִכּוּב מְשִׁיחָא, דְּהַיְנוּ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה שְׁלֵמָה וּלְתַקֵּן מַעֲשָׂיו. rabenubook.com

ורבי שמשון ברסקי נכד רבינו כותב בספר עצות המבוארות על תורה ה' בליקוטי מוהר"ן שאדם צריך לראות תמיד על תיקון העולם כלומר לראות להתפלל על העולם וודאי על עצמו שיהיה להם דעת אמיתיית של תורה והכול עם לראות שיש בכול אחד נקודה טובה של התקרבות לצדיק ומסירות נפש וקיום הרבה עצות וכמה טוב כול אחד זוכה בהתקרבות לרבינו!

 

ב' בחשוון תשפ"א 09:35לא חשבתי על זהנ נחנחמ

פשוט זה היה נראה לי מוזר נשים שאומרים שאנחנו תלמידים של רבו ויש מלה דברים של רבנו שהם לא מקיימים 

וגם באומן יש שם מלה סיגריות ומלה מעשנים למרות מה שרבנו אמר...

ויש עוד מלה דוגמאות 

(לא שאני מושלם אבל...)

 

 

(אני פצל"ש של @יהודה כהן1)

ב' בחשוון תשפ"א 09:47ישר כוח צריכים באמת להתחזקרויטל.


ב' בחשוון תשפ"א 09:48תודהנ נחנחמ

זה ממש חירפן אותי

ב' בחשוון תשפ"א 15:31יש כמה משפטים על זה בספר "כוכבי אור" או "שבחי הר"ן"טוב להודות לה"
הוא אומר שמי שמתחזק ומתקרב לברסלב צריך להתבונן באנשים שנמצאים שם שגורמים לו לרצות להתחזק ולהתקרב , ומי שנמצא שם כבר ועובר עליו מה שעובר עליו , נסיונות ועולה ויורד באמונה כדרך העולם והוא כנראה עם פחות אורות מבהתחלה אז אותו אדם צריך להסתכל על על אנשים שרק עכשיו מתחזקים ומתקרבים אל רבנו, וכשהוא מתבונן ונמצא במחיצתם זה נותן לו כוח מסויים לאט לאט ומשמח אותו ומשבר את היצר שלו עד שגם הוא חוזר למה שהוא הי'ה או מגלה אור חדש בו . פשוט להתבונן ולהתחבר בעזרת ה" . בהצלחה , מקווה שעזרתי
ב' בחשוון תשפ"א 16:20לא הבנתי מה הקשריהודה כהן 1


ב' בחשוון תשפ"א 23:24אחים שליפראסטיק1
אני חושב שאתם ממש טועים בגישה שלכם

רבינו זה עצות לא חובה ולא שום דבר
זה דברים שמי שעושה אותם ימצא אמת ויחיה יותר טוב עם עצמו עם משפחתו ועם כל העולם וכמובן עם בורא עולם

רק רציתי להזכיר שרבינו בתורה האחרונה לחייו הצוואה כותב שאסור להוכיח אלא רק לדבר עם חברו ביראת שמים אסור אסור להוכיח

נוסף על כך יש את המספר של זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר עם אחרים
לכן לדעתי רבינו רוצה שנדבר ביחד!! לא לחשוב בכלל על אחרים ברע אלא רק בטוב רק להסתכל על הדברים הטובים שלהם זה התורה של רבינו אלא דברים של בנאדם לחברו זו אמת

זה לא משחק זה אמיתי אם אתה רוצה לשאול בנאדם למה הוא לא מקיים את העצות לך אליו והוא בטוב לא בקטע מתנשא

וחוץ מזה מאיפה לך מה עובר עליו יש דיבור של רבינו שהוא אומר לרבי נתן "דבר עם בני אדם ושאל אותו רבי נתן אני לא יודע מה עובר עליו השיב לו אינך צריך לדעת שאת רבי נתן מה אני עוזר לו וענה לו רבינו גם אם אינך רואה אתה כן פועל. רבי נתן מסביר שהוא הבין מזה שצריך לדעת לעזור ולדבר עם בני אדם וככה אתה פועל עליו.

אז אם באמת מעניין אותך מה עובר עליהם אז דבר איתם..
ג' בחשוון תשפ"א 00:42כול דבר ועצה של רבינו צריך למסור את הנפש לקייםרוצהלהיותבשמחה

כך אומר רבי ישראל דוב אודסר זצ"ל כי אלו עצות ממקום הכי עליון אבל כול אחד צריך להסתכל כלפי פנים כמו שאומרים בשם הבעש"ט קרבה אל נפשי גאלה שהגאולה העצמית קודמת אל החיצונית. בנוסף רבינו אומר שצריך לקרב אנשים אבל לא בצורה של עריפת ראשים אלא ע"י נקודה טובה ולהסתכל מה כן טוב בבן אדם לא להמציא שהרע הוא טוב אלא לראות מה כן טוב וע"י לחזק אותו ובקיצור לעיון בתורה ל"ד ובתורה רפ"ב.

ג' בחשוון תשפ"א 16:26צודק לגמרי אבל זה לא עסק שלך אלא כל אחד לעצמופראסטיק1
יש בחירה בעולם..
ג' בחשוון תשפ"א 09:36רבנו אמר שהוא מרחם על מי שמקורב אלו ולא מקיים את העצות שלויהודה כהן 1


ג' בחשוון תשפ"א 16:25נו בסדר הוא מרחםפראסטיק1
אז מה אתה רוצה אחי רבינו נתן עצות שירחם על כולם זה טוב לא הבנתי את ההקשר
ג' בחשוון תשפ"א 16:36אז זה אומר שאם אתה מקורב לרבנו ולא מקיים את העצות פספסת משיהודה כהן 1

וגם אני לא אחראי על אף אחד פשוט אני שואל למה אנשים שמקורבים לרבנו לא מקיינ=מים את העצות מה הם לא רוצים להיות צדיקים כמו רבנו?

ג' בחשוון תשפ"א 23:35אחי זה לא תלוי בכמות המעשים שאתה עושהפראסטיק1
זה החידוש הכי גדול של רבינו שהעקר זה הלב תמצא העצמית דברים טובים
אחי כל הקטע של רבינו זה ההסתגלות לא מה יצא בסופו של אתה הולך להתבודד אתה רואה ישועות? בדרך כלל לא. ככה אני לפחות מלא דברים הם ככה בשביל הבחירה.

ועוד דבר אחי אתה עושה עבירות לפעמים נכון? איך הרי ה ציווה אחי זה זה לא רבינו זה בורא עולם אני חושב שהשאלה שלך פשוט לא נכונה כי החיצוניות לא קובעת אתה לא יכול להבין על הבנאדם כלום!!!
ד' בחשוון תשפ"א 14:44ברור שהעיקר זה הרצוןיהודה כהן 1

אבל כ"כ הרבה אנשים רוצים להפסיק לעשן כ"כ הרבה זמן זה לא נראה לי הגיוני

וגם אם רבנו ציווה לא לעשן (אני מדבר עכשיו על המוכרים) למה יש כ"כ הרבה סגריות באומן?

למה כמעת כל הברסלברים לא מיתבודדים (אני מדבר על עצמי)?

 

כנראה שאנחנו לא מאמינים שהעצות של רבנו זה האמת...

 

 

ויש מצב שהשאלה שלי היא טעות אני בכול זות בן אדם....

וכן אני לצערי (החכם) ונופל ומסתכל על החיצוניות של הבן אדם (אני עובד על זה)

 

אני שאלתי כי מה שעלה לי אני טועה בהרבה דברים

ה' בחשוון תשפ"א 04:17והנה אתה כותב בעצמיך על ההתבודדותפראסטיק1
אתה אומר שגם אתה לא אוחז בזה מספיק משום שכנראה אנחנו לא באמת מאמינים שהעצות האלה הם באמת גאולה

אז אני רוצה לשאול אותך אתה יודע למה ה לא מעניש בפני כולם את מי שפגע בו זה בשביל הבחירה כל הדברים החיצוניים שקורים בדת היהודית ובעולם זה בשביל הבחירה

אם כולם היו יודעים שרבינו זה אמת ויש עצות ואת שיר הגאולה אז לא היה בחירה וברור שכולם היו קופצים על רבינו הקדוש אבל יש בחירה בעולם וזה היופי פה
ו' בחשוון תשפ"א 22:34זה בדיוק מה ששאלתי וזו התשובה..יהודה כהן 1

תודה רבה ממש!

 

תודה רבה לכולם!!

 

שזכה להאמין ברבנו באמת!!!

ח' בחשוון תשפ"א 11:43מה עם האיסור להיות "מלמד"? איסור חמור שנאמר כמה פעמים?cintetit

כמה מלמדים בברסלב אתה מכיר?

יש אלפים.

האמת היא, שחסידי ברסלב אמיתיים אפשר לספור על כף יד אחת.

 

כל היתר רק קוראים לעצמם ככה, בעיקר כדי להשתתף בהשתוללות הגדולה בקרנבל ראש השנה.

ח' בחשוון תשפ"א 13:44רבינו אומר אין טוב להיות מלמד אך אם כבר מלמד אז שיהיה מאנשייפראסטיק1
יש דברים שרבינו ציווה לעשות אך אין ביכולתנו
אנו צריכים לעשות השתדלות

ולא נכון שאין חסידי ברסלב אמיתיים מה נראה לך שרבי נתן לא חטא מימו
צריכים להבין שוב ברסלב זה לא חובה זה בחירה
ושוב גם אדם שבחר להיות חסיד ברסלב בטוח מאה אחוז שהוא יפול ושיהיה לו מלאאא יצר הרע יותר מלפני אפילו רבינו כותב זאת במפורש
לא הבנתי למה אתם חושבים שכולם מושלמים כל בן אדם מה שעובר עליו
אתה אל תתערב אם אתה רוצה לעזור לך דבר איתו בנחת

יודעת מה באמת יכול להיות שיש כאלו שבאים לאומן בשביל החגיגה ולא בשביל הצדיק
אבל הם בטוח מקבלים מזה משו גם אדם שיחלח שם את החג בכוונה תחילה זה לא אומר כלום תפסיקו להסתכל על חיצוניות
ט' בחשוון תשפ"א 00:15איזו שטותcintetit

רבינו הקפיד על אנשיו שלא יהיו מלמדים, זה כתוב כמה פעמים.

אז איך ייתכן הסילוף הזה?

 

ט' בחשוון תשפ"א 13:17תסתכלי בשיח שרפי קודשפראסטיק1
ט' בחשוון תשפ"א 23:17אוסף סילופים שנכתב בשנות השמונים על ידי עסקני העדה החרדיתcintetit

למה בדיוק שאני אסתכל בו?

י' בחשוון תשפ"א 13:40מחילה אבל רבי לוי יצחק כתב את זהפראסטיק1
לא הבנתי אז למי את כל מאמינה אם לא לו
י"א בחשוון תשפ"א 10:13אלוהים אדירים, אתה אפילו לא יודע מי כתב את הספר????טונה

אברהם ויצהנדלר , עסקן בינוני בשול שנפטר לפני כמה שנים.

הייתי בהלוויה שלו ד"א.

 

הספר נכתב אחרי שבנדר מת, אז אני מניח שאסוציאציה שלו עם בנדר הייתה לצרכים שיווקיים.

י"א בחשוון תשפ"א 10:42חבל להתייחס לטונה וcintetit הטרוליםמבקש אמונה


י"א בחשוון תשפ"א 15:20"הטרולים" שיודעים הרבה יותר ממךcintetit

ושאתה תמיד נראה טיפש לידם, חוזר בתשובה קטנטן שכמותך

י"א בחשוון תשפ"א 15:23חח אני שמח שחשפת שוב את הריחוק שלך מתורה ומוסרמבקש אמונה

בדיוק כמו פה - אתה פשוט גאון

פוגם בעיניים ואח"כ בא לשחק אותה מבין בתורה

י"א בחשוון תשפ"א 17:37מעניין שאתה קורא לי טרולטונה

אבל כל כך חשוב לך להראות לי כמה אתה חכם ומבין.

בינתיים לא נראה לי שאתה חכם במיוחד.

י"א בחשוון תשפ"א 15:20הוא לא כתב את זהcintetit

למעשה , לוי יצחק בנדר לא כתב שום ספר.

יש אחד , עודד ניצני, שיש איתו כמה פעמים ואחר כתב ספר שנקרא "דיבורי אמונה" והספר הזה אמור להיות מבוסס על השיחות.

 

גם לא מי יודע מה, אבל בטח יותר מוצלח מהקישקוש הזה שנקרא "שיח שרפי קודש" 

י"א בחשוון תשפ"א 18:21וואי מחילה אבל אתה מדבר שטויותפראסטיק1
הכרך הראשון של שיח שרפי קודש יצא עוד בחיי רבי לוי יצחק
וחוץ מזה שכל השיחות שם מבוססות על שיעורים שלו
אתה יכול לשמוע את כל ההקלטות אם אתה רוצה

אם אפשר שאלה דרך מי הגעת לברסלב
יש חסיד ברסלב שאתה כן מעריך מהדור הקודם

י"א בחשוון תשפ"א 23:36הספר הזה מלא בקישקושים - וזה הוכח מדעיתcintetit

אתה בכלל לא ידעת מי כתב אותו. אמרת שזה לוי יצחק בנדר שזה שקר וכזב, עכשיו אתה מתפתל ומוצא תירוצים.

 

תשמע, פרופסור צבי מארק מאוניברסיטת בר אילן, עשה דבר נורא פשוט.

הוא לקח מצבי חשין את הסיפורים המקוריים בכתב יד שכתבו אלתר טפליקר ושמואל הורוביץ לפני מאה שנה והשווה אותם למה שויצהנדלר פירסם בשמם.

מסתבר שיש סילופים בלי סוף.

את הסיפור על החיטה המשוגעת , לדוגמא, הוא שינה לחלוטין.

אתה יכול לראות את זה בעצמך בספר שלו "כל סיפורי רבי נחמן מברסלב"

 

אם תקרא אותו תתחיל להבין מה זה באמת ברסלב.

עדיף בהרבה מהשטויות של מאה שערים.

י"ב בחשוון תשפ"א 08:55אגב אם את לוקחת דוגמה מצבי מארק תדעי שישנםפראסטיק1
כמה וכמה דברים שהוא פרסם נגד רבינו דברים שרבינו אמר לא לפרסם הוא פרסם ועוד עם פירוש

אני באמת לא מבין איך את יכולה להגיד כאלו דברים על רבי לוי יצחק
הוא היה צדיק עצום וכולם הברסלבים מכנים אותו. מעתיק השמועה
י"ב בחשוון תשפ"א 11:03אין קשר בין לוי יצחק בנדר לשיח שרפי קודשcintetit

זה ספר עלוב ומטופש שנכתב על ידי אברהם ויצהנדלר שהיה עסקן משועמם של העדה החרדית.

י"ז בחשוון תשפ"א 06:23אין שום צורך ב"אגב" הוכח מדעית שהספר מלא בשקריםcintetit

זה מה שחשוב.

מי אמר לך שהוא "גילה" משהו?

עוד שקרנים שסיפרו לך סיפורים על "הסכמות" ו"הקלטות" שלא נבראו?

ט' בחשוון תשפ"א 13:18רק על זה בחרת להגיב מה עם כל מה שכתבתי?פראסטיק1
ט' בחשוון תשפ"א 23:24יתר הדברים לא ממש ראויים לתגובהcintetit

גם כתיבה עילגת וגם בלבול.

מי אמר לך שאני רוצה לעזור למישהו? 

אולי אני לא רוצה לעזור לאף אחד.

יש שני סוגים של שקרנים, יש שקרן שמשקר לאחרים ויש את זה שמשקר לעצמו.

אני רק זוכרת את מה שכתוב בתורה וזה "מדבר שקר תרחק" כך שהשקרנים למינהם לא מעניינים אותי.

י' בחשוון תשפ"א 10:04אני שמעתייהודה כהן 1

אני שמעתי מחבר שהעינין לא להיות מלמד זה רק בגלל שהמלמד יכול לא ללמד זמן מסוים בגלל איזו סיבה ואז הוא גוזל את התלמידים או את ההורים שלם

אבל אם המלמד מדבר עם ההורים לפני ואומר להם שיכול להיות שהוא לא ילמד כול הזמן והם מוחלים לו זה בסדר 

 

 

(ובבקשה לשמור על שיח יפה לא להעליב אנשים ולא לדבר נגד ספרים כי אתה לא יודע כלום...)

י' בחשוון תשפ"א 13:41דיברתי על זה פעם עם הרב גיא גרידישפראסטיק1
והוא אמר שזה בגלל שמירת העיניים
כי מי שמורה בדרך כלל נפגש עם האמהות
אבל מסתמה יש בזה עוד טעמים
י' בחשוון תשפ"א 14:45זה מה שאמרו לייהודה כהן 1


י' בחשוון תשפ"א 17:20סבבה יש מצבפראסטיק1
י"א בחשוון תשפ"א 10:14אכן , אין גבול לשטויותטונה

"שמירת עיניים" - עוד המצאה של מחזירים בתשובה

י"א בחשוון תשפ"א 10:16מדובר באיסור הכי חמור של רבי נחמןטונה

כמובן שהוא לא מוצא חן בעיני העסקנים החרדים אז הם ממציאים סיבות למה הוא לא רלוונטי.

 

אמרו כאן יפה.

חסידי ברסלב אמיתיים אפשר לספור על חמש אצבעות

 

כל היתר ליצנים בתחפושת של קנואים.

י"א בחשוון תשפ"א 18:25זה לא איסור של רבי נחמן זה איסור של התורהפראסטיק1
י"א בחשוון תשפ"א 18:51כל ת"ח שלא חושב כמוך הופך לעסקן... מגוחךמבקש אמונה


י"א בחשוון תשפ"א 15:16הנה התשובה לשאלה שלך - לא שומעים לרבינו כי לא רוציםcintetit

מה שרוצים זה ללכת לאומן בראש השנה ולהשתולל ולהיות עם החבר'ה ולהריץ קטעים.

אבל איסור שרבינו אסר ולא נוח לקיים אותו , מיד ממציאים תירוצים מטומטמים

י"א בחשוון תשפ"א 15:20לשיטתך אם כולם יהיו ברסלב מי ילמד בתלמודי תורה?מבקש אמונה


י"א בחשוון תשפ"א 15:24כל העניין של ברסלב זה התקשרות לצדיקיםcintetit

אם הצדיק אמר לא להיות מלמד, אז לא מלמדים.

כל השאלות הפילוסופיות "מה יהיה ככה ומה יהיה ככה ואם יהיה ככה" אלו שאלות לבחורי ישיבה בטלנים.

 

מה מעניין אותי מה יהיה בעולם?

מעניין אותי להיות מקושרת לצדיק.

י"א בחשוון תשפ"א 15:27התחמקות גרועה ביותר. יש מצווה מפורשת להעמיד תלמידיםמבקש אמונה

וגם רבינו אומר את זה בעצמו בליקוטי מוהר"ן.  

לשיטתך רבינו התכוון שתורה תשתכח מישראל וילדים לא ידעו תורה.  זה כל כך מגוחך.

 

 

ואם מעניין אותך להיות מקושרת לצדיק תתחילי בלא לדבר מלוכלך ולא לשנוא יהודים

י"א בחשוון תשפ"א 15:39אתה אפילו לא מבין מה זה "מלמד"cintetit

מלמד זה מקצוע.

בן אדם שעובד בתלמוד תורה ומלמד שם ילדים.

זה אסור.

אדם גדול, אדם צדיק , יכול לעבוד בכל מיני מקצועות.

הוא יכול להיות סנדלר, או מתכנת, או רועה חזירים, או מאלף סוסים.

מזה שהוא בעל מדרגה, יכולים לבוא אליו תלמידים , ללמוד, לשאול שאלות , 

 

אז הוא "מכמיד תלמידים"

 

לא קשור ל"מלמד". כזה דבר פשוט אתה לא מבין?

 

 

י"א בחשוון תשפ"א 15:42מי ילמד ילדים קטנים תורה? שאלה פשוטה לא מובנת?מבקש אמונה

הם לא יבואו לבד לשאול שאלות.

שולחים אותם לתלמוד תורה ושם יש מלמד והם לומדים תורה.  אחרת התורה תשתכח מישראל

י"א בחשוון תשפ"א 17:36אתה לא רק חוזר בתשובה קטן, אתה גם חכם גדול יותר מרבי נחמןטונה

אני מקושר לצדיק, הוא אמר לא להיות מלמד, אני לא יהיה מלמד.

מה יעשו אחרים, לא אכפת לי, זה מעשה שלי , זה לא המעשה שלהם.

מה אני שר החינוך?

צדיק יסוד עולם, הוא דואג למקושרים אליו , כמו שכתוב בתורה "ארץ אוכלת יושביה"

אני מקושר לצדיק, הוא שידאג לילדים הקטנים.

לזה קוראים "אמונת חכמים"

לא אכפת לי משאלות של חוזרים בתשובה.

י"א בחשוון תשפ"א 18:48לא לזה התכוון ר' נחמן כי הוא לא בא לבטל את התורהמבקש אמונה

פשוט מאד. 

אנחנו מצווים ע"י הקב"ה שהתורה תעבור לדור הבא - תמיד היו מלמדים ותמיד יהיו ברוך ה'

י"א בחשוון תשפ"א 19:35רבי נחמן אומר שאסור ואתה החלטת שמותר - כי אתה חכם יותרcintetit

 

באמת נורא פשוט

 

הוא אומר שאסור ואתה החלטת שמותר, כי אתה כל כך חכם

יותר מרבי נחמן 

 

ואתה מבין יותר טוב ממנו

 

הבנתי

י"א בחשוון תשפ"א 20:30הוא לא כתב שאסור, כבר סילוף.מבקש אמונה

אי אפשר להגיד שאסור כי ר' נחמן לא יכול לעקור מצווה מהתורה...

 

רק שידעו מי אתה, נביא תגובה מגוחכת שלך מהעבר ששם אתה מנסה

לעקור את קיום התורה ועוד מתרץ את זה כהתקרבות לצדיק 

אסור לקמט את רבינו

 

וזהו, פה יסתיים התפקיד שלי.

 

 

י"א בחשוון תשפ"א 23:29ברור, הבנו שאתה תקבע לרבי נחמן מה מותר לו להגידcintetit


ט"ז בחשוון תשפ"א 16:53בבקשה לא להמציא איסוריםyuvalb24

לא מכיר כתוב בשום מקום שזה איסור ח"ו.

רק רבינו אמר שזה לא טוב.

ונראה בפשטות שהטעם הוא משום שזה השקעה של הרבה זמן ושכר מועט.

אז כל העניין הוא שפשוט יש אפשרויות להתפרנס יותר בקלות וכך יישאר זמן יותר לעבודת ה' ולימוד תורה.

וכמובן כל אחד יעשה את החשבון שלו אם הוא צריך להיות מלמד או לא ואיזה עוד אפשרויות יש לו וכ'ו.

אבל להגיד שזה אסור - ח"ו.

 

מביא פה את המקורות אם מישהו מכיר מקורות נוספים מוזמן להביא אותם.

 

 

חיי מוהר"ן תסה

 אמר רצונו שכל אנשי שלומנו לא יהיה אחד מהם מלמד, וכמה פעמים דבר מזה. גם אמר שטוב לענין פרנסה לדור בעיר גדולה.

ואמר בדרך צחות שאין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום, נמצא שכל אדם יש לו שעה. וכשעוסק במשא ומתן יכול להיות שבאותו השעה שיש לו ירויח ממון הרבה מאחר שאותה השעה היא שלו. על כן יכול להיות שיזמין לו השם יתברך איזה הצלחה גדולה בעסק שלו שהוא עוסק, ויכול להרויח באותה השעה שלו רוח גדול. אבל כשהוא מלמד אזי כשמגיע לו השעה שלו שהוא שעת הצלחה שלו אזי התלמיד מביא לו פשטידא טובה וכיוצא, עם זהב מעות ראש חדש ובזה יוצאה ועוברת שעה שלו שהוא שעת הצלחתו בדבר שטות כזה וכיוצא בו. אבל אדם אחר יכול להרויח בהשעה שלו רוח גדול כנ"ל.

וכן אין לך דבר שאין לו מקום, וכשהוא דר בעיר גדולה ששם מצויים עסקים גדולים אזי יכול להזדמן לו איזה דבר גדול שיתעשר בו כי שם הוא מקומו, כי אין לך דבר שאין לו מקום. אבל בעיר קטנה שם יזדמן איזה דבר שבוש ופחות להרויח בו כי הכל לפי המקום כי אין לך דבר שאין לו מקום כנ"ל:

 

תקצא

אחד שאל אותו אם להיות מלמד, השיב לו לא (כי אמר הוא זכרונו לברכה ששלשה דברים אינם חשובים בעיניו שוחט ומלמד וחסיד בעיר קטנה מחמת שבנקל לו להכשל בגאות חס ושלום) טוב לך יותר להיות סוחר ובעל משא ומתן, רק בשעה שתלך בשוק תמאס ותבזה את העולם הזה בפיך:

 

 

שיחות הר"ן רמ

שמעתי מר"א מטעפליק שאמר לו לענין מה שרצון רבנו זכרונו לברכה לא היה שיהיה מלמד כנ"ל. והוא הוכיח לו שטוב יותר להיות מלמד וספר לו בשם הבעל שם טוב זכרונו לברכה, שמספרים בשמו שטוב להיות מלמד (תכח). ענה ואמר רבנו זכרונו לברכה: איני יודע אם הבעל שם טוב זכרונו לברכה אמר כך. ואפלו אם אמר כך, כל צדיק הדור יש לו כח לעשות גדרים ולהנהיג את העולם כפי אותן הדורות. ואני אומר עתה שטוב לעבודת הבורא יתברך שלא להיות מלמד (תכט). וספר לי הנ"ל בשנוי לשון מזה, אך זהו היוצא מדבריו:

ופעם אחת דבר עם אחד מאנשיו שהיה מלמד. ושאל אותו כמה יש לך שכר למוד לזמן? השיב לו: כך וכך. וחשב עמו כמה עולה על יום, בודאי עולה סך מועט מאד. ואמר לו: אם כן תחשב עוד כמה עולה על שעה אחת שכר למוד, בודאי לא יעלה כי אם דבר שבוש. אם כן כשאתה מבטל שעה אחת מלמודך, אתה אובד עולם הבא בשביל דבר שבוש בשביל גדול אחד או שנים. אבל כשתעשה משא ומתן ותגזל חלילה את חברך בהמשא ומתן איזה דבר שבוש גדול אחד או שנים על ידי איזה אנס, מחמת שאי אפשר לזהר ולדקדק על פרוטה אחת, בודאי ימחל לך. אבל השעה שאתה מבטל מלמודך, בודאי אין הבעל הבית מוחל לך בשום אפן:

י"א בחשוון תשפ"א 18:26אחי אתם פשוט רק מדברים רע על אנשיםפראסטיק1
אני לא מבין אותכם רבינו נתן עצות מי שרוצה שיעשה ומי שרוצה שלא יעשה

אף אחד לא ממציא תירוצים אחי כל אחד במצבו שלו אתה. לא יכול לשפוט אפחד
י"ב בחשוון תשפ"א 15:54טרול אכול שנאה שמנסה לחרחר מריבות... תתעלם ממנומבקש אמונה

אתה יכול לעבור על התגובות שלו מהעבר ולראות את זה בעצמך. 

חבל להתייחס בכלל

י"ג בחשוון תשפ"א 19:56אבל זה נכוןתקוות עולמים

אפשר לחשוב, ברסלב זו עסקה גרועה במיוחד

 

זה יישמע בזיונו יידום ויישתוק, זה עבודת המידות. צריך להתאפק, צריך להיות סבלן, מתון. אתה מכיר מישו שעושה זאת?

 

צריך ללמוד, צריך לעבוד. נראה לך זה כיף לעבוד מ8 עד 17? נראה לך שזה כיף לחפש חדר בדירת שותפים בשביל ללמוד באוניברסיטה? לסבול הרצאות משעממות? זה גועל נפש

 

אבל הצדיק אמר

 

הרבה יותר קל להתעסק ברכילות ובשטויות וללמוד בכאילו, ולהיות ברסלב בכאילו

 

 

י"ג בחשוון תשפ"א 20:12לא הבנתי בכלל מה נכון ומה אתה רוצהמבקש אמונה

מה עסקה גרועה? לא הוכחת כלום ומה זה קשור לעבודה ולימודים..? מה הצדיק אמר?

 

לגבי מה שכתבת, יש הרבה דברים בחיים "קלים" ועובדה שהרבה בוחרים בדרך הקשה שתביא אותם לטוב

והרבה גם עובדים על המידות ברור.

מה זה קשור לעבודה, לימוד מקצוע לא הבנתי בחיי

תלמד, תפתח עסק, תרוויח ותהיה מיליונר מה קשור ברסלב.  

י"ג בחשוון תשפ"א 22:55כל עיסקה היא גרועה אם אתה טיפש - גם ברסלבטונה

והפעם אני מדבר על עצמי.

ביננו, שיחת חברים.

הייתי באומן באלול, חס ושלום, לא חשבתי אפילו להשאר בראש השנה, אבל זה לא קשור. רבינו אף פעם לא ביקש את זה.

מה שכן , חבר שלי התחנן בפני פעמיים שאני אסע איתו לאודסה.

הוא היה צריך אותי שמה.

יכולתי לנסוע, אבל אמרתי לו "מה פתאום, מחכים לי בקייב."

לא עבר שבוע ומצאתי את עצמי חוזר מאודסה, בבכי.

אתה מבין מה זה ברסלב?

בבכי חזרתי, לא היה לי סנטימטר בגוף שלא כאב.

ואילו הייתי נוסע מתי שאמרו לי, היו גם מחזירים אותי באמבטיה של ווזלין.

 

ברסלב היא עיסקה, אתה צודק בזה לגמרי, אבל זו לא עיסקה גרועה, זו עיסקה מצויינת. לא מצאתי לה תחליף והאמת, גם אין דרך חזרה.

 

אתה צריך להיות עירני, לשמוע הכל , לראות הכל, במיוחד כשאתה נמצא כל כך קרוב לצדיק.

ואתה ממש מצחיק אותי כשאתה משווב עצמך לאיזה ננח צעיר. זה כמו להשוות את עצמך לנמלה. איפה הוא ואיפה אתה?

אתה צריך להשוות את עצמך למנכ"ל חברת הייטק, לגנרל בצבא.

כל רגע אתה צריך להזכיר לצדיק ששולחנך צריך להיות גדול משולחנם.

ט"ז בחשוון תשפ"א 15:10ארוך הלילה לערתקוות עולמים

ארוכה הדרך לעייף, ארוכים החיים לכסיל שאינו מכיר בתורת האמת.

 

כסיל המכיר בכסלו חכם לפחות בכך.

 

יקח לי זמן. אבל בסוף אגיע.

י"ג בחשוון תשפ"א 22:30מה זאת אומרת , אתה לא יכול לשפוט?טונה

הנה אתה טוען פעם אחרי פעם שבנדר כתב את שיח שרפי קודש, שזה שקר מוחלט

 

לא כתב

לא אישר

ולא ידע מה כתוב שם

 

אז מה ? אז לא לשפוט אותך?

י"ג בחשוון תשפ"א 23:31הרב בנדר בשבילך. טעות מכוונת?מבקש אמונה

בטח דיברת איתו שאלת אותו מה הוא כתב מה הוא אישר..

כל חסידי ברסלב לא יודעים רק אתה וחבר שלך פה בפורום שמקללים את כולם בקיאים בהכל.

ט"ו בחשוון תשפ"א 00:28לא כתב, לא אישר וגם לא קרא לעצמו רבטונה

זה יותר מנהג רווח אצל בעלי תשובה בורים, שהם ממנים רבנים, כדי שיוכלו להתחנף אליהם.

ט"ז בחשוון תשפ"א 08:55רבי לוי יצחק רק ברח מהכבוד ולא הסכים שיקראו לו רבפראסטיק1
אבל יש שוע שצריך לקרוא לאדם שלימד אותך אפילו דבר קטן רבי אלופי ומיודעי
י"ז בחשוון תשפ"א 06:35לוי יצחק בנדר היה חסיד ברסלבcintetit

זה מה שאתה לא מסוגל להבין.

חסיד ברסלב זה לא מישהו עם פרצוף מטומטם, פיאות באורך חצי מטר, פונפון על הראש , שצורח "אומן, אומן ראש השנה".

זה לא חסיד ברסלב, זה סתם בהמה.

זה שהשם יושיע אותו , זה פליאה גדולה.

חסיד ברסלב, מקושר לצדיק, יש לו אופי שעוצב במשך שנים ארוכות של עבודת מידות.

לוי יצחק לא ברח מהכבוד כי ככה כתוב, כי הוא שמע באיזה דיסק.

הוא לא ברח מהכבוד בגלל שולחן ערוך.

זה היה האופי שלו, הוא בנה את האופי הזה והכבוד פשוט הפחיד אותו, כמו אש.

הוא היה חסיד ברסלב והיו גדולים ממנו, גם בדורו.

רק שאתה לא שמעת עליהם, כי ידעו באמת להעלם.

אבל היו.

מי היה הכי גדול?

קשה לדעת באמת.

אין ספק שהכי גאון היה אברהם יורוביץ', בעל מחבר "עבודת אברהם" ואתה בכלל לא שמעת עליו, כי אתה כזה מומחה גדול בקישקושים של חוזרים בתשובה.

י"ז בחשוון תשפ"א 13:15אני מסכים עם כל מילה לגמריפראסטיק1
י"ד בחשוון תשפ"א 14:15אשמח להבין מאיפה הבאתם את זה הרי בחלק הראשון ישנה הסכמה שלופראסטיק1
ט"ו בחשוון תשפ"א 00:31אה ... הוא כתב הסכמה לספר שהוא כתבטונה

כל כך אופייני לרבנים, אתה יודע, גם כותבים ספר וגם כותבים הסכמה עליו.

 

תגיד, אתה באמת שולט על כל השטויות שיוצאות מהמקלדת שלך?

ט"ו בחשוון תשפ"א 13:31אמרתי ושוב אומר זה ספר שהוציאו מההקלטות והשיעורין שלופראסטיק1
רבי אברהם כתב את זה ורבי לוי יצחק נתן על זה הסכמה משום שרבי לוי יצחק בעצמו לא כתב את הספר אלא כתבו מתוך שיחותיו
ט"ז בחשוון תשפ"א 00:17יש לי את המהדורה המקורית בבית ואין שם שום הסכמהטונה

וזו ההוצאה העתיקה, שהתפרסמה לפני 25 שנה, בערך שש שנים אחרי שבנדר נפטר.

אין שום הסכמה ואין.

מה שכתוב במהדורות החדשות זה שקר וזיוף, ונראה לי שכל המטרה של הקנואים זה לצחוק על אנשים כמוך, כי אתה מדמיין עד כמה שהאלתע חסידים בזים לכל מיני חוזרים בתשובה וחרדלים, בשבילם אתם נחותים יותר מחמורים.

הם מספרים לכם כל מיני סיפורים מצוצים מהאצבע , ואחר מתפקעים מצחוק ביידיש שאתם לא מבינים, על איזה מפגרים שאתם.

ט"ז בחשוון תשפ"א 08:58הכרך הראשון יצא בשנת תשמזפראסטיק1
ורבי לוי יצחק נפטר בשנת תשמט
ט"ז בחשוון תשפ"א 10:17אתה מתפתל ומתפתל ומתפתל , אבל העובדות ברורותטונה

ההסכמות נזוייפות , הן לא היו במהדורות המקוריות.

אתה ממשיך להקיא את השקרים של הקנואים שצוחקים עליך ועל שוטים כמוך.

 

אין שום קשר בין בנדר לספר הזה ואני מוכן להתערב שאין שום הקלטות, שזה עוד סיפור מצוץ מהאצבע בשביל בעלי תשובה ונוער הגבעות

י"ז בחשוון תשפ"א 13:15טוב מה שתגידפראסטיק1אחרונה
י' בחשוון תשפ"א 19:19לדעתי הסיבה היאמבקש אמונה

שמתמקדים בדברים הכלליים והמרגיעים של ר' נחמן - התחזקות, העיקר הרצון, וכו' 

שהם אמנם חשובים.. כמובן

אבל עשו מהן עיקר, במקום לדעת שכל ההתחזקות הזאת אמורה להיות עזר להשלים את עצמנו שלא נתייאש בדרך.

ויוצא מצב שאנשים מדברים על רבינו אבל חיים ככה בסבבה עם השטויות. 

 

לכן כנראה חוזרים בתשובה יותר מתחברים ודתיים מבית מרגישים איזו סלידה 

כי דתיים מבית גדלו על זה שצריך דרך ברורה ולא לוותר לעצמך, ומהסיבה שכתבתי קודם יש רושם שזה לא מה שקורה כאן.

 

לעומת חוזרים תשובה (כמו שאני הייתי) שרוצים להרגיש שה' אוהב אותם, וזה דרך קלילה, וזה מתחבר להם יופי.

ולרוב היותר רציניים ילכו לדרך אחרת - שוב, מאותה סיבה.

 

צריך לשנות גישה. רבינו לא סתם התאמץ להוריד עצות ותורות.

י"א בחשוון תשפ"א 18:28מחילה אבל רבינו זה ממש לא דרך םשוטהפראסטיק1
כל י שנכנס לזה יכול להעיד שזה רק העמיס עליו

ברור שיש כאן מלא אור למלא עצות נפלאות אבל זה קשה אין מה לעשות רבינו זה אמת חהאמת קשה מאוד
י"א בחשוון תשפ"א 18:47בדיוק. זה מה שאמרתי - שהיא לא פשוטהמבקש אמונה

זה לא רק מה שהצלחת הצלחת ותהיה שמח וזהו...

יש פה עצות שלא תמיד קלות לקיום,

יש פה תורות שלמות עם עומק בתורה ובנפש האדם שרבינו אמר ללכת איתם איזה חודש חודשיים. 

 

דווקא בגלל זה צריך לדבר על זה, ללמוד את התורה שלו ברצינות, ללכת עם תורות,

לשאוף לקיים את דבריו באמת

י"ב בחשוון תשפ"א 14:24אז בקיצורמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ב בחשון תשפ"א 15:25

לדעתי צריך יותר להכניס למודעות את העצות, את הדרך של רבינו והתורות..

לדבר על זה יותר, על החשיבות של העצות לדרבן אנשים לקיום - לא רק לדבר התחזקות כמה שזה חשוב.

רבי נתן אמר הרי שהתחזקות יכולה גם להפיל אנשים שכרגע צריכים דירבון ולא שירגיעו אותם

 

והייתי שמח מאד אם היה מקום כזה ללמוד ביחד, ללכת עם תורות, עם אנשים מיושבים בדעתם.

יש מקום כזה?

י"ג בחשוון תשפ"א 21:19מה הבעייה תמצא לך כמה חבריםפראסטיק1
ותשבו ללמוד על פי חי כללים
י"ג בחשוון תשפ"א 23:36בעיה שאין לי סביבה כל כך של כאלה אנשים.מבקש אמונה

אני בקושי מכיר ברסלבים שילמדו איתי על פי הקדמות אמיתיות... והם נשואים ואין להם ממש זמן

י"ד בחשוון תשפ"א 14:14אז שב לבד אחי קח את הספר באור הליקוטיםפראסטיק1
שב על החי כללים
ותלך עם. תורה אחי זה אחד הטובים אם אתה רוצה אני יכול להסביר לך קצת למה כבר זכיתי ללכת עם 2תורות כל אחת שנה
י"ד בחשוון תשפ"א 15:52האמת ניסיתי פעם, החזקתי שבוע גגמבקש אמונה

זה היה מדהים חייב לומר, איך הכל מתחבר בתורה כשהולכים איתה פתאום הרגשתי איך באמת הכל מביא אחד לשני.

אבל כדי להחזיק משהו לאורך זמן אני חייב סביבה שתחזיק אותי, עקביות זה הצד הכי חלש שלי

 

הלכת עם תורה שנה שלמה אתה אומר? פשש תותח!! 

בכל מקרה אני חושב שלהיות בתוך חבורה יביא לתוצאות יותר גדולות מאשר לבד - כל אחד ודרגתו

אבל ממש כל הכבוד אחי

ט"ו בחשוון תשפ"א 13:31ברור שחבורה הרבה יותר חזק מה הבעיה מצא לך חברים אחיפראסטיק1
ט"ו בחשוון תשפ"א 13:41אין לי אחי, אין לי בסביבה שלי מבקש אמונה

לא רוצה לקטרג אבל בסביבה שלי לצערי יש חוזרים בתשובה שמי שהדריך אותם עשה את זה מאד עקום...

אמר להם שיעשו מה שבא להם העיקר יטוסו לאומן, הסית אותם נגד כל תלמידי חכמים בדור

 

אני לא יכול ללמוד איתם.  ואין לי אחרים לא מכיר

ט"ו בחשוון תשפ"א 18:59בטוח יש אחי יש בכל מקום אתה פשוט צריך לברר קצתפראסטיק1

עוד שרשורים מהפורום

אתמול 23:32מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

היום 01:09ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

היום 13:28תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

היום 14:54כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
כ"ג סיוון 06:49אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

כ"ג סיוון 23:56תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
כ"א סיוון 02:28אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

ג' סיוון 08:44אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

י"ז אייר 09:34קונטרס נגד ברסלב – מחפש תגובה תורנית רציניתנחמן_מאומן

בס"ד

שלום וברכה,
שמי נחמן, בחור חסיד ברסלב,
בימים האחרונים נפל לידי קונטרס בשם "חקירה בענין ברסלב" שכתב איזה ראש ישיבה בצפת לפני כמה שנים.
האמת? אני מרגיש מבולבל מאוד.

הקונטרס מעלה שאלות שלא ידעתי בכלל שצריך לשאול – דברים על רבי נחמן, על התפיסה שלנו, על הדרך...
אני לא יודע מה לעשות עם זה. מצד אחד – אולי זה סתם יצר הרע שבא לבלבל אותי.
מצד שני – מה אם יש כאן דברים שצריך לברר?
הקושיות שם כתובות באופן של ת"ח, לא בזלזול, אלא בכאב – וזה נוגע.

אין לי כלים תורניים להתמודד לבד עם כל מה שכתוב שם.
אני מרגיש צורך פנימי חזק לשמוע תשובות רציניות, של תלמידי חכמים מברסלב – לא תשובות רגשיות, אלא עומק אמיתי, כמו שרבי נחמן לימד – לא לפחד מהאמת.

אם מישהו מכיר קונטרס או שיעור שמעמת את הטענות שעלו שם בצורה יסודית ואמיתית – אני ממש אודה לו שישתף אותי.
אני לא רוצה להתבלבל, אבל גם לא רוצה לברוח משאלות אם צריך לשאול.

תודה לכל מי שיעזור לי לעשות סדר בנפש.

נחמן.

הנה קישור לקונטרס: https://shorturl.at/uh1Jp

י"ז אייר 16:01אני חושב שלא תמצא תשובה בפורום כאןמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך י"ז באייר תשפ"ה 17:00

ראשית הייתי פונה קודם כל לת"ח רציני ברסלב פנים מול פנים

אבל אם אין לך, אולי תנסה ב"פורום לתורה" יש שם ת"ח גדולים חסידי ברסלב

לא יודע אם תוכל לפתוח על זה אשכול בנפרד, אבל יש אשכול מיועד לברסלב ותוכל להעלות את השאלה ומן הסתם יענו לך או בשיחה פרטית או בכללי. 

י"ז אייר 16:45..אשר ברא

שלום נחמן,

אני לא עיינתי בקובץ שהוספת.. כי בסוף באמת הדרך של רבנו הקדוש זה לא לחקור, כן ליישב בדברים בשכל.. אבל לא חקירות.

כידוע: "עיקר היהדות הוא בפשיטות ובתמימות גמור, בלי שום חכמות.."

הייתי מציעה לך לנסות ולברר את השאלות שלך מול הרב עופר גיסין, שבעיניי הוא הרב תלמיד חכם גדול ובאמת מצליח ליישב את העצות של רבנו הקדוש עם חיי היום יום ולענות על שאלות כאלה.

עלה והצלח, מאחלת לך בזכות רבנו הקדוש שדעתך תתיישב.

 

כ"א אייר 15:28קצת באיחור אבל למה חקרו?טאטע מלך העולםאחרונה

בנוסף לשאלה הנ"ל בסופו של דבר לכל אחד יש דרך בעבודת ה' שלו. לבוא ולחקור ייתן סוג של חסימה עבור אנשים שדווקא כן מתחברים לברסלב. אני למשל עד לא מזמן היה לי ממש קשה בעבודת ה' שלי... הייתי צריכה תשובות ממש מפולפלות ואז נכספתי לברסלב ובזכות זה ובזכות התפיסה של ברסלב ובחסידות ככלל על ה' יתברך אני יותר חזקה עכשיו. אם משהו יודע למה חקרו והאם זה מקורות אמינים אשמח לתשובה.

ט' אייר 15:31מחפשת מקוראשר ברא

לשיחה ששמעתי באיזה שיעור,

על כך שרבי נתן הגיע לספר לרבנו שהוא מעביר את התורות שלו ושאל האם זה ראוי... ורבנו ענה לו שאדרבא אולי גם הוא ישתכנע.

מכירים? קיים?

ט' אייר 15:46מעניין לא שמעתי על זה מעולם. ונשמע קצת תמוהמבקש אמונה
ט' אייר 16:04למה תמוה?אשר ברא
ט' אייר 16:47כי זכור לי שרבי נחמן בעצמו רצה שיפרסמו את התורותמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט' באייר תשפ"ה 17:08

אז למה שרבי נתן ישאל את זה

או שהייתה תקופה שעדיין הוא לא רצה? לא שמעתי על זה

י' אייר 11:42הבנתיאשר ברא

ניסיתי לשאול גם צא'ט ציפיטי והוא שלח אותי למקורות של חב"ד.

אבל מעניין.. שמעצי את זה ממישהו מאוד מוכר בברסלב.

י' אייר 14:14אני לא מוצאת את זה עכשיורק להידבק בצדיק

אבל בעיקרון קראתי את זה בספר "חידוש כמוני לא היה בעולם" (אחלה ספר שנותן רקע ובסיס היסטורי לרבינו הקדוש
יכול להיות שיש את זה בחיי מוהרנ"ת ו ע"ב 
בטובות זכרונות ה 
או בחיי מוהר"ן ע"ב
(אני לא בטוחה, פשוט במקורות של "החידוש כמוני" ניסיתי למצוא...)
אנסה למצוא ואם אצליח אעדכן

י' אייר 14:26מצאתירק להידבק בצדיק

"סִפְּרוּ לִי שֶׁכְּשֶׁנִּתְקָרַבְתִּי אֵלָיו, 
אָמַר בִּפְנֵי אֲנָשִׁים אֲחֵרִים שֶׁלּא בְּפָנַי בָּרוּךְ הַשֵּׁם שֶׁהִזְמִין לִי רַךְ בַּשָּׁנִים אֶחָד שֶׁאֲפִילּוּ דִּבּוּר אֶחָד מִדִּבּוּרַי לא יִהְיֶה נֶאֱבָד עוֹד 
וְכַוָּנָתוֹ הָיְתָה עָלַי שֶׁאֶזְכֶּה לִכְתּב כָּל דְּבָרָיו הַיּוֹצְאִים מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ הֵן תּוֹרוֹת הֵן שִׂיחוֹת שֶׁגַּם הֵם תּוֹרָה וַאֲפִילּוּ דִּבּוּר אֶחָד בְּעָלְמָא לא יִהְיֶה נֶאֱבָד עוֹד"
(חיי מוהר"ן שס"ז)

כ"ו אייר 23:23תודה רבה!אשר בראאחרונה
פרסומת
י"ז אייר 09:34קונטרס נגד ברסלב – מחפש תגובה תורנית רציניתנחמן_מאומן

בס"ד

שלום וברכה,
שמי נחמן, בחור חסיד ברסלב,
בימים האחרונים נפל לידי קונטרס בשם "חקירה בענין ברסלב" שכתב איזה ראש ישיבה בצפת לפני כמה שנים.
האמת? אני מרגיש מבולבל מאוד.

הקונטרס מעלה שאלות שלא ידעתי בכלל שצריך לשאול – דברים על רבי נחמן, על התפיסה שלנו, על הדרך...
אני לא יודע מה לעשות עם זה. מצד אחד – אולי זה סתם יצר הרע שבא לבלבל אותי.
מצד שני – מה אם יש כאן דברים שצריך לברר?
הקושיות שם כתובות באופן של ת"ח, לא בזלזול, אלא בכאב – וזה נוגע.

אין לי כלים תורניים להתמודד לבד עם כל מה שכתוב שם.
אני מרגיש צורך פנימי חזק לשמוע תשובות רציניות, של תלמידי חכמים מברסלב – לא תשובות רגשיות, אלא עומק אמיתי, כמו שרבי נחמן לימד – לא לפחד מהאמת.

אם מישהו מכיר קונטרס או שיעור שמעמת את הטענות שעלו שם בצורה יסודית ואמיתית – אני ממש אודה לו שישתף אותי.
אני לא רוצה להתבלבל, אבל גם לא רוצה לברוח משאלות אם צריך לשאול.

תודה לכל מי שיעזור לי לעשות סדר בנפש.

נחמן.

הנה קישור לקונטרס: File shared on Smallpdf

כ"ו אדר 18:28יכולים להפנות לכמה תורות שמובנות גם ליהודי פשוטצע

מליקוטי מוהרן?

 


 

למשל תורה רעב.


 

וכן, יכולים להפנות לסיפור (לאו דווקא מסיפורי מעשיות) שמובן גם לקורא הפשוט?


 

למשל, מעשה ממרור.


 

תודה.

כ"ז אדר 15:01אני לא יודע אם זה כל כך פשוטצאצא
עבר עריכה על ידי צאצא בתאריך ב' בתמוז תשפ"ה 23:53

אבל תורה ו' אחלה תורה שאני ממש אוהב

כ"ז אדר 19:47תורה קיגמבקש אמונהאחרונה

העצה העיקרית שיוצאת משם די מובנת

לקוטי מוהר"ן קיג – ויקיטקסט

You may like

פיקוד העורף