שרשור חדש
י"ב באב תשע"ח 01:19אוף. איך מצליחים לנהוג עם ריטלין??מיתרי זהב
אני לא מצליחה להתרכז בכביש, פרשתי כרגע מהלימוד נהיגה בגלל זה. יש מישו עם בעיה כמו שלי??
י"ד באב תשע"ח 11:47תנסי לנהוג בלי ריטליןחוזרת

אני עם רישיון 5 שנים וכמעט כל הזמן בלי ריטלין בנהיגה... ושמעתי מעוד כמה חברות שביום עם נהיגה (ובטח שיעור נהיגה) לא לקחו/לוקחות ריטלין וזה עוזר להן

י"ד באב תשע"ח 11:54ניסיתי גם בלי, לא הולך...מיתרי זהב
כ"ט באב תשע"ח 12:56חובה לפנות לאיש מקצוע. פסיכולוג קליני או רופא.המומחהאחרונה


י"ב בתמוז תשע"ח 18:22אהלן. מה התסמינים של לקויות למידה?אנונימי (פותח)
על פי מה אני צריך לחשוד שאכן יש לי כאלו?
אציין שיש לי סבלנות ללמוד ואני מבין, אלא שאני לומד יחסית לאט (וצריך לקרוא את המילים בפה כדי להבין יותר טוב) ולא זוכר יותר מדי...

תודה רבה!
י"ח באייר תשע"ח 20:26אבחון הפרעות קשב וריכוזאנונימי (פותח)

אשמח להכוונה.
הלכתי לרופא המשפחה שלי וביקשתי ממנו להפנות אותי לאבחון בקופת חולים של הפרעות קשב וריכוז שאני חושד שיש לי.
הוא אמר לי שהוא לא כ"כ בקיא בנושא, ונתן לי הפניה לניורולוג. 
השאלה שלי, האם אני צריך ללכת ולנירולוג? ואם כן, כל נירולוג? יש נירולוגים ספציפיים שמתעסקים בזה?

 

**אני בן 24**

תודה לעונים!

י"ט באייר תשע"ח 18:01כן. נוירולוג או פסיכיאטר מאבחנים להפרעות קשב וריכוזחוזרת
יש כאלה שמתמחים בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים. תשאל בקופה שלך מי נוירולוג קשב וריכוז ולך אליו
י"א בתמוז תשע"ח 11:30מנצל"שתעוז והדר!
אם כבר עשיתי איבחון בעבר ועבר לו התוקף ואני רוצה לחדש אותו על מנת לקבל הקלות באקדמיה.
מה צריך לעשות? שוב איבחון?
י"א בתמוז תשע"ח 11:47בדרך כלל כןחוזרת
תשאלי את האחראים איפה שאת לומדת... לפעמים צריך גם אבחון מיוחד לאקדמיה
י"א בתמוז תשע"ח 12:06תודה רבה על המענה המהיר עוז והדר!אחרונה
ז' בתמוז תשע"ח 22:43סליחה שלא כל כך קשוראנונימי (פותח)
רק לא מצאתי פורום יותר קשור...
אז ככה יש לי מטפלת רגשית כבר כמעט שנתיים ועוד כמה שבועות זה נגמר וממש היתקדמתי אז רציתי לקנות למה מתנה יש לכם אולי רעיון לדברים ??
ח' בתמוז תשע"ח 14:45זה ממש לא קשורחוזרתאחרונה
יש את פורום חינוך מיוחד שלפי הזכור לי יש שם מטפלות/יועצות/...
יש את פורום קהילת חולים ומשפחותיהם שמדברים בו גם על התייעצויות בנושאי טיפולים נפשיים-רגשיים



ושימי לב שאתית לא בטוח שמותר לה לקבל מתנות
ט"ו באייר תשע"ח 19:41בעיות זיכרון בגיל 18 קשורות ללקות למידה?אנונימי (פותח)
ט"ו באייר תשע"ח 20:49יכולות ולא בהכרחחוזרת
אובחנת עם ל"ל או הפרעות קשב בעבר? זה משהו חדש? קודם כל שוללים דברים אחרים...
ט"ו באייר תשע"ח 23:35לא חדש ולא אובחנתיאנונימי (פותח)
י"ז באייר תשע"ח 13:04תתחיל מרופא משפחה שכנראה יפנה לבדיקות דם ונוירולוגחוזרתאחרונה
י"ד באייר תשע"ח 22:34שאלון קצר, השתתפות במחקרleasam0

 

שלום רב,

 

במסגרת השלמת תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, אנו פונים אליכם בהצעה להשתתף במחקר העוסק בהשפעות של לקויות למידה על עמידות והערכה עצמית.

 

ההשתתפות במחקר הינה התנדבותית ואתם חופשיים לפרוש מהמחקר בכל שלב אם אתם מרגישים אי-נוחות כלשהי על-ידי סגירת השאלון.

לצורך המחקר, אנחנו מבקשות ממך למלא את השאלונים המופיעים בקישור הבא:

 

https://docs.google.com/forms/d/1RxsdrC_u88dlWtoI2lsMDkSf-QjiV6q1D8a0Vi4H2-8/edit

 

 

ההשתתפות במחקר הינה אנונימית וללא סימני זיהוי בשאלונים, כך שלא ניתן לזהות את המשתתף בכל שלב של מילוי השאלון או לאחריו. כמו כן, נתוני השאלון משמשים לצורך מחקר זה בלבד. נתוני השאלון חשובים לצורכי המחקר ולכן יש להקפיד על סימון תשובות באופן האמיתי והכנה ביותר.

 

למטרות המחקר תתבקשו למלא שאלון הכולל שלושה חלקים. הערכת הזמן הנדרש למילוי השאלון הוא כ-20 דקות. לפני כל חלק יוצג הסבר קצר בנוגע למילוי השאלות. את השאלון יש למלא פעם אחת בלבד.

 

השאלון אינו מיועד למשתתפים מתחת לגיל 18. אם אתם מתחת לגיל 18 אנא אל תמלאו את השאלון. אנא הקפידו למלא את השאלון ברצף וללא הפסקות.

 

השאלון כתוב במין זכר אך מיועד לנשים ולגברים כאחד.

אנו מודים לכם על הקדשת הזמן ושיתוף הפעולה.

אילנה ולאה.

 

כל המעוניין בהסברים נוספים, מוזמן לשלוח בקשה לכך בדואר אלקטרוני:

אילנה- barailana2801@gmail.com

לאה- leasam0@gmail.com

ט"ו באייר תשע"ח 18:19בהצלחה!חוזרתאחרונה


י"א באייר תשע"ח 20:01יש לי שאלה לגבי קונצרטה,אנונימי (פותח)
בתור מאובחנת עם add , ואחרי שניסיתי ריטלין רגיל ומושהה
התחלתי לקחת קונצרטה, והוא יותר אפקטיבי!
אבל, לכמה שעות הוא משפיע?
י"א באייר תשע"ח 20:57וואיסופרמן
הרגע באתי לשלוח את אותה שאלה... לקחתי היום פעם ראשונה ונכנסתי לפורום עכשיו רק בשביל זה
י"א באייר תשע"ח 21:15תלוי. בגדול 8-12 כמדומניחוזרתאחרונה
פרסומת
י' באייר תשע"ח 09:43נראה שהפורום מתאים בדיוק לכזה שאלון.. תודה!!התחלה טובה

בס"ד

השאלון מיועד למתבגרים בני 13-18 שמאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז והומלץ להם לקחת ריטלין. השאלון אנונימי

 

ממש יעזור אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות..

 

שאלון

י' באייר תשע"ח 21:37בהצלחה!חוזרתאחרונה
י' בניסן תשע"ח 01:30מה עושים?אנונימי (פותח)
כשההוראה המתקנת לא עוזרת, וממזמן כבר אין לי שום פיתרון בעצמי, ועוד רגע הבגרות, ואפילו אין לי זמן לתרגל סתם, כי כל תרגיל אני פותרת מלא פעמים (אחרי שאני מחפסת מלא את הטעות שלרוב היא שטותית), ואפשר לרדת לארבע, אבל גם שם בלי פיתרון לבעיה (שהלוואי והייתי יודעת מה הבעיה) אין לי מה לעשות, מה עושים?
ודיי לשאול מה אני מציעה, כי אם היה לי פיתרון הייתי מנסה אותו (אני ממש שקדנית ולא מתעצלת), והלוואי שהייתי יודעת אם נכון לנסות עוד להישאר בחמש.
מה עושים? מאיפה הכוח להמשיך לתרגל?
י"א בניסן תשע"ח 01:36מוצאים דרכים חדשותחוזרת

יש 2 דברים שחשוב לדעת לבגרות

1. את הדרך לתשובה

2. לכתוב את התשובה

 

איפה הבעיה שלך? אם נותנים לך שאלה- את מסוגלת להסביר דרך נכונה בעל פה או לא?

אם הבעיה היא בלהסביר דרך נכונה- צריך ללמוד את החומר

אם הבעיה היא בלכתוב פתרונות- צריך ללמוד לכתוב פתרונות. איך לומדים לכתוב פתרונות? כותבים, לוקחים אפילו שאלה קלה שלא מצריכה מאמץ וכותבים אותה כמו תשובה בבגרות.

 

יש נושאים ספציפיים שאת שולטת בהם? את יותר חזקה באלגברה? אנליזה? גאומטריה וטריגו' במישור?

איך בנושא הזה את כותבת תשובות נכונות?

 

 

גילוי נאות: אני מלמדת באופן פרטי מתמטיקה, מה שכתבתי זה גם מהניסיון האישי שלי כתלמידה וגם כמורה פרטית

י"א בניסן תשע"ח 23:23תודה רבה על התגובה, העניין הוא שאין לי עוד דרכים ניסיתי כמהאנונימי (פותח)
דרכים, חלק עוזרים קצת ואני עדיין דיי באותו מצב.
אני יודעת להסביר את הדרך,
אני גם יודעת לפתור,
אבל איכשהוא תוך כדי + הופך לי ל - ו4√ ל4+-, אני מעתיקה לא נכון ופותרת כפל כחילוק וכדו'
סתם דברים קטנים כאלה שקורים לי יותר מידי.

בגיאומטריה בדר"כ אני מצליחה יותר, נראה לי פשוט כי יש בזה פחות מספרים להתבלבל בהם.
איכשהוא גם בהסתברות יותר מהשאר, לא יודעת למה.

היתה תקופה שבנוסף לשעורי הבית הייתי עושה תרגילים כאלה פשוטים, כמו שכתבת, גם שם לא הצלחתי, רק ששם כשהבנתי שטעיתי היה יותר פשוט למצוא את הטעות. עכשיו כבר אין לי זמן לעשות שום תרגיל מעבר למה שחייבים (כי חייבים מלא).
י"א בניסן תשע"ח 23:44מתערבתרק אמונה

כמה שאלות:

איך מאובחן הקושי שאת נתקלת בו?

האם יש בעיה לרדת ל4?

 

מהצד הייתי חושבת שיעזור להדגיש ולהזריח

ולפשט את התרגיל כמה שאפשר

קודם כל להסתכל  היטב ואז לחלק אותו לגורמים.

אפילו על ידי קווים או להסתיר עם היד

 

אולי

תוספת זמן תעזור?

מישהו שיקריא לך או שיוכל להיות עימך?

יש מצב לבקשות עזרה והתחשבות כאלו?

 

י"ב בניסן תשע"ח 01:17כמה הצעות:חוזרת
א. צבעים
צבעים
צבעים
תתרגלי לעבוד עם צבע אחד לפלוס ואחד למינוס ועוש אחד לכפל. עוד אחד לחילוק. וכן הלאה... ככה אם תחליפי פתאום צבע זה יהיה לך מוזר.
למשל בפולינומים- פס בצבע שונה מתחת לכל מעלה (למשל מתחת לאיקס בריבוע פס אדום. מתחת לאיקס פס ירוק ומתחת למשתנה החופשי פס כחול)
כל דבר תנסי להעביר לצבעים. אמנם מעיק בהתחלה אבל מפשט מאוד מאוד את התרגילים ועוזר להמנע משגיאות
משהו נוסף- יש לך מחשבון בבגרות. תשתמשי בו. צוחקים עלי ש1+1 אני מחשבת במחשבון. נכון! חבל לי שיהיו לי את הטעויות הטיפשיות האלה שיסבכו אותי. כל דבר אני מחשבת ובודקת במחשבון...
ב. זה קורה להרבה מאוד תלמידים. לאו דווקא עם לקות למידה או הפרעת קשב. קוראים לזה (בין היתר) מוסחות . הבודקים מודעים לזה ועל טעויות חישוביות בגדול מורידים בין נקודה ל3. כי רוצים לראות אם את יודעת את הדרך. פחות מעניינת התשובה. אם יש לך טעות חישובית יורידו (נניח) נקודה וימשיכו לבדוק לפי הטעות שלך... ולפי התיאור שלך באמת לרדת ל4 יחידות לא יעזור...

בהצלחה!
י"ב בניסן תשע"ח 01:33וואורק אמונה

בהיר ומובן

תודה על הטיפים

נעזרתי על הדרך

י"ב בניסן תשע"ח 02:00תודה על הטיפיםאנונימי (פותח)
בצבעים ומרקרים משתמשת, לא ברמה של צבע לכל פעולה, זה יכול להיות רעיון טוב, תודה.

גם להסתיר עם נייר התחלתי בזמן האחרון.

עשיתי איבחון, (דיי מזמן) הגדירו את זה באיזה שהיא צורה והמליצו על הוראה מתקנת.
יש לי הארכת זמן ובכ"ז בדר"כ אני לא מספיקה.

זה מוריד לי יותר מנקודה, שתיים. אני עושה לאט יותר כדי להתבלבל כמה שפחות וככה לא מספיקה, לפעמים זו אומנם טעות קטנה, שעושה את התרגיל להרבה יותר מסובך או הרבה יותר פשוט.... וגם כשזה שתיים שלוש נקודות בכל כמה שורות, זה מצתבר... בנתיים הציונים שלי מאוד נמוכים.

וכן, יש בעיה לרדת לארבע, כמובן שאם אין ברירה אז אין, אבל אני אוהבת את המקצוע, זה מעניין אותי, וכמו שכתבתי, זה קורה לי גם בתרגילים מאוד פשוטים, בארבע זה גם יקרה.
י"ב בניסן תשע"ח 02:09מאוד משנהרק אמונה

האיזה שהיא צורה מה השם שלה.

זה הכרחי לפתרון הבעיה כמובן כמה שאפשר

(מוזר שההוראה המתקנת לא עוזרת אולי תתגברי או תחליפי אותה?)

 

וגם זה שזה מענין אותך לא מחייב שה4 לא יהיה יותר קל

היתי מחפשת מבחנים כאלה לראות את ההבדל

צריך להיות איזה הבדל לא?

 

והכי חשוב אם את לא מספיקה 

כדאי לראות מה תוקע אותך

לעשות חשיבה על החשיבה שלך

ולראות איך אפשר לקצר דברים

על מה אפשר לוותר

לעשות סדר עדפויות

 

אולי את קוראת או בודקת כמה פעמים ?

אולי רעש ומראות ומקום גדול גורם לך להתרכז פחות

אולי יש דברים שסתם תוקעים אותך והם שוליים וניתן להתגבר או לפתור אותם?

היתי נותנת למישהי לראות את כל המבחנים שלך ולראות האם יש דפוס של טעויות שחוזר על עצמו.

ואת תבדקי מה מקשה עליך לחץ .ריח אחר

ואיך ניתן ללמוד וללמד אותך טוב יותר

ולכן מאוד חשוב האבחון כדי לדעת איך לטפל

את יכולה גם לעזור לעצמך לבד ולפתח שיטות שעוזרות לך...

כמו שעשית יפה עם להסתיר עם ני

י"ב בניסן תשע"ח 02:40צודקת, זה משנה, רק מעבר לבעיה, צריך להיות פיתרואנונימי (פותח)
תודה, פתחת לי נקודות למחשבה.

רק, ניסיתי גם תרגילים של 4, אני לא אומרת סתם, נראה לי שאם הפיתרון יהיה לרדת ל4 הוא יהיה בסוף לרדת ל3, פשוט כי אין סיבה שזה לא יקרה בארבע.
י"ג בניסן תשע"ח 09:15העיקר שתצליחירק אמונה

ותעשי מה שיעשה לך טוב

מאמינה לך כמובן

סליחה אם היה נשמע אחרת

 

 

י"ב בניסן תשע"ח 16:45אולי תנסי להגדיל את הכתב?בעז''ה
(תלמדי בהזדמנות על 'שקפי אירלנד'. יש מצב שזה יעזור...)
י"ב בניסן תשע"ח 09:28עשית בדיקת מיקוד ראיה?היום הוא היום
זה יכול אולי לנבוע מזה.

בס"ד

דבר שני, לפעמים ההסחה שלנו במבחנים היא רגשית. אם זה קיים אצלך כדאי לנסות פעולות מרגיעות והרפיה לפני פתרון תרגילים בבית ולפני מבחנים. לי היו טעויות רחפניות במתמטיקה ובסוף עשיתי כמה מועדים ב5 יחידות עד שקיבלתי את הציון שרציתי אבל זה לא היה נורא כל כך לזכור את החומר. בעזרת השם שלא יהיה לך צורך במועדים נוספים אבל בכל מקרה רציתי לומר את זה כדי שתדעי שאם הטעויות בשאלות הן בעיקר טכניות אפשר לעשות כמה מועדים וזה לא סוף העולם (כדאי להשתפר בתחום שיש לך בו את הקושי או הלקות-זה חשוב גם למדרשה ו/או לאקדמיה)
י"ג בניסן תשע"ח 20:26אפשר לעשות יותר משתי מועדים? ואז המגן נשאר אותו מגן?אנונימי (פותח)
כי כרגע גם אם אגש לחמש כנראה שהמגן שלי יהיה נמוך, בתקווה בכלל שהמורה תגיש אותי.
ו @בעז''ה, מה זה שקפי אירלנד?
י"ג בניסן תשע"ח 21:30אני עשיתי בגרות מזמןהיום הוא היום
לפני קצת יותר מ10 שנים אז אני לא יודע את הנהלים
י"ג בניסן תשע"ח 21:34אני חושבת שלחורף זה מגן אחר. אבל בקיץ ל2 המועדיםחוזרת
זה אותו מגן
י"ג בניסן תשע"ח 22:52תסתכלי פה... וטעיתי טיפה בשם- אירלןבעז''ה
י"ח בניסן תשע"ח 01:08תודה אנונימי (פותח)אחרונה
כ"ה באדר תשע"ח 02:19רטליןאו

האם מותר למורה להשתמש בסמכותו כמורה ולאלץ ילד לקחת רטלין ? מדובר בילד שלוקח רטלין באופן קבוע מחפשת אסמכתא חוקית שמתמודדת עם הסוגיה 

כ"ו באדר תשע"ח 06:29לא.. לצערנו. כמורה..אמא שלה
כ"ו באדר תשע"ח 09:01למה לצערך?אני123
אני בתור אמא לילד קצת שובב..
שדובר גם על ריטלין חושבת שזה לא יהיה פייר שהמורים יוכלו להחליט שילד יקח ריטלין.

ואמרתי לבעלי..
אם יכריחו לקחת ריטלין.
אני אקח את הילד הביתה. ואטפל בו בבית..
לא אתן לו ריטלין
כ"ו באדר תשע"ח 14:28אםלמען שמו
הילד קצת שובב ולא באמת תריך אז מסכימה איתך..
אבל אם הוא צריך ומתקדם בקושי בלי הרטלין ממש כדאי להביא.. ואם הרטלין לא עושה לו טוב לחפש את המינון/התרופה שכן תעזור לו..
כ"ח באדר תשע"ח 08:45אז קחי אותו הביתהאלעד

המורה בצדק לא רוצה לאמלל את כל הכיתה בגלל ילד אחד

כ"ח באדר תשע"ח 09:56בימינו.. אני לא יודעת אם זה רק ילד אחדאני123
כ"ו באדר תשע"ח 11:41לצערך?סתם אחת
אוי ואבוי אם נגיע למצב שלמורים יהיה מותר להכריח דבר כזה..
כ"ו באדר תשע"ח 15:28כן. ואני ממש לא בעד לדחוף לכל ילד..אמא שלה
אבל במקרים שאני פוגשת כל יום, לפעמים יש ילד שזה יכול להציל לו את החיים, פשוטו כמשמעו. דימוי עצמי,בעיות חברתיות, למידה, נורמות התנהגות.
יש לי תלמידה עם פגיעות עצמיות חמורות עד זוב דם, שרק רטלין מרגיע קצת.
כ"ו באדר תשע"ח 15:29אז לא בכל מקרה, ולא לכל ילד,אמא שלה
אבל אם יש המלצה רצינית של נוירולוג וצוות מקצועי שרואה לנכון, בשיתוף פסיכולוג בית הספר,יועצת וכו- כן,הייתי שמחה אם לפעמים זה היה תנאי
כ"ו באדר תשע"ח 11:41ממש ממש לא.סתם אחת
כ"ו באדר תשע"ח 12:49למיטב ידיעתי אין למורה סמכות כזאת בכלל.אנונימי (2)
ובאופן כללי, מה זאת אומרת "סמכותו כמורה"? אין להם סמכות בנושאים האלה על תלמידים. בהחלט שלא כנגד הסכמת ההורים.
כ"ו באדר תשע"ח 19:53לא אין אפשרותממוחשבת
אבל, אם הילד אמור לקחת, ולא לוקח.
מותר לך לא לקבל אותו לכיצה או לא להוציאו לטיול.
כ"ו באדר תשע"ח 20:07מכירה את המקרהחתולה פרסית
ואין חוק שאוסר. אבל אני חושבת שמורה לא יכול לקבוע שיחד צריך רטלין. משרד החינוך חשוב שזה הפתרון לילד, והמון מקרים הוא טעה....
כ"ז באדר תשע"ח 11:31לפעמים זה הרופא/המאבחן שחושב שהילד צריךבתאל1

וההורים בטוחים שלא..או לא רוצים.

והילד סובל

והחברים שלו סובלים

וחבל לכולם...

 

 

כ"ו באדר תשע"ח 20:07* חושבחתולה פרסית
כ"ו באדר תשע"ח 22:25מצורף חוזר מנכל בנושאחוזרת
עבר עריכה על ידי חוזרת בתאריך כ"ח באדר תשע"ח 10:56

אסור לחייב, לתת או אפילו להמליץ, אבל
מורה יכול לעשות לילד את המוות אם לדעתו הוא לא לקח ריטלין (גם אם הוא לקח באותו יום ריטלין) ואני לצערי מכירה סיפורים שעושים את זה (כמובן באמתלות שונות, חוקיות...)

וצוות בית ספר יכול לעשות גם לילד וגם להורים בלאגן אם הילד לא לוקח ריטלין ולדעתם הוא צריך, או אם לדעתם המינון לא מספיק. (כמובן גם באמתלות חוקיות)

 

מצרפת חוזר מנכ"ל בנושא

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Applications/Mankal/EtsMedorim/2/2-2/HoraotKeva/K-2012-1b-2-2-74.htm


כ"ז באדר תשע"ח 00:00לא וטוב שכך. ממש ממש לא!נוצת זהב


כ"ז באדר תשע"ח 15:01לא. זה נוגד את חוק חינוך חובה.~moriya~
מורה לא יכול לאיים על ילד לקחת ריטלין ואם לא שלא יבוא לביה"ס..
כ"ח באדר תשע"ח 09:03אני חושב שלא.מעדיף לא לספר.
בכל אופן, אשרייך שאת לא דוחפת לבן שלך "תרופות" כאלו.
כ"ח באדר תשע"ח 15:54בשום פנים ואופן לא.שוברת גליםאחרונה
חוזר מנכ"ל
י"ט באדר תשע"ח 02:02אני אשמח אם מישהו יוכל לעזוראנונימי (פותח)

אני בן 15.5. (חשוב ה 0.5 קורץ)

לאחרונה אני לא מצליח להתרכז בכלל. פעם הייתי תלמיד טוב (שובב, אבל בסה"כ הייתי לומד) וקורא ספרים. לאחרונה (בחודשיים שלוש האחרונים) אני לא מצליח להושיב את עצמי. אפילו לא כדי לקרוא ספרים שפעם הייתי קורא אחד אחרי השני כמו כלום. פשוט לא הולך.

אני יושב בשיעור וקם לפה וקם לשם ומסתובב בלי סוף. והמורה מתחרפן, ואני מתחרפן.

גם כשאני לומד לבד אני בקושי מצליח. זה אוד מפריע לי כי עכשיו אנחנו מתחילים עם בגרויות (אני שישיסט) ואני לא מצליח ללמוד. זה ממש מתסכל. פעם זה לא היה ככה. 

אבל כשאני לומד גמרא (שזה כיף לי ומעניין אותי) אני יכול לשבת שעה או יותר וללמוד ברציפות.

אף פעם לא עשיתי אבחון ואני לא חושב שיש טעם לאבחון כי אמרו לי שאם לא היה לי את זה כשהייתי יותר קטן אז זה כנראה לא נצרך.

...מישהו עצות?

י"ט באדר תשע"ח 08:53עבדו עלייךסופרמן
בטח שזה יכול להגיע במשך החיים ובטח ששיך לעשות אבחון אצל מישהו מקצועי כדי לדעת איפה בדיוק הבעיה ומשם לדעת איך לטפל... רק אל תסמוך על הבעיה... אתה צריך בכל מקרה להתאמץ ולהוציא ממך את המקסימום
כ' באדר תשע"ח 00:28רק לדייקחוזרת
חייבים התבטאות כלשהי בגיל הצעיר. יכול להיות שמכל מיני סיבות זה לא היה כל כך בולט...
אם מדובר רק בכמה חודשים- אז עדיף לבדוק מה השתנה שמקשה... כי זה לא מצביע על הפרעות קשב וריכוז...

תנסה לבדוק מה מקשה ומעיק עליך ולפתור את זה, אם תוך חצי שנה זה לא עובר- תלך למישהו מקצועי (למשל יועץ חינוכי/פסיכולוג בישיבה)
ואז תוכל לדעת יותר טוב אם זה הפרעות קשב

תעשה גם בדיקות דם. לפעמים זה כל מיני חוסרים בגוף שגורמים לקשיי ריכוז
כ' באדר תשע"ח 16:34תודה רבה לשתיכם!הנסיך מן היערותאחרונה
י"ח בשבט תשע"ח 19:40שלום, אני סובל מטיקים בעיניים.אנונימי (פותח)
מישהו יודע על דרך להפסיק את זה?

-לא יודע אם זה המקום לשאול,. אבל שיהיה-
י"ח בשבט תשע"ח 21:20טיקים זה לא לקות למידה/הפרעת קשב וריכוז/...חוזרתאחרונה
לכן זה לא המקום.
בכל מקרה- תתחיל מרופא משפחה

רפואה שלמה
כ"ד בטבת תשע"ח 07:27שאלון דיסלקציה של ילדים לצורך מחקראנונימי (פותח)

אני משתתפת בתוכנית שנקראת "נס טכנולוגיות" ובמסגרתה אני וחבריי לקבוצה מפתחים מוצר שאמור לסייע ללוקים בדיסלקציה לקרוא.

לצורך פיתוח המוצר אנחנו צריכים אנשים שיענו לנו על השאלון.

השאלון מיועד לילדים הלוקים בדיסלקציה ואשמח מאוד אם תוכלו לענות עליו!

השאלון: 

שאלון בנושא דיסלקסיה בקרב ילדים ובני נוער

כ"ד בטבת תשע"ח 21:34על איזה טווח גילאים מדובר? כדאי להוסיףחוזרתאחרונה
פרסומת
כ"ט בכסלו תשע"ח 14:10בעיות בזיכרון שדופקות אותך בכל דבר בחיים. מה עושים?אבגד1234

כן, אני בסך הכל בת 15 אבל כבר שמתי לב שקשה לי ממש לזכור דברים שהם X=Y בעצם דברים שצריך לזכור שמשהו שווה למשהו בלי שום היגיון. אז נגיד זה ממש תוקע אותי באנגלית כי אני לא מצליחה לזכור מילים בכלל!
יש לכם רעיונות מה לעשות?
ט"ז בטבת תשע"ח 13:11מוכר..טיוטהאחרונה
באנגלית אני ממליצה לך ללמוד את המילים בהקשר של סיטואציה, נגיד אם יש הכתבה אז להתאמץ ולכתוב משפט לכל מילה.
עוד דרך באנגלית לי לעשות אסוציאציות לזכור לי זה ממש עוזר. נגיד סתם good זה טוב כי go (ללכת) אתה רוצה עוד (od) סתם דוגמא שהמצאתי על מילה מוכרת אבל זה עוזר ממש.
לעשות את זה על כל דבר בחיים שאני רוצה לזכור- זה נקרא 'רמזי שליפה'- אני עושה לי רמזים ותזכורות כדי להכניס ולחרוט את זה במוח..
ה' בחשוון תשע"ח 01:30התלבטות ושאלה לכאלו שלוקחים רטליןתומכת
אני אמא לילד בן 10 בכיתה ד שאובחן עם לקות למידה - דיסלקטיה והפרעת קשב בנונית.
ביום שישי האחרון הבאתי לילד שלי לנסות רטלין בפעם הראשונה והוא אמר שהוא הרגיש מצוין ומרוכז יותר. עשיתי לו מוקסו עם הכדור והמדד שהיה בעייתי קודם עלה פלאים. כן באותו היום הקריאה של הילד בעברית הייתה טובה בניגוד לבד"כ שהוא מתקשה לקרא ולהתרכז. פשוט פלא.
אני מאוד מתלבטת אם לאפשר זאת וההתלבטות שלי נובעת ממספר חששות:
1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים.
2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.
3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר.

בנוסף אשמח לשמוע האם יש כאלו שלקחו רטלין תקופה מסויימת ואחכ הפסיקו והתמודדו עם בעיית הקשב ביתר קלות.
תודה מראש על תשובה
ו' בחשוון תשע"ח 02:17אז ככהחוזרת
אני התחלתי לקחת ריטלין המבוגרת. ואני מתחרטת שלא לקחתי בגיל צעיר יותר. כי איך ילד יבנה דימוי עצמי אם הוא נכשל בכל דבר?
הריטלין לא פותר את הקשיים לגמרי. הוא עוזר. כמו שלא תגידי את הדברים האלה על משקפיים לילד עם קשיי ראיה. וכך בונים כלים. כשקל יותר. זה לא פתרון קסם, זה משקפיים.
רוב התופעות לוואי מגיעות בנטילה לא קבועה של ריטלין
סליחה על הבלאגן. השעה עושה את שלה...
י"א בחשוון תשע"ח 16:25תודה על תגובתך מאוד עזרת לי.תומכת
ו' בחשוון תשע"ח 09:05תראיאישה ואמא

ריטאלין זה לא כזה דבר שמי שרוצה להצליח לוקח.

זה לא הכפתור להצלחה וגם עם ריטאלין אפשר להכשל.

 

הפרעת קשב זה זה קושי פיזיולוגי, זה חוסר של חומר שהריטאלין מספק

 

אני מבינה את אלו שלא רוצים לתת 

אבל מי שלא רוצה לתת לא יכולה לשלוח את הילד שלה למוסד לימודי.

שתשאיר אותו לחינוך ביתי

בגלל שבעצם המוסד הלימודי בנוי בצורה מסויימת עם כללים מסויימים שילד עם הפרעת קשב לא יכול להתמודד איתם. זה לא הוגן לשלוח ילד כזה לממסד כזה ולומר לו להתמודד ולומר למורה להתמודד.

אין פה התמודדות. יש פה עוול כלפי הילד, הכיתה והמורה

זה כמו שאני אזרוק ילד לבריכה ואומר לו תתמודד ותשחה- זה עוול כלפיו, כלפי הילדים האחרים שבבריכה שהוא מפריע להם לשחות וכלפי המציל.

 

ולגבי השאלות:

 

1. לא מפתחים תלות בכדור. עם השנים בד"כ המינון יורד עד שכבר לא צריך בכלל (שוב, לא תמיד. אבל רוב הילדים שלקחו הפסיקו בתור נערים/ מתבגרים) עם הכדור את עוזרת לו לדעת איך ללמוד ואיך להתמודד. הוא רוכש את ההרגלים האלו כדי שבבוא היום שהוא יפסיק ההרגלים האלו כבר יהיו חלק ממנו

 

2. תחשבי איזה דימוי עצמי יהיה לו אם הוא כל הזמן נענש, לא מצליח, הופך לילד העצלן והבעייתי של הכיתה שכל הזמן מעירים לו....

 

3. זה נכון שיש תופעות לוואי כמו הפרעות אכילה וכו'. 

עם הזמן לומדים איך להתמודד איתן או שמנסים כדור מסוג אחר.

 

בזמני, כשאני הייתי ילדה היה פחד גדול מהריטאלין וחבל.

הרבה עוגמת נפש יכלה להמנע אם היה לי את הכדור.

מצד שני- מכירה אישית כמה שלקחו ובגיל הנעורים הפסיקו והיום הם בסדר גמור.

אחד מהם הוא אברך שיושב ולומד יום שלם בלי עזרת כדור.

י"א בחשוון תשע"ח 16:25תודה רבה על התגובה. מאוד עזר ליתומכת
ו' בחשוון תשע"ח 09:46מצטרפת לתגובות הקודמות ומוסיפה מנסיוניתמיד ממשיכה

בערך בגיל 8 הילד שלי אובחן עם הפרעת קשב וריכוז מובהקת ממש והתחלנו לתת ריטלין, המצב הלימודי השתפר פלאים ואיתו ביחד הדימוי העצמי.

המצב החברתי תמיד היה בסדר, ההפרעת קשב וריכוז היתה ללא ביטוי התנהגותי.

 

אחרי תקופה של קרוב לשנה יצא שהפסקנו עם הכדור כי הוא התחיל לסלוד ממש מהטעם שלו (היינו פותחים את הקפסולה לתוך מיץ כי הוא לא ידע לבלוע)

והדבר שהדהים אותי יותר מכל - שבמצב הלימודי לא ראינו נסיגה בכלל! מאז עברה עוד שנה ויותר, לא חזרנו לכדור והמצב הלימודי ממשיך להיות תקין.

 

אני חושבת שבגלל שהילד התחיל לחוות הצלחות ולהאמין בעצמו הוא התחיל להתמודד עם הלימודים באמת, וכנראה סיגל לעצמו דרכי התמודדות שהפכו להרגל שנרכש.

 

שאלתי על זה את רופא הילדים, הוא אמר שלדעתו אם הילד מסתדר היטב אין צורך לתת את הכדור. הוא המליץ להשאר עם "ראש פתוח" ולשים לב, אם בהמשך יגיעו תקופות שעומס הלימודים יקשה על הילד ויגרום לו נסיגה- אז נשקול את הטיפול המתאים. וכל עוד הילד מסתדר היטב אפשר להניח לו.

 

אני מרגישה שהריטלין היה ממש נס מהשמים שה' שלח לנו, זה ממש עזר לילד לעלות על דרך המלך.

 

י"א בחשוון תשע"ח 16:30וואי תודה על התשובה המפורטת.תומכת
ו' בחשוון תשע"ח 11:36מסכימה עם התגובות שמעלי ומוסיפהסמיילי צהוב
קודם כל

ממליצה מאד מאד ללמוד על הנושא של הפרעת קשב בכלל, יש לגבי זה הרבה סטיגמות לא מבוססות ולימוד/ מודעות עוזר המון.
יש המון חומר בנושא של הפרעת קשב שבתוכו גישות שונות. אני אישית מאוד התחברתי לסגנון של לאורה ולומר, יש לה גם ספר לילדים שמסביר בצורה מקסימה, מקצועית וגם כיפית ונותן הסתכלות בריאה ובטחון עצמי וגם כלים מעשיים מעבר לאיטליה.

לדעתי ההתלבטות אם לקחת כדור או לא צריכה להתמודד במבחן המציאות. הכדור עוזר, עושה טוב? מעולה.
כמו שכתבו לך- ריטלין הוא כמו משקפיים למח, פשוט מוסיף את החומר שחסר שם. גם ילד שצריך משקפיים יתקשה להתרכז, אבל לא נגיד לו להתמודד לבד אלא להרכיב משקפיים. ואם הדימוי העצמי שלו נפגע מדימוי של משקפופר? לא נגיד לו להפסיק להרכיב משקפיים אלא פשוט נסביר לו שאין במה להתבייש ונעבוד איתו על זה.

בהצלחה רבה רבה!!
ו' בחשוון תשע"ח 13:47תשובה.הזקן בן המאה
אענה על החששות.
1. אם הבן שלך יצטרך משקפיים, לא תביאי לו כדי שילמד להתמודד? זה חלק מההתמודדות.
2. הכדור לא זה שגורם להצלחה, הכדור עוזר לו לבטא את היכולות שלו. הפרעת קשה היא לא טיפשות או עצלנות, היא חוסר יכולת להביא את היכולות הלימודיות לידי ביטוי. חוץ מזה, הדימוי העצמי שלו יהיה נמוך יותר אם הוא לא יקח ריטלין ולא יצליח מאשר אם יצליח בזכות זה.
3. לכל כדור יש תופעות לוואי אפשריות. כל אחד מגיב אחרת לריטלין ויש כמה סוגים כך שאם אחד גורם לתופעות לוואי אפשר לעבור לסוג אחר, צריך הרבה סבלנות עד שמגיעים לסוג ולמינון הנכון.

אני מאד ממליץ לקרוא על הפרעת קשב ועל היתרונות והחסרונות שלה. אפילו בויקיפדיה יש הרבה מידע.
י"א בחשוון תשע"ח 16:31תודה על החידוד ועל הדוגמא של המשקפייםתומכת
ו' בחשוון תשע"ח 15:29מסכים עם התגובות שנאמרו.העני ממעש
ו' בחשוון תשע"ח 16:33אנשים עם יתר לחץ דם לוקחים תרופותרפואה שלמה
היית חושבת שלא יקחו כי הם יהיו תלויים בכדור ?
עדיף להם להיות תלויים בכדור מלקבל אירוע מוחי... חלילה.

וזה כן דומה. לא משנה איזה סוג בעיה אם היא פוגעת מאד בתפקוד ויש לה תרופה אז בלית ברירה...
אם הוא מצליח בלי הכדור וסתם מתנועע על כסא כמובן שלא... את רואה את הבעיה שלו כקשה או פשוטה ?
ו' בחשוון תשע"ח 22:12אני חושבת אחרתקרנף

אני מכירה אנשים באפן אישי שצריכים ריטלין,

ולא נוטלים  מכיוון שיש לריטלין הרבה תופעות לוואי

, כמו כאב ראש ,דיכאון,בחילות,חוסר תיאבון,בעיות שינה

ומוצאים פתרונות שונים  ללא צריכת  ריטלין

אבל זה לא באופן גורף זה תלוי בבן אדם

הרבה פעמים כיום אוהבים ישר לדחוף ריטלין,

מבלי לחשוב על פתרונות חלופיים אחרים וחבל...

ז' בחשוון תשע"ח 12:04את רב התופעות לוואי מרגישים מידמק

אכן הכל תלוי בבן אדם ולא צריך "לדחוף".

וכאן בדיוק העניין - הכדור לא מתאים לכל אחד, צריך להיות עם יד על הדופק ולתת אמון בילד ובהרגשה שלו, אם הילד לא אוהב את הכדור וזה מפריע לו כדאי להפסיק עם זה ולפנות לרופא, אבל במקרה שלך הילד הרגיש מצויין וזה עזר לו מאד - אז למה להפסיק?

 

לגבי הדאגות שלך,

"1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים."

---- אף אחד לא מבטיח לך שאם הוא לא יקח כדור הוא "יצליח להתמודד ויפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי", לעניות דעתי בתור אחת עם הפרעת קשב שאובחנה בגיל 35 עם 2 ילדים "מופרעי קשב" בוגרים, סביר שימצא שיטות רק כשייתבגר, למה לעבור הרבה שנות סבל רק בשביל לא לפתח תלות? לא עדיף שיפתח תלות אבל "יצליח בחיים" ולא ירגיש מתוסכל, טיפש, עצלן וחסר אפשרות למצות את יכולותיו?


2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.

---- הדימוי העצמי במקרה של כשלונות יהיה נמוך יותר, הצלחות הם מה שמעלות את הדימוי העצמי.

הכדור לא עושה את העבודה במקום הילד, גם עם הכדור כדי להצליח הילד חייב להשקיע על מנת לקבל תוצאות, לא נראה לי סביר שהוא ירגיש ש"ההצלחות הלימודיות שלו תלויות בכדור", סביר שיבין שההצלחות הם תוצאה של ההשקעה שלו והכדור הוא זה שעזר לו להשקיע.

צריך גם להביא בחשבון שחלקים רבים ממהתנהלות שלנו בחיים מבוססים על הרגלים, לכן כדאי לצבור הרגלים טובים, אם מתחילים לקחת את הכדור בגיל מאוחר, חלק גדול מההרגלים הטובים לא נרכשים והרבה יותר קשה לתקן.

לבת שלי לצערי ריטלין על נגזרותיו היו תופעות לואי, גם לסטרטרה. היגענו עד כיתה י"ב ללא תרופות, למזלינו בכיתה י"ב היא קיבלה אטנט שעזר והצליחה להוציא תעודת בגרות ממש טובה, אבל הדרך הדרך היתה ממש קשה - אני ממליצה למי שמוצא תרופה שעובדת (ללא תופעות לואי קשים) בגיל צעיר יותר לא לחכות עד שהמצב נואש.


3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר. 

----  את מרבית תופעות הלוואי שכולם מדברים עיהם מרגישים מיד, כאבי ראש, בחילה, עצבנות יתר, עצבנות יתר  בזמן שהשפעת התרופה , מתנהג כמו זומבי,  ועוד.

להבנתי ישנם רק מקרים מועטים של תופעות לוואי הקורות בטווח הארוך - יש כאן סיכון מסויים, אך לפי מה שתיארת הסיכון שווה את התוצאות החיוביות. רק אם התרופה בקושי עוזרת כנראה  עדיף לוותר.

 

 

 

 

 

 

י"א בחשוון תשע"ח 16:31וואוו תודה רבה על התגובה המושקעת. שווה ועזרה לי מאודתומכת
ז' בחשוון תשע"ח 04:13ניתן לשלב טיפול התנהגותישם שם
קראתי פעם ראיון עם רופא שמסביר שכדאי לנצל את זה שהילד עם ריטלין ןפתוח ללמידה כדי ללמד ולתרגל הרגלי למידה. אולי שילוב עם הוראה מתקנת. כך ניתן תיאורטית לשנות קשרים במוח שיישארו גם אחרי הריטלין.
שווה לבדוק את הכיוון
ז' בחשוון תשע"ח 09:42כדאי לקרוא קצת על זההזקן בן המאה
במיינסטרים ולא אצל רופא ספיציפי זה או אחר. זו בעיה נוירולוגית, לא פסיכולוגית. (חסרים מוליכים עצביים מסוימים במוח). אין טיפול מוכח שמצליח לתקן את זה.
ז' בחשוון תשע"ח 11:15בעיה נוירולוגיתשם שם
כמי שלמדה הרבה על התחום, כדאי לדעת שהבעיה נוירולוגית ניתנת לשיפור גם על ידי טיפול התנהגותי. אם מסלול מסוים במח נפגע כתוצאה מחסך בחומרים מסוימים, ניתן לאמן על ידי התנהגות ולמידה מסלול חלופי שיוביל לשיפור. גם טיפול פסיכולוגי יכול להשפיע על מסלולים וחומרים במח. אלו עקרונות בסיסיים של למידה ופיזיולוגיה של המוח. כמובן שלא כל טיפול יהיה יעיל. כל זה לא בא לגרוע מיעילות הריטלין. פיתוח הרגלי למידה באים בנוסף לתרופה ואז הילד יותר פנוי ללמוד אותם. בנוסף, הרופא עליו קראתי הוא ראש מערך טיפול פסיכיאטרי באיכילוב. כנראה שהוא בכל זאת קצת מבין בתחום.
כ"ה בכסלו תשע"ח 14:59חששותמחפשת111

החששות שלך ממש מוצדקים.

אחרי שמסיימים תיכון ואתה רגיל כל הזמן לריטלין, להקלות ולהתחשבויות, ואתה יוצא לחיים- אף אחד לא מתחשב בך בחיים ונותן לך הקלות. הוא עלול לחטוף כאפות. 

הכדור ריטלין הוא פלסטר ולא טיפול בשורש הבעיה.

כלומר- ברגע שהילד יהיה בלי הכדור- הוא יחזור לעצמו ולקשיים שיש לו .

הכדור הוא סוג של אשלייה.

אני נגד ריטלין. אבל--- אם ממש מוכרח, הייתי ממליצה לך כן לתת באופן מבוקר ביותר עם מעקב אחרי התגובות שלו, ובמקביל לעבוד על מיומנויות למידה ואסטרטגיות למידה שייתנו לו כלים להתמודדות בהמשך.

כי רק ריטלין- לא באמת פותר את הבעיה. אם כן- רק זמנית..

וכשהילד יהיה בלי הכדור- כל הקשיים והתסכולים יחזרו.

לכן, אם ריטלין- רק עם עבודה במקביל, כך שירוויח משני הצדדים...

כ"ו בכסלו תשע"ח 09:52ש גם מבוגרים שלוקחים ריטליןשם שם
כ"ו בכסלו תשע"ח 09:53מסכימה לגבי עבודה במקבילשם שם
על הקשיים
כ"ו בכסלו תשע"ח 11:42אין לי זמן להאריך אבל...נחשון מהרחברוןאחרונה
תיכנסי לשירשור הנעוץ למעלה. יש שם משהו שכתבתי די מפורט. שווה לראות
כ"ב בכסלו תשע"ח 02:57אוקיי. שאלה.אנונימי (פותח)

לגבי אבחונים- הבנתי שיש שני סוגים. דידקטי ופסיכו-דידקטי.

 

באופן כללי- אבחונים מגלים בעיות רגשיות, נפשיות?

אם כן, עד כמה ההבדל בין הדידקטי לפסיכו-דידקטי?

 

@שרבוב@חוזרת

כ"ב בכסלו תשע"ח 20:05ככהחוזרת
אבחון פסיכולוגי מגלה בעיות רגשיות
אבחון דידקטי מגלה בעיות לימודיות (לקויות למידה)
פסיכו דידקטי זה פסיכולוגי ודידקטי משולב.
מה לעשות? תלוי. משרד החינוך לתיכון דורש פסיכו דידקטי. המלג לתואר דורש דידקטי
כ"ו בכסלו תשע"ח 00:40משרד החינוך דורש פסיכו דידקטי?אנונימי (פותח)

בטוח?

אם תלמיד צריך רק את ההקלות שאבחון דידקטי נותן?

כ"ו בכסלו תשע"ח 00:42לפי הידוע לי- כןחוזרת
אין כזה דבר את ההקלות שרק האבחון הדידקטי נותן. צריך את שניהם
כ"ו בכסלו תשע"ח 00:47תודה רבהאנונימי (פותח)אחרונה


כ"ה בכסלו תשע"ח 14:52איבחוניםמחפשת111

איבחון דידקטי בודק יותר קשיים שמשפיעים על הלימודים

לאבחון פסיכו- דידקטי שולחים ילדים שחושדים שהלקות למידה נובעת לא רק מההיבט הלימודי אלא גם הרגשי.

בכללי, אם את/ה שואל לגבי התאמות-הקלות, כשעושים אבחון פסיכו- דידקטי מקבלים יותר הקלות מאשר הדידקטי.

פרסומת
כ"ב בכסלו תשע"ח 08:37אבחוןאנונימי (פותח)
אני חושב שיש לי הפרעת קשב וריכוז, ורוצה לעשות אבחון כדי לקבל רטלין-אם זה נכון עבורי.
אני בן 24, סטודנט. בתיכון היו לי הקלות.

אשמח לעזרה. מה התהליך שאני צריך לעשות? לגשת לרופא משפחה ואז ניורולוג? או משהו אחר? אשמח לפירוט

שבוע טוב!
כ"ה בכסלו תשע"ח 14:44הכי טוב זה אבחון אצל פסיכאטרהיום הוא היום
זה הרבה יותר מעמיק מנוירולוג. תברר איזה פסיכאטר מומלץ ואצלו תשאל אם טתה צריך הפניה מרופא משפחה או לא
כ"ו בכסלו תשע"ח 00:44ללכת לרופא קשבחוזרתאחרונה
הוא יכול להיות נוירולוג פסיכיאטר או רופא משפחה
בתיכון היו לך הקלות של הפרעות קשה או לקויות למידה? תבדוק אם מקום הלימודים שלך מכיר באבחון שכבר עשית
י"ז בכסלו תשע"ח 22:00שאלון בנושא ליקויי למידה, נודה לעזרתכם. אנונימי וקצר!!!!קרן כ
כ"א בכסלו תשע"ח 21:51השאלון לא מקבל תשובות.חוזרתאחרונה
השרשור ננעל עד שתשלחי לי באישי את הקישור העובד
ט"ו בכסלו תשע"ח 19:18שאלה בנוגע להפרעות קשב וריכוז זה לכאן?אנונימי (פותח)
ט"ו בכסלו תשע"ח 22:18ניראלי שכןסופרמן
כ"א בכסלו תשע"ח 21:51בהחלטחוזרתאחרונה
פרסומת
כ"ד בחשוון תשע"ח 11:16ראיתם את הסרט:תיכון ההזדמנות האחרונה?רק אמונה


כ"ד בחשוון תשע"ח 16:56לא. שווה לראות?תמיד בבטחה


כ"ד בחשוון תשע"ח 17:35חובה!!!סופרמן
כ"ה בחשוון תשע"ח 22:07כן.לדעתי כן(רק הן חילוניות כן?)רק אמונה


כ"ד בחשוון תשע"ח 17:35בטח!!!!סופרמן
סרט חובה! זוכרת בעפ ורואה כל פעם מחדש
כ"ה בחשוון תשע"ח 22:05כותבת לעצמי במומלצים...חוזרת
כ"ה בחשוון תשע"ח 22:19יש עוד כמה אם כבררק אמונה


כ"ה בחשוון תשע"ח 22:51מה?חוזרת
אשמח להמלצות
כ"ה בחשוון תשע"ח 23:07בעזרת ד'רק אמונה


כ"ו בחשוון תשע"ח 21:38אז ראיתי היוםחוזרת
פשוט מדהים!
כ"ו בחשוון תשע"ח 21:40רק אמונה


ג' בכסלו תשע"ח 19:37ברור!נפש חיה.


ג' בכסלו תשע"ח 19:57הי זה את שהמלצת לי לא?רק אמונה


ג' בכסלו תשע"ח 19:59יש מצב טוב.נפש חיה.


ג' בכסלו תשע"ח 20:01אז תודה בהזדמנות זורק אמונה


ג' בכסלו תשע"ח 20:03בכיף!נפש חיה.אחרונה


כ"א בחשוון תשע"ח 11:42גן שפתי עם עיכוב יחסית לא גרועMaya1234
היי אשמח לעזרה
יש לנו בן מקסים בן 5 הילד יודע לדבר ולהתבטא אבל הוא לא באותה רמה של הילדים שאיתו בגן , הילד מתקשה לצייר כמו הילדים בכיתה שלו ..שנה הבאה כל הכיתה אמורה לעלות לכיתה א  -הילד מטופל אצל קלינאית תקשורת ובהתפתחות הילד , לאחר המלצות מהגן אנחנו שוקלים להעביר אותו לגן שנקרא שפתי או התפתחותי אנחנו חוששים מהמעבר  הזה בחשש שהילד לא יתקדם בדיבור כמו שאר הילדים שאיתו כרגע  ולומד דברים חדשים מהם הייתה וועדת השמה שנה שעברה ודחינו את העניין ..המעבר הזה קצת קשה לנו ומתלבטים מאוד
אשמח להמלצות/דיס
אנחנו רוצים אם כן שיהיה בגן שפתי וחינוך בעברית שזה לא שפת האם שלו אלא הוא דובר ערבית ..האם כדאי לנו והוא ילמד שם ויעזרו לו?
אם כן איפה מומלץ באזור חיפה גן שפתי תודה מראש
כ"ג בחשוון תשע"ח 10:43ממליצה מאוד על גן שפתי/התפתחותיחוזרת
זה גן שחוץ מהעזרה שהוא נותן לילד בתחום בשפתי והתפתחותו- הוא עוזר לו בדברים נוספים. היחס יותר אישי והילד מפתח יותר כישורים חברתיים. כל שנה בכזה גן היא מתנה ענקית שאם הילד זכאי לה- חבל לפספס. וככל שהגיל מוקדם יותר- יותר טוב לילד.
אחד היתרונות בגן שפה- מתאימים את התכנית לילד. ולא לגן, כלומר אם לילד קשה בתחום מסויים יתגברו אותו שם ולא ימשיכו לרוץ כי ״כל הילדים בגן הבינו״. גן שפה/התפתחותי לא מחייב שהילד ימשיך בחינוך מיוחד בעתיד. הוא יכול להשתלב בבית ספר רגיל לחלוטין. לפעמים יכולים שתהיה לו מורה משלבת או משהו כזה שזו מתנה נוספת.
לגבי הפער הלשוני- תתייעצו עם קלינאית התקשורת של הילד. יש ילדים שצריך להתמקד איתם בשפה אחת בלבד. אחרת זה מגביר להם את הקושי השפתי.
אני לא מכירה גני שפה באזור חיפה. בדרך כלל זה גנים אזוריים.... אז איפה שהוועדת השמה משבצת את הילד...

בהצלחה
כ"ד בחשוון תשע"ח 11:14תשובה מעולה.רק אמונה


כ"ד בחשוון תשע"ח 17:13כיף לקבל ממך מחמאה בעניין חוזרת
כ"ד בחשוון תשע"ח 22:52רק אמונהאחרונה


פיקוד העורף