ט"ז בסיוון תשע"ט 15:08הרבי מלך המשיח???איש בלי חזון.
ט"ז בסיוון תשע"ט 15:43כן.אריק מהדרום


ט"ז בסיוון תשע"ט 21:26ודאיאלעד


י"ז בסיוון תשע"ט 13:01ברורמבקש אמונה


כ"ב בסיוון תשע"ט 20:29רק לציין שסתם עניתי בשביל הקטע.. מה נפקא מינה בכלל??מבקש אמונה


כ"ב בסיוון תשע"ט 12:07בהחלט.גיטרה אדומה


כ"ב בסיוון תשע"ט 17:48בהתחשב בכמות התירוצים ("הוא לא מת", "משיח מן המתים")shaulreznik

אז הוא לא, עם כל הצער שבדבר. 

כ"ב בסיוון תשע"ט 17:58למדת או שאתה מסתמך על תירוצים שנאמרים?גיטרה אדומה


כ"ב בסיוון תשע"ט 18:15בזמנו (לפני 20 שנה) הייתי משיחיסט ודקלמתי את התירוצים הנ"לshaulreznik

אלא שבנוסף קראתי ספרים על תולדות עם ישראל, ולהבדיל, את ספרו של הפסיכולוג רוברט צ'אלדיני "הפסיכולוגיה של השכנוע". יש בו פרק הדן בסוג של כת אמריקאית שחבריה האמינו בקץ העולם ההולך והקרב ובחייזרים שיבואו להציל את אנשי הקבוצה הנ"ל.

 

ביום פקודה בשעה היעודה החילו להישמע התירוצים המוכרים: אולי השעון לא מדייק וכו' וכו'. כשהנוכחים נואשו מלחכות לחייזרים, הם תירצו את אי-הגעתם בקטנות האמונה. ואז התנועה במקום להתפרק סופית, צברה תאוצה והתחילה לגייס מאמינים חדשים. 

 

נשמע מוכּר?

 

באופן כללי, השאלה צריכה להישאל אחרת: מה יגרום למשיחיסטים לזנוח את האמונה בהיותו של הרבי זצ"ל מלך המשיח? אם אין דבר כזה, זה סימן השאמונה שלהם מוטעית מיסודה. להבדיל, כמו אמונתם של חסידי שבתאי צבי שר"י שלא זנחו אותה גם אחרי שהתאסלם וידעו לתרץ טוב טוב גם את הצעד הזה שלו.

כ"ב בסיוון תשע"ט 18:17זה עניין אמוני בתורה וברבי.גיטרה אדומה

משיחיסטים לא מדקלמים יחי אדוננו לחינם.

זה הכל הכל מבסיס התורה.

לא מובן מה שונה התקופה שלנו מתקופת הנביאים או מתקופת משה רבינו.

כ"ב בסיוון תשע"ט 18:18תאמין לי שגם השבתאים והפרנקיסטים ידעו לבסס את דתם על התורהshaulreznik

שלא לדבר על עשרות הכתות שפעלו בארץ בתקופת הבית השני.

כ"ב בסיוון תשע"ט 18:20אני בת(:גיטרה אדומה

לא חושבת.

על מה הם ביססו?

ישלך בסיס שמימנו הם שאבו את האמונה שלהם?

אמונת חבד היא מאוד ברורה.

וצריך לזכור שהבסיס הוא אמונה-לא שכל.

אי אפשר להסביר את כל האמונה,לשכל אנושי.

איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה.

ואדםשבאמת רוצה לבוא ללמוד,הצעה מאוד ידידותית שלי,היא לפתוח רמב"ם,לפתוח גמרא,

לפתוח את התורה ולפתוח שיחות של הרבי-כי רק ככה אפשר להבין.

לנסות להבין אתזה דרך התכתבות,זה רדוד שברדודים.

כ"ג בסיוון תשע"ט 12:00היא ממש לא ברורההסטורי
והטענה שאיפה שנגמר השכל התחילה האמונה (בהקשר הזה), היא במילים אחרות, כשסותרים לנו את הטענות מש"ס, פוסקים, ראשונים ואחרונים - אנחנו ממציאים דיבורים על אמונה.

עייני בקישור הנ"ל:
הרבי מלך משיח? - בית המדרש
מסקנתי מהשרשור (והאמת שגם קודם) שאין שום טעם לנהל עם משיחיסטים מו"מ כדרכה של תורה בראיות ברורות.
כ"ג בסיוון תשע"ט 15:27אכן כן, גם לשבתאים הייתה משנה סדורהshaulreznik
כ"ב בסיוון תשע"ט 19:00חסיד היית?מושיקו

מה גישת התניא והחסידות לספרים חיצונים?

כ"ב בסיוון תשע"ט 19:08מה גישת התניא והחסידות לסברות ישרות?אלעד


כ"ב בסיוון תשע"ט 19:19שהן צריכות להיות מבוססות על 70 הפנים לתורהמושיקו

ולא על טומאת חוכמות אומות העולם.

כ"ב בסיוון תשע"ט 19:48בדוק בבקשה מה הרבי בעצמו למדאלעד


כ"ב בסיוון תשע"ט 20:23ידוע לך מה היה הידע שלו כשהוא הלך לשם?מושיקו

תניא פרק ח'

. . וכן העוסק בחכמות אומות עובדי גלולים בכלל דברים בטלים יחשב לענין עון ביטול תורה כמ"ש בהלכות תלמוד תורה ועוד זאת יתרה טומאתה של חכמת האומות עובדי גלולים על טומאת דברים בטלים שאינו מלביש ומטמא רק המדות מיסוד הרוח הקדוש שבנפשו האלהית בטומאת קליפת נוגה שבדברים בטלים הבאים מיסוד הרוח הרע שבקליפה זו בנפשו הבהמית כדלעיל ולא בחי' חב"ד שבנפשו מאחר שהם דברי שטות ובורות שגם השוטים וע"ה יכולים לדבר כן. משא"כ בחכמת האומות עובדי גלולים הוא מלביש ומטמא בחי' חב"ד שבנפשו האלהית בטומאת קליפת נוגה שבחכמות אלו שנפלו שמה בשבירת הכלי' מבחי' אחוריים של חכמה דקדושה כידוע ליודעי חן אלא א"כ עושה אותן קרדום לחתוך בהן דהיינו כדי להתפרנס מהן בריוח לעבוד ה' או שיודע להשתמש בהן לעבודת ה' או לתורתו וזהו טעמו של הרמב"ם ורמב"ן ז"ל וסיעתן שעסקו בהן:

 

ובנוסף

http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1757&CategoryID=1006

כ"ב בסיוון תשע"ט 21:32אה אז לאדמו"ר מותראלעד

ולאשת האדמו"ר, כמובן. גם היא למדה לא מעט חכמות

כ"ב בסיוון תשע"ט 22:30ומה ביחס לנזכר בתניא?מושיקו


כ"ב בסיוון תשע"ט 21:16להאמין שהרבי הוא משיחדשא סינטטי

זה לא אומר להיות משיחיסט.

 

 

משיחיסט-מאמין שהרבי ממשיך לחיות ולהתקיים בגוף גשמי.

 

 

 

 

יתכן להיות בצד השני של המתרס (אנטי) ולהאמין עדיין שהרבי משיח.

 

 

 

 

 

 

 

לדעתי אחת האמונות הבסיסיות שצריכה להיות בין חסיד לרבי-שהוא מלך המשיח.

וכל הרבנים החבדניקים (לפני ג' תמוז) גם כאלו שמכונים 'אנטים' מסכימים עם זה שהרי הוא משיח.

כ"ב בסיוון תשע"ט 22:48זה לא ממש מסתדראלעד

אדם מת, בעודו מת, לא יכול להיות משיח

זה מוסכם על הכל

כ"ב בסיוון תשע"ט 22:51אני מכירה כמה אנטיםדשא סינטטי
שהביאו לי שהמשיח יכול לבוא מן המתים..




לקחו מושגים ושינו תמשמעות שלהם.
משיחיסט-מאמין שהרבי ממשיך לחיות ולהתקיים בגוף גשמי.
אנטי-מתנגד לשיטת המשיחיסט.



הפילוג בלבד הוא לא האם הרבי הוא משיח, אלא האם הרבי חי בגוף גשמי.
כ"ב בסיוון תשע"ט 23:59הוא יכול לבוא מין המתים, למרות שלא בטוח שזו כוונת הגמרא,אלעד

אבל רק אם יחיה. דהיינו אם יקום לתחיה בגוף גשמי ויעמוד בתנאים של משיח וכו' אז ניתן יהיה לומר שהוא המשיח.

בזמן שהוא מת, וכתבתי את זה די ברור, הוא ודאי לא יכול להיות משיח

כ"ג בסיוון תשע"ט 15:33אני לא עשיתי דיוןדשא סינטטי
אם הרבי הוא משיח או לא.
אני מאמינה בזה.


רק הסבתי תשומת לב על ההגדרות של משיחיסט-אנטי
כ"ג בסיוון תשע"ט 23:29כנ"לאלעד

רק הסברתי איך לשיטתם הוא לא יכול להיות כרגע משיח

ד' בתמוז תשע"ט 16:18יש נם הרבה הוכחות, ותן לחכם...משיח מגיע

אתה אכן צודק שמיתה מורה שכבר אינו המשיח שבדור אך מאחר ואנו מאמינים שהרבי חי וקיים בגוף גשמי ע"פ מקורות מהנביא ("נגלה נכסה ונגלה" בדניאל) או מתיקוני זוהר או משער הגלגולים פרק ז' (שכותב את שלבי התגלות המשיח..) וגם ובעיקר מדברי הרבי בשיחותיו הרבים (שופטים תשנ"ב, האזינו תש"נ, חיי שרה תשנ"ב, צו תשנ"א, בא תשנ"ב ועוד), ע"כ אנו חסידי חב"ד מאמינים שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח

ד' בתמוז תשע"ט 18:33אם תכנס למקורות הללו אחד לאחד תלמד אותםאלעד

תגלה שהמרחק בין הכוונה שלהם לפרשנות של חסידי חב"ד דהיום רחוקה מאוד מאוד וכלל לא עולה על הדעת

ד' בתמוז תשע"ט 20:47מה נפקא מינה אם הוא המשיח או לא?מבקש אמונה


ד' בתמוז תשע"ט 21:05תאר לך שעשרות אלפי יהודים למדניםאלעד

מוצאים את עצמם טועים פתאום לאחר עשרות שנות ציפיה דרוכה. זו מכה רצינית מאוד

ח' בתמוז תשע"ט 16:05כלומר אתה 'מאמין' במשהו שאתה יודע שהוא לא נכון?!ק"ש
כלומר אתה יודע שלפי הכללים הרפואיים הוא נפטר. אתה יודע שהכללים הרפואיים הללו מחייבים גם הלכתית (חיוב קבורה, טומאת מת, אבלות, זכיה בירושה ועוד).

ועדיין כיון שהחלטת שהוא המשיח, אתה 'מאמין' שהוא לא מת?!
כ"ו בתמוז תשע"ט 01:34הרבי תמיד רמז שהוא מלך המשיח...1233770
... במאמר ד"ה" ואתה תצווה" הרבי אומר שמשה רבינו ומרדכי היהודי היו נשיאי דור והרבי הריי"צ קבע זאת ובגלל שיש דין בפרקי אבות שמי שפוסק דין על חבירו אז משמים פוסקים עליו את אותו דין וזה אומר שהרבי הריי"צ היה נשיא דור בדורו וכאשר עברה הנשיאות לרבי אז הוא נהיה ונשאר נשיא דור ומקובל אצל עם ישראל שהנשיא דור הוא מלך המשיח
כ"ו בתמוז תשע"ט 09:51אז גם הרבי הריי"ץ היה מלך המשיח?אלעד


כ"ו בתמוז תשע"ט 22:11בדורו כן1233770
כ"ז בתמוז תשע"ט 00:33גם הדור של הרבי, הסתיים לפני עשרים וחמש שנה...ק"ש
ו' בתמוז תשע"ט 09:29כןהשאלה.
יש כאלה שעדיין לא מכירים בזהות המשיח מצד המוכנות שלהם.
ו' בתמוז תשע"ט 15:12לא. המשיח צריך להיות מנהיג פוליטי מדינייחידי
הרבי היה צדיק גדול, אבל לא מלך
ח' בתמוז תשע"ט 18:34^^^^ מדוייקהסטורי
כ"ו בתמוז תשע"ט 01:22הרבי היה נשיא דור (כמלך)1233770
ואפילו הבבא סאלי אמר את זה
כ"ו בתמוז תשע"ט 09:51לא נכוןאלעד


כ"ו בתמוז תשע"ט 09:57כן נכוןהשאלה.
כ"ו בתמוז תשע"ט 10:21המוציא מחבירו וכו' אשמח לראות את האמירה הזו שלו של הבבא סאליאלעד

בכלל, באיזה מובן הרבי נחשב כמלך?
אפילו את כתובת הבנין או את שמות הרחובות למשל הוא לא יכל לשנות, האם יכל לאסור מלחמה? להוציא להורג? לחוקק חוקים? אפילו בר כוכבא שהרמב"ם הציג כאופציה למשיח, שלט באוטונומיות מסוימות לזמן קצר
הוא היה דמות חשובה וגדול תורה אך לא מעבר, מכל זוית שאני מנסה להסתכל על זה.
המעשה הכי קרוב להמלכת הרבי הינו "כתב המינוי" שלו, שלאחר עיון קצר מגלים שלמעלה מ90% מהחתומים עליו הם...חב"דניקים מהחסידים שלו

כ"ו בתמוז תשע"ט 10:32תלמד אידיש תביןמושיקו

ישר מהרבי, יש מאות התוועדויות מוקלטות

https://www.mafteiach.app/all/

 

ועד אז תאלץ לסמוך על החסידים  של הרבי שקשורים אילו ולמדו ממנו - וכל מה שהם אומרים זה מהידע הזה

כ"ו בתמוז תשע"ט 11:05אם בזה מסתכם הידע אני רגועאלעד

ומהבבא סאלי לא תמצא דבר
כבר שתי אמירות שלו כלפי הרבי או חסידיו הצלחתי להזים עם השנים, ובקלות רבה. מציע לחבריך כאן לבדוק את הטענות שלהם טוב יותר.

ולא מושיקו. אתה לא תשלח אותי ללמוד אידיש או לעיין במאות שיחות. אם זה מה שדרוש כדי להוכיח שהרבי הוא מלך וכד', דקויות רמזים ועיונים בשיחות מעמיקות, אתם בבעיה גדולה יותר משחשבתי. אפילו נשיא זימבבואה למשל לא נדרש ל"הוכחות" הללו, הוא מלך גם בלי תילי תילים של פלפולים

כ"ו בתמוז תשע"ט 11:21הבבא סאלי זה נחמד (ונכון לדעתי)מושיקו

אבל מה שקובע זה התורה.

 

יש הסבר מהרבי מהו "מלך" מהם "מלחמותיו" וכו' וכו'.

 

אתה מצידך לא תקבל את הפירושים האלו אלא  פירושים אחרים.

 

 

ההסברים מהרבי מעוגנים במקורות מכל חלקי התורה, הם ארוכים ועמוקים כי הם אחרי עריכה והגהה.

 

אם רוצים להבין את ההסבר של הרבי במלואו צריך להעמיק.

 

זוהי כל מהותה של חסידות  חב"ד - בין השאר

כ"ו בתמוז תשע"ט 11:54אני מקבל פירושי פשט.אלעד

אם הרבי מלך שלא לפי הפשט אלא לפי הדרש, שישאר מלך המשיח לפי הדרש. אין לי בעיה עם זה

כבר נשמע פחות טוב מאלה שסוברים שהמשיח הינו תקופה ולא אדם

כ"ו בתמוז תשע"ט 13:15הדרש שלך הפשט שלנומושיקו

.אז על מה הויכוח?

 

כל  אחד עם הדיעה שלו

כ"ו בתמוז תשע"ט 14:21שמא צדק הרב שךאלעד


כ"ו בתמוז תשע"ט 14:34נושא אחר לגמרי, לא קשור לענייננומושיקו


כ"ו בתמוז תשע"ט 18:29תתכוון יותר בברכההשאלה.
המבדיל בין אור לחושך
כ"ו בתמוז תשע"ט 22:25על הסטרא אחרא (השטן) לא אומרים שהוא צדק1233770
כ"ו בתמוז תשע"ט 23:01חח לְמה הכנסתי אתכםאלעד


כ"ז בתמוז תשע"ט 00:35רגע, למי קראת ס"א?!ק"ש
אני חושב שלפי כללי הערוץ, הניק הזה חייב להחסם.
כ"ז בתמוז תשע"ט 06:55הוא לא קרא למי שנראה לך שהוא קראמושיקואחרונה

הוא לא התבטא במדויק.

 

ובינתים השרשור מיצה את עצמו.

 

על מנת שלא יגלוש למחוזות לא ראויים שידרשו באמת חסימה, הוא ננעל

כ"ו בתמוז תשע"ט 22:44לא שהרבי נשיא דור אלא שהוא מלך המשיח1233770
הקשר בין ה תקרא ובהמשך אתה תראה
כ"ו בתמוז תשע"ט 23:00קראתי הערכה עצומה, וחיבה עצומה, וגם אני כמובן שותף להאלעד

הוא לא רשם עליו שהוא המלך המשיח זה הכל הגהות של עורך המכתב שממש חשוב לו לרשום כל פעם "מלך המשיח".

בנוסף, רבים אחרים כן ייחלו להיות מלך המשיח ויחסם השתנה כאשר נפטר. הרב אליהו למשל

כ"ז בתמוז תשע"ט 00:01לא נכון זה לא העורך אני יעתיק לך את המילים1233770
ג. אחד הרבנים שביקרו בביתו היה מעיין באלבום תמונות של הרבי שליט"א מלך המשיח, ושאל את הצדיק מה דעתו על כך שהחסידים אומרים שהרבי הוא מלך המשיח. הבבא סאלי ענה לו עם חיוך והבעה של התפעלות והערצה: “אישתהיל קילשי!” (זהו ביטוי בערבית שפירושו: נאה לו הכל, מגיע לו הכל). “יום אחד השתתפתי בסעודה אצל הצדיק זצ”ל, בעת הסעודה חזרתי על דבר תורה מאת הרבי שליט”א מליובאוויטש. כאשר שמע הצדיק את שמו של הרבי הרים את ידו ואמר: “ולו יקהת עמים” (פסוק זה מדבר על מלך המשיח)“.
כ"ז בתמוז תשע"ט 00:34בדיוק כמו שאמרו על רבים מהאמוראים וחכמי כל הדורותק"ש

עוד שרשורים מהפורום

י"ז בסיוון תשפ"ד 19:23ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

י"ט באייר תשפ"ד 00:31חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
י"ט באייר תשפ"ד 01:16לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

י"ט באייר תשפ"ד 01:22אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

י"ט באייר תשפ"ד 01:28נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

י"ט באייר תשפ"ד 01:30תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
י"ט באייר תשפ"ד 01:33בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

י"ט באייר תשפ"ד 09:41איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

י"ט באייר תשפ"ד 09:48רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

י"ט באייר תשפ"ד 12:03ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

א' באייר תשפ"ד 10:37מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

כ"ח בניסן תשפ"ד 17:03ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

י"ח בניסן תשפ"ד 07:17דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

ז' באדר ב תשפ"ד 14:18מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

י' באדר ב תשפ"ד 12:04תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
י' באדר ב תשפ"ד 12:56אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
י"ב באדר ב תשפ"ד 09:41נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
פרסומת
י"א באדר ב תשפ"ד 01:46איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

י"א באדר ב תשפ"ד 15:41זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

כ"ד באדר א תשפ"ד 16:47מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

You may like

פיקוד העורף