אני מוצאת את עצמי ממש מעופפת..
(לא ריטלין או תרופות שצריכות מרשם)
תודה!
אני מוצאת את עצמי ממש מעופפת..
(לא ריטלין או תרופות שצריכות מרשם)
תודה!
אבל לפני הלחצות וכו וכו
א כן להפנים שזה לא משחק וכן את אחראית
ב להתרכז פשוט להבין מה את עושה ולמה
ג מסטיק מנטה ממש עוזר (לי לפחות)
ד לישון טוב כמובן
ה קפה חזק ומר לפני השיעור וקצת פעילות גופנית (שטיפת פנים באמצע השיעור תבקשי מהמורה לעצור בצד שניה)
ו להתפלל לה שייסיע בעדך לנהוג נכון וזהיר
ז להתכוננן לכל תרחיש (לי זה עוזר להגביר ערנות)
כשיחזרו השיעורים נראה..
אבל לא לשכוח את האחריות העצומה
(רכב זה נשק)
את הראסקיו אפשר לרכוש בכל חנות טבע, לפעמים יש גם בפארם,
הראסקיו טבעי לחלוטין.
הבעיה (מה שהבנתי) זה חוסר ריכוז..
אבל כן ראסקיו יכול לעזור לטסטים ולכאלה חסרי ביטחון
אבל ממש לא מחייב
יש כאלה עם רישיון שלא יודעים לנהוג ויש כאלה בלי רישיון שנוהגים מאוד מאוד טוב.
לדעתי מה שצריך להיות
זה טסטים דרך הביטוח
והביטוח יחליט לבטח ע"פ כושר הנהיגה של הנהג (ויהיו בתי ספר שאפשר ללמוד דרכם)
המצב שזה יצור שמי שיודע לנהוג לא יצטרך לבזבז כסף ומי שלא יודע לא יקבל סתם רישיון
כי בטסט בסך הכל זה גם תלוי מזל טיפה
זה עשרים דקות הבוחן מקבל ראייה על ההיגה שלך אבל היא שלמה בכלל
ועוד משהו מוזר שיש "מסלולי טסטים"
אני באמת חושב שזה עלול להדרדר כמו לבגרויות ששם המצב שלומדים לעבור בגרות במקום ל בגרות
אותו דבר עלול לקרות עם הטסטים שלא יקרה בע"ה
למה כולם פה אנונימיים למען ה?? זה משגע לא לדבר עם ניק אמיתי אלא ם איזה אנונימי אחד..
בס"ד
בוקר טוב ושבוע טוב
ראשית.. יש לי הרגשה שהשרשור שתפח shai3349 בשם : "על איך להיות מורה נהיגה"
זה סוג של פרסומת - כי לא ניתן להגיב לו או שאותו שי מרצה באותה מכללה - וזה לגיטימי
או אולי אני טועה.
שנית.. אסביר קצת על התנאים להתקבל לקורס - עוד לפני שמגיעים למכללה כזאת או אחרת.
כי בדפי מכללה או תנאי קבלה הכל ניראה ורוד.
1. חייבים רשיון נהיגה על ידני.
2. מיון באדם-מילא זה מסננת מאוד דקה, יכולים להגיע 50-100 נבחנים ויעברו 10-15.
3. מי שלא עבר פעם ראשונה באדם-מילוא, יכול לגשת אחרי שנה שוב.
4. מי שלא עבר גם את הפעם השניה, אין לו יותר אפשרויות.
5. רק מי שעבר אדם-מילא, בעל רשיון נהיגה ידני, ועומד בשאר התנאים היותר קלים יכול להרשם לקורס.
אגב.. הסטס עם המפקח האזורי הוא לא ממש לא קל.
שלישי..
הקורס הוא מיגע, אני למדתי פעמיים בשבוע לימודי ערב, וזה נמשך מעל 3 שנים!!
דבר רביעי ואחרון $$$
איך הגעת להכנסה של 30,000 ש"ח?
חשבון פשוט...
ממוצא שעור של שעה עולה 200 ש"ח (תלוי באזורים)
8 שעות עבודה ביום (מה עם הפסקות?)
23 ימי עבודה בחודש
אם מכפילים את הכל מקבלים בערך 37,000 ש"ח כולל מע"מ
תוריד 17% מע"מ (כי מוצאים חשבוניות) בערך 32,000 ש"ח
תוריד דלק 2000-5000 ש"ח.
תוריד רכישת רכב, פחת.
מס הכנסה גוזר קופון של 35%
אז הסכום שרשמת... "קצת רחוק מהציאות"
לסיכום:
מורה נהיגה הוא מקצוע שמתאים לאנשים מסוימים, שאוהבים את התחום.
כמו כל עסק עצמאי, לוקח זמן לבנות מאגר לקוחות.
ומי שעובד קשה יכול להפתרנס בכבוד - רק לא על חשבון של "חוסר סבלנות לתלמידים"
במקום עבודה רגיל, האדם קם, הולך, שותה קפה...
פה זה 200% ריכוז על הכביש כל ה 8 שעות (מאוד מעייף), שניה של חוסר תסומת לב = תאונה
אני חושב שהרבה אנשים לא מודעים לסיפור של כמה זה מסובך לנהל עסק, ועצמאי (מורה) זה עסק לכל דבר ועניין.
וכמובן
לפרנס משפחה מלקוחות שהם תיכוניסטים עם מוסר תשלומים מאתגר שתלוי בעיקר בעבודות לא יציבות. לא קל.
כמו לדוגמא ביטוח חובה + מקיף
ואם אין לאף אחד אז מי שבא מימין שלך קודם לך. (ובכיכר אתה צריך לתת זכות קדימה למי שנמצא בכיכר...)
(גם מה שלא אמרתי)
בס"ד
ראשון - הרכב הכחול - כי הוא נוסע ישר בנתיב שלו ואין לו שום תמרור
שני - הרכב האדום - חייב לתת לכחול כי הוא חוצה את הנתיב שלו, ואין לו שום תמרור
והם נוסעים לפי הגדרת החוק
אחרונים - הירוק והסגול כי להם יש תמרור
שלישי - הירוק - יש לו רק זכות קדימה
רביעי - הסגול - יש לו עצור - והוא חייב לעצור, בכל זעה, בכל מזג אויר, לא קשור אם יש תנועה או אין
הוא חייב לעצור ולתת זכות קדימה
לגבי השאלה שלך... קודם האדום ואז הירוק
צריכים להסכים בניהם מי ראשון
אבל כמובן שאם שניהם יגידו את זה אז אף אחד לא יתקדם, לכן כתבתי שצריך לסכם בניהם
סוף סוף סוף המורה קבע לי טסט, אני לומדת שנה וחצי כבר,
זה שבוע הבא, השאלה אם לא יתבטל...
מי שיודע שיענה לי, פליזזזז
עד שהגעתי לטסט, ביטלו אותו
ואי אפשר לקבוע עד ה24.1...
חברים, כמה זמן אתם לומדים?
תעודדו אותי.
אני כבר שנה וחצי
לזכור להכנס לימין חוץ ממקרים מסוימים(הימין תפוס או משהו אחר)
אממ ביטחון תזכרי ש
א את תעשי את זה נכון ובטוח
ב במקרה הכי גרוע (שלא יקרה)יש לידך מורה בדיוק בשביל זה
ג צוברים עם הזמן ניסיון
אהה והכי חשוב כל זמן מדי כמה דקות פלאשים במראות לנסות לראות את כל הצדדים
כמובן שבמעבר עצמו בכלל להסתכל לכל הכיוונים..
ובהצלחה
וסליחה... אם אתה שואל שאלה כזאת.. זה בזיון למורה שלך, בושה
זה מלמדים בשעור השני \ שלישי.. מעבר נתיבים לפניה או לכל סיבה אחרת.
ואסביר
יש את מראות הצד...
לדוגמא מראת צד שמאל, עם יש רכב בחלק הפנימי (ימיני) שימן שהרכב שמאוחר רחוק.
אם הרכב בצד השמאלי של המראה \ בצד החיצוני.. סימן שהרכב קרוב
בס"ד
מראות הצד מחוברות בצידי הרכב כדי להראות לנהג מה מעשה מאחור.
אם הרכב שנמצא מאחור אני רואה אותו בחלק הפנימי של המראה - סימן שהוא רחוק
אם הרכב שנמצא מאחור אני רואה אותו בחלק החיצוני של המראה - סימן שהוא קרוב
מורה שאומר: "זה בא עם הזמן" או שהוא נגד טיפים, כנראה לא רוצה שתעברו טסט,
כי זאת הדרך היחדיה לדעת מה קורה מאחור ולא לחתוך רכבים.
ואת זה צריך ללמד בשעור השני או שלישי... מקסימום חמישי
תסבירי את הבעיה ואנסה לעזור
בס"ד
שאת מתקרבת לצומת... את חייבת לדעת לאן את נוסעת ולהכין את עצמך בהתאם מבעוד מועד.
בעיקר בצומת מרובה נתיבים.
כמובן לשמור על הנתיב הימיני.
ואם פונים שמאלה, להסתכל היטב במראת צד שאין רכב מאחורינו, לאותות ולעבור במתינות לנתיב המתאים לפניה
יש לי חברים שתקועים עם זה שנה פלוס
וואללה הם ממש לא קרובים לטסט עדיין
בכל אופן יאללה תעבור בע"ה
בס"ד
או לגשת לספורפארם או מכון רישוי (לבדוק עם המורה איפה יש)
זה רישומט, חייבים כרטיס אשראי של מוציא הרשיון
מוציאים היתר נהיגה לפי הת.ז
יש תשלום אגרה של 50-70 ש"ח
ואחרי חודשים מקבלי את הפלסטיק הביתה
אשמח אם תוכלו להסביר לי,
כשיוצאים מפניה לכביש עם 2 נתיבים, עוברים לימין או לשמאל?
זה תלוי איפה ובאיזה נתיב אני נמצאת?
זה משנה אם אני יוצאת מחד או דו?
הסתבכתי עם זה...
ממש תודה!
בס"ד
יש לנו נתיב שממנו אנו יוצאים, נקרא לו "יוצא מ.."
ויש נתיב כניסה, שאנו נכנסים אליו, נקרא לו "נכנסים ל.."
יש לנו...
יציאה מדו כניסה לדו
יציאה מדו כניסה לחד
יציאה מחד כניסה לחד
יציאה מחד כניסה לדו
תמיד תריכים להיות צמודים לשמאל ככול שהחוק מחייב ומאשר לנו
חוץ מכניסה לדו סיטרי שנכנסים בשקת לצד ימין
ולמי משלמים?
שילמתי 141 שח, אבל כמה ולמי אני משלמת את השאר...
תודה.
בס"ד
באזור שלנו עולה טסט 229 ש"ח, נדמה לי שזה מחיר ארצי, קבוע.
משלמים למורה
ואם מסתכל כאן מפקח או דרג ניהולי... בית הספר שבו אתה לומד עלול להיסגר
והרבה אנשים יאבדו את מקום עבודתם
מורה אחד אמר לי שהוא עושה שיעורים של שעה שלמה.
לא חבל על הכסף?
הרי ממילא אין סיכוי לרוב רוב האנשים לעשות 18 שיעורים וכולם יגיעו ל28,
ומילא בשלב הראשוני של השיעורים, הרי שבשלב מתקדם יחסית, התלמיד קולט את מה שצריך בארבעים דקות, ומשתשפף מספיק על הכביש, כשהוא מתקדם למה צריך שעה?
יש הוכחות שזה טוב?
בס"ד
אני עושה ששעורים של שעה
19 שעורים של שעה = 28 שעורים של 40 דקות וגם שווה בכסף
זה בדיוק אותו דבר.
ומי שיעשה בסוף 40 שעורים של שעה זה = ל 55 שעורים של 40 דקות.
אז כבר אתה רואה שאתה טועה לגבי הכסף.. כי השעות והכסף זה זהה בסופו של דבר.
דבר אחר.
שבאים בא לאסוף אותך.. יש להחזיר את התלמיד שלפניך הביתה.. נכון?
כבר הלך לך 10-20 דקות מהשעור.
צריך לנוסע לאסוף את התלמיד שאחריך.. נכון?
עוד 10-20 דקות
כמה זמן נשאר לך ללמוד ותרגל?
באה אלי תלמידה מהשומרון שעשתה למעלה מ 80 שעורים של 40 דקות
ב 5 שעורים שעורים של שעה היא השתפרה פלאים
ואומרת : בחיים לא הספקתי לתרגל ככה
ממוצא השעורים של עוברי טסט אצלי הוא 31 שעורים
אחוז התלמידים שעורים טסט ראשון או שני הוא 63%
השאר עברו טסט 3-4
חוץ מ 3 תלמידים שעברו 5 ומעלה
כסף.. בוודאי אותו דבר
שעור 40 דקות 150 ש"ח
שעור שעה 225 ש"ח
זה לא אותו דבר?
זול ומשתלם!
ממליץ!!
התחלתי לפני 4 ימים ואני בשיעור 13
כל שעיעור פה זה חצי שעה