Hezbollah leader Hassan Nasrallah
Hezbollah leader Hassan NasrallahReuters

Al-Manar, Hezbollah's Lebanon-based television station, is no more – at least as far as the Sunni administrators of ArabSat, the international pan-Arab satellite broadcaster, is concerned.

The broadcaster has blocked broadcast of the Iran-proxy terror group's station, as well as Al-Madian, another pro-Hezbollah Sunni station.

The move is seen as one example of the rapidly increasing tension between Saudi Arabia, where the headquarters of the company that runs ArabSat is located, and Iran, as Sunni and Shi'ite Muslims face off for domination in the Islamic world.

Unlike in Israel and other Western countries, the vast majority of Arabs get their television from free to air satellites, with stations picked up by satellite dishes that dot the rooftops of homes throughout the Arab world.

As there is no other way for hundreds of millions of TV viewers to get the broadcasts, the blocked out stations are basically off the air, as far as viewers are concerned.

On Thursday, Al-Manar CEO Ibrahim Farahat told dozens of Lebanese parliamentarians and media supporters that “we will not be shut up by this unfair and unjust decision, no matter who is behind it.” He did not say what the station would do to get itself back on the satellite.

Al-Manar is most famous for broadcasting speeches made by Hezbollah head Hassan Nasrallah.