ג' בתשרי תשע"ו 19:57מה דעתכם על ויכוחי אמונה?סתמישוו

אני אסביר..

למשל, אם עושים ויכוח כזה בין 2 נערים , אחד לא מאמין ואחד מאמין.. ברור שהויכוח הזה הוא סתם אבל אם יש סיכוי שאולי בסוף הילד המאמין 'ינצח' .. אולי זה יגרום לאמת להתגלות?! אז אתם בעד ויכוחים כאלה?
או.. נגיד ויש לכם חבר עם בעיות באמונה, האם תלכו לעזור לו או שיכול להיות שהוא ישאל שאלות שלא תדעו לענות עליהן ואז יצא השכר בהפסד.. או שאולי תעדיפו ישר לשלוח אותו לאיזה רב (בתקווה שהוא ירצה..)

מקווה שהייתי מובן
ואם לא, תנסו להבין..

ג' בתשרי תשע"ו 20:01לא נראה לייאירוש

דבר נכון, לא נראה לי שזה הדרך והצורה.

ואם יש לי חבר עם בעיות באמונה אני אשלח אותו לספרים\רב.

ג' בתשרי תשע"ו 20:35אני בויכוחים כאלה אומר למי שלא מאמין שגם אני לא מאמיןעיגול מרובע
ואז הוא מרים גבות...
ג' בתשרי תשע"ו 20:59האמת מספיק משכנעת.שירוש16

אם בנ"א באמת מאמין במה שהוא מנסה 'למכור'- הוא יצליח.

 

קל מאוד להוכיח לבנ"א שהתורה היא אמת ושצריך להאמין.

(עובדה- אפילו הגויים מצאו דרך להאמין. אומנם מוטעת. אבל עדין מאמינים. אמונה היא חלק מעוד בסיסי בחייו של האדם).

הקושי מתחיל אצל הלב של הבנ"א שרוצה "הכל כאן ועכשיו".

 

השאר מאוד קל לשכנע.

 

ג' בתשרי תשע"ו 21:01אז אם אני מאמין בשילוש של הנוצרים באמונה שלימהעיגול מרובע
אני יצליח למכור את זה??
ג' בתשרי תשע"ו 21:05אני יכול להאמין ש2 ועוד 2 זה 5 זה לא אומר שזה אמיתיעיגול מרובע
ואין הבדל בין זה לבין "להאמין בא-לוקים"
ג' בתשרי תשע"ו 21:13כן.שירוש16

השאלה אם אתה באמת תצליח להאמין.

 

כי גם הבישופים הגדולים הודו שאין להם תשובות להכל.

 

כבר קרו מקרים רבים בהם יהודים הגיעו לכמרים נוצרים והללו הפנו אותם חזרה ליהדותם בטענה שאין להם מה לחפש בנצרות כשהיהדות היא המקור. כל השאר זה חיקוי.

ג' בתשרי תשע"ו 21:34הנצרות דוגלת באמונה. היהדות לא.דבש חריף
פעם שאלו את אחד האד האפיפיורים, איך זה שהוא מאמין בשילוש, והרי השילוש לא מסתדר עם השכל? אז הוא ענה - לכן אני מאמין, אני מאמין בגלל שזה לא נתפס בשכל.

היהדות לא מצווה על האדם להאמין. אלא לדעת בשכל. אין שום מקום בתורה שהוא בלשון צויי או היגד עתידי שאומר את המילה האמן.. בעצם מציאותו של אל.
ג' בתשרי תשע"ו 21:36והנצרות דווקא אומרת שאנחנו המקורדבש חריף
אבל ה' עזב את עם ישראל. ולכן אנחנו לא באמת אנחנו.. יהודים זה היסטוריה (היו לי ויכוחים עם נוצרים)
ג' בתשרי תשע"ו 21:51ממקום שנגמר השכל- מתחיל האמונה.שירוש16

רק מי שיצר אמונה יכול לנסות להבין אותה עד הסוף.

ולתת תשובות להכל.

 

לנו- אין תשובות להכל. וזה היופי שביהדות.

אנחנו לא מיתמרים לדעת הכל. 

אנחנו מקבלים את התורה כאמת מוחלטת.

ברור שיש מקום לבדוק. אין ספק שחלק נכבד מהאמונה צריכה (וחייבת) לנבוע מתוך ידיעה קונקרטית ולא הרגשת הלב (כפי שציין האפיפיור).

אבל-

אחרי שמצאנו הוכחות ברורות למציאות הבורא/תורה מסיני/משה אמת ותורתו אמת- אחרי זה מצווה להאמין.

בלי לקבל תשובות. שחלקן- לא בהשגתינו.

 

יצא לי לשבת פעם ליד נוצרית והיא אמרה לי משפט מאוד מענין בקשר ליהדות שלנו: 

" you now, jewaism just makes so much sence"

וזה^^ עוד מנוצרית (קטולית).

ג' בתשרי תשע"ו 21:59או שאנחנו מאמינים או שאנחנו יודעים.דבש חריף
אין באמצע.. א"א לומר שאנחנו גם הולכים אחרי הוכחות שמאמתות את דרכינו, וגם מאמינים. כי זה שני דברים שאין בהם שום דבר משותף.. זה כמו לומר אני יושב ובאותו זמן אני עומד. זה שני דברים שונים. אם אנחנו מאמינים אין טעם להוכחות כי לא איכפת לי מהמציאות, אנחנו מאמינים ללא שכל. ואם אנחנו שכל וידיעה שהתורה מלאה מפסוקים על זה. אז זה לא אמונה. אין משהו באמצע.

ואם כבר סיפרת על סיפור, מה תגידי על שחקני כדורגל שמכניסים גול, או על אחד שזוכה בלוטו ואומר יש א-לוקים..
ג' בתשרי תשע"ו 22:09זה כמו שמאמינים דווקא לחבר טוב ולא לכל אדם ברחובפשושון

לאמונה צריך להיות היגיון... למה אתה מאמין דווקא בזה ולא במשהו אחר...

ד' בתשרי תשע"ו 00:04אבל יש הבדלדבש חריף
אתה מאמין שחברך הוא אדם ישר.
אני לא מאמין. אני מאמין שהוא רמאי
אתה מאמין שיש אל
ואני מאמין שאין.
זה סובייקטיבי בין אדם לאדם.

לעומת ידיעה שהיא אובייקטיבית. אתה ואני יודעים שאם נזרוק אבן היא תיפול בחזרה
ד' בתשרי תשע"ו 01:04זה ממש לא נכון...פשושון

כל אדם מאמין במשהו מסויים בגלל ההיגיון..

 

אתה עולה למונית, אתה מאמין שהנהג יקח אותך לאן שאתה צריך... כי יש לו אינטרס (או מכל סיבה שתחשוב עליה)

אתה עולה לאוטובוס, אתה הולך לישון רגוע באמונה שאוטובוס נוסע לאן שצריך...כי גם לו יש אינטרס ואין לו סיבה סתם לדפוק אותך.. או כל סיבה שתעלה לך בראש

אתה מתקשר הביתה ומבקש מאמא שתכין לך משהו לאכול והיא הסכימה... אתה הולך הביתה על סמך זה שיש לך מה לאכול שתגיע... כי זאת אמא שלך!

 

גם פה זה ככה...

אני יודע שיש בורא! כי  אי אפשר לעולם שיברא לבד...

אבל כדי להאמין שהכל לטובה וכו'... אני מתבונן בניסים שה' עשה לעם ישראל (שאין לו שום אינטרס בזה)

אני מתבונן בזה שמשה רבינו מסר נפש בשביל עם ישראל ועל קיום התורה.. והוא אמר שהכל לטובה והכי טוב זה לעבוד את ה'...

 

ד' בתשרי תשע"ו 01:52לא טענת משהו..דבש חריף
אתה רק טוען למה אתה עולה למונית כי אתה מאמין שהנהג ישר. כלומר, אתה טוען למה להאמין ביושרו של הנהג.

אבל אדם אחר, יחשוד בנהג המונית ולא יסע איתו. יעדיף אפשרות אחרת (ואני מכיר מקרים כאלה באמת).

ו נתתי בכוונה דוגמא של אמון סובייקטיבי בבן אדם כשמדובר בעסקים.
אני מאמין ביושרו ואתה לא מאמין בו שהוא ישר.

וסתם.. אם אתה טוען שאתה יודע ולא מאמין אז אנחנו לא חלוקים..
והנושא שהכל לטובה לא קשור לנושא שלנו.
ד' בתשרי תשע"ו 02:04אוקיי...עזוב את הדוגמאות...פשושון

לעניינו...רציתי לומר שמה שאומרים שהאמונה מתחילה איפה שהשכל נגמר.

זאת אומרת.. שלגבי זה שיש בורא... לא צריך אמונה.. כי זה ברור שאי אפשר שעולם כזה מסודר יברא לבד

(מי שמונח בחומר יודע את זה טוב מאד אפילו יותר ממני) 

גם יציאת מצרים זה דיי ברור שעם שלם לא יחגוג דבר שלא היה ולא נברא ויעביר את זה מדור לדור

וזה שהתורה עברה ולא השתנתה בדרך... בכל בית כנסת בקריאת התורה מעירים על הטעות הכי קטנה

ואם יש טעות בספר לא קוראים בו יותר

 

אמונה זה מה שבא אחרי זה... להאמין שמה שכתוב שם זה אמת...זה כבר יותר קשה ופה אין שכל..

הבאתי לדוגמא שהכל לטובה.. כי זה ממש קשה... ואי אפשר להוכיח את זה

ופה בעצם נגמר השכל... מה שעליו דיברתם

ד' בתשרי תשע"ו 02:09אז אנחנו לא חולקים בנושא אמונה לגבי ה'דבש חריף
אלא, שאתה טוען שאמונה שייכת בנושא קבלת התוכן של התורה.

ושוב.. אם אני יודע בהוכחות שזה תורה אלוקית אז אני ידע בהוכחות שכל מה שכתוב שם זה אמת.
לכן גם פה לא שייך אמונה
ד' בתשרי תשע"ו 02:25לגבי השורה האחרונה...לדעתי זה נקרא אמונהפשושון

כי אתה לא באמת יכול להוכיח את זה...

איך אפשר להוכיח לדוגמא שהכל לטובה?

אם מישהו עכשיו הפסיד סכום כסף רציני, אתה יכול להוכיח שיצמח מזה משהו טוב? 

אם מישהו יבקש ממך הוכחה שתהיה תחיית המתים, או שיבוא משיח... יש לך הוכחה מובהקת לזה?

 

גם אני אשמח לשמוע חיוך

ד' בתשרי תשע"ו 02:34סליחה שנתקעתי על הכל לטובה..(כנראה זה משהו שבוער לי כרגע)פשושון

אבל אפשר לומר גם עוד דברים...

לך תוכיח שאם אני אקיים מצוות באמת יתקיימו ההבטחות של התורה

לך תוכיח לאדם חילוני ששבת היא מקור הברכה

לך תוכיח שיסורים באים מעבירות דווקא

וכן על זה הדרך

ד' בתשרי תשע"ו 07:24אני חייב לומר, שוב..דבש חריף
הנושא של הכל לטובה יכול להיות במחלוקת, של למה כמה איך ואיפה, כלומר מחלוקת של מה הפירוש של הנושא הזה..
ובתורה לא כתוב הכל לטובה. (כנ"ל שהשבת מקור הברכה.) וגם בחז"ל יש דעות לכאן ולכאן. ככה שאפשר לומר שזאת מחלוקת, והיא לא קשורה ליסודות הדת היהודית.

בא נניח ניקח לדוגמא את תחיית המתים, או את מה שאתה אומר, "אם אני עושה מצוות באמת יתקיימו ההבטחות של התורה" ואני עונה שוב, כן. וזה חד משמעי. ולמה? כי אם אתה יודע שהתורה אלוהית אז אתה חייב לסבור, לא להאמין, שזה יתקיים.

גם לא נתתי דוגמא של יסורים כי גם היא דוגמא מורכבת.
אבל בכל מקרה מה שחשוב זה המסר, ברגע שאני יודע שהתורה אלוקית, אז אין קשר לאמונה
ג' בתשרי תשע"ו 22:12יש אמונה ויש ידיעה.שירוש16

אחרי ידיעה ברורה שיש אלוקים. והתורה היא אמת וכו'- רק אז יכולה להיות אמונה תמימה בחלקים שבתורה שאינם מסתדרים עם ההיגיון הפשוט.

 

מצוות כמו פרה אדומה. שטנז וכו'- הן מצוות ללא היגיון.

איך אתה יכול להבין שהקב"ה רואה/חווה את העבר, את העתיד הכל ביחד- בהווה ממש...?

אפילו חכמים גדולים התקשו להסביר את התופעה.

 

ישנן תופעות ותחרישים (כמו משיח/גאולה/עוה"ב וכו') שאינך יכול לתאר ולהסביר באופן הגיוני ומדויק.

כאן- מגיע מקומו של האמונה.

ג' בתשרי תשע"ו 22:41פרה אדומה זה לא אמונה. זה עשיה.דבש חריף
עשייה שבאה בעקבות ידיעה..
מה זה הווה עתיד ועבר? יש לזה שייכות רק לגוף.
ג' בתשרי תשע"ו 22:43ידיעה של מה?שירוש16

אף אחד לא מבין את המצווה.

 

אנחנו מאמינים שלהקב"ה יש תשובות להכל. ושזו צורת הפעילות של טהרה. למרות שבכל קשה לנו לקלוט את ההיגיון שעומד מאחורי המצווה.

ג' בתשרי תשע"ו 22:52להאמין זה להאמין במשהו..דבש חריף
אני מאמין שמשהו מסויים קיים.
אני מאמין שמשהו יקרה.


אבל אם אני יודע בהוכחות על קיומה של תורה אלוקית אז אני עושה פרה אדומה מתוך הידיעה. לא מתוך אמונה שזה טוב. מתוך ידיעה שזה אמת. וזה הבדל גדול.
ג' בתשרי תשע"ו 23:05שווה עיון:שירוש16
ד' בתשרי תשע"ו 02:11בפרק על האטימולוגיה של המילה 'אמונה' את יכולה להיווכחאיל אחר

שאנו לא משתמשים במילה הזו בכל גיווני המשמעים המקראיים שלה.

במקרא המשמע הוא לפעמים במשמעות של 'מסורת' כמו "אמונה אֹמֶן", ויותר נפוצה המשמעות המזהה את 'אמונה' עם 'אמת'. עיון קל בקונקורדנציה מוכיח זאת.

כאשר אמונה=אמת מדובר בידיעה ברורה.

לכן ההפרדה בין המושגים אמונה וידיעה היא לא נכונה במקרא, והיא תוצר מאוחר יותר.  

ג' בתשרי תשע"ו 22:41פרה אדומה זה לא אמונה. זה עשיה.דבש חריף
עשייה שבאה בעקבות ידיעה
מה זה הווה עתיד ועבר? יש לזה שייכות רק לגוף.
ד' בתשרי תשע"ו 01:04יצא לי פעםתהילה רבקה
לעזור לאדם לא לצאת בשאלה ובגלל שידעתי מראש שאני לא אצליח לעמוד בכל השאלות שלו נעזרתי באנשים שענו לו גם. בכללי זה תלוי בכמות הידע שיש לך. אם אתה יודע הרבה ומסוגל לענות לעניין בוויכוח נראה לי יש קטע להדיין. במיוחד אם אתה בטוח בדעתך, יש לך כושר שכנוע ויש מצב שתזיז אותו מדעתו. אם הוא בטוח בדעתו נראה לי שיש מצב שעדיף שלא כי זה לא יתן כלום לאף אחד מכם ואולי אפילו יגרום לך להתערער(שיש בזה משהו טוב כי אז תבדוק וכו אבל..)
ד' בתשרי תשע"ו 02:05..דבש חריף
הרבה פעמים במקרים מסויימים כאלה, זה לא השאלה עצמה שמטרידה, לא חיפוש האמת, אלא הרצון להיות נקי מצפונית, לחפש כל מיני סברות והסברים, רק כדי להיות נקי מצפונית כדי שהוא יוכל ללכת אחרי חשקים שהתורה/אל - אוסרת.
ואז השאלה נהפכת לאמצעי.. לא למטרה של הבנה יותר טובה של הדברים וראייה יותר טובה.
כמו שאמרו חכמים שעם ישראל במדבר עשו את העגל להתיר להם עריות.
ד' בתשרי תשע"ו 02:20אני חושבתנולאית
בס"ד

שוויכוח או שיח עם אדם לא מאמין או אפילו עם אדם שלא מסכים עם דעתך בכל נושא שהוא,
יכול מאוד לתרום לא רק לאדם השני, אלא לך עצמך.
זה גורם לך להתבגר, בהבנה שלך את עצמך וגורם לך לדעות ולאמונות שלך 'להתבגר' ולבוא ממקום יותר בוגק, ממקום של אמונה שבאה ממחשבה, מבחירה ומחיפוש אמיתי ולא רק האמונה 'הילדותית' שגדלת עליו, שבאה לך ממשהו חיצוני,
כשפתאום צריך לספק הסברים לסיבה שבה חושבים משהו או מאמינים במשהו, ברגע שבו אדם קולט שהאמונה שלו או הדעה שלו היא לא מובנת מאליה לכולם, זה מאוד מבגר.

ובקשר לניצחון או לא לניצחון, לא תמיד חייב להיות ניצחון או הכרעה מי צודק ומי לא,
אף אחד, אבל אף אחד לא יודע הכול, וכן, זכותך לא לדעת.
נכון שתמיד טוב וכדאי ורצוי ללמוד ולהתפתח,
אבל זה עדיין לא אומר שחייבים לדעת הכל, למה זה ככה ולמה זה אחרת, ומי אמר ש..
גם הרב לא יודע הכל וגם לא רבו שלו, ולכן יש ישיבות, בשביל להעמיק ולהרחיב את הידע בתורה, ותמיד יש עוד מה ללמוד, בהלכות היבשות, בפרשנות, בקבלה, בהגות,
וזה לעולם לא נגמר.

העיקר בוויכוחים כאלה הוא שבסוף התוצאה תהיה לא שהצד השני ישתכנע, אלא שאתה תסביר לעצמך למה את באמת חושב ככה ולמה באמת הדעה שלך נכונה,
אולי הצד השני ישתכנע ואולי לא, אבל אתה זה שתצטרך להתמודד עם השאלות שהועלו ועם והתהיות החדשות.

אמרת את דעתך ולמה אתה מאמין בזה ולמה יש לך את הדעה הזאת,
הוא אמר את שלו.
הוא השתכנע אולי ואולי לא.
אתה השתכנעת אולי ואולי לא.
אבל כן הצלחת, להעמיק את התפיסה שלך, כן הפכת את הראייה שלך ליותר רחבה, כן פתאום יש לך שאלות חדשות לשאול, כן פתאום אולי העולם האמוני המושלם טיפה התערער ושינה את יציבותו אבל כך הוא גם יצליח לעבור מעמוד שידרה אמוני ילדותי ורך לעמוד שדרה בודר ויציב וחזק.

בהצלחה.
ז' בתשרי תשע"ו 16:23תגובה יפהפינג.


ד' בתשרי תשע"ו 02:28אין לי איך לקרוא את כל התגובות האלה עכשיו אבל...מי נהר!
אני אשתדל לקרוא בהזדמנות ובנתיים ברשותכם אני אביע דעה;) אני חושבת שויכוחים באמונה זה בסך הכל דבר מאוד טוב, אם זה לא מועיל זה לפחות לא מזיק-זה נותן עוד פרספקטיבה ומוסיף עוד קומה באמונה ומקסימום גם גורם מחשבות אולי קצת סוטרות לאמונה ואז חושבים עוד ועוד..קיצור מפעיל תמוח ואת המחשבות וזה טוב..נראלי לוידעת זו דעתי הלא הכי מגובשת עדיין...
ד' בתשרי תשע"ו 17:34לאחרונים שהגיבו!סתמישוו
נכון שויכוחים כאלה יכולים לעזור לך ולהעמיק ת'אמונה שלך..
אבל גם יש סיכוי קטן שהם יערערו אותה.
השאלה אם זה שווה את זה
ד' בתשרי תשע"ו 18:16אם האמונה נבנית מתוך בריחהנולאית
בס"ד

מלהתמודד עם השאלות, זה בעיה. באמת.
בלי קשר לוויכוח עם אנשים שהם בדעה אחרת ממך,
אדם צריך לשאול את עצמו שאלות, כן, גם אם הן שאלות נוקבות.
מה שווה אמונה של חוסר התעמתות? אולי זה מצביע על כך שהאמונה כל כך חלשה, כל כך מעורערת שכל ע משב רוח יכול להעיף אותה כמו עלי שלכת.

לא אמרתי שצריך עכשיו להכנס לאתרים של אתאיסטים או של דתות אחרות ובכוח לשאול למה היהדות נכונה ולא בודהיזם לדוגמה,
אני מתכוונת שצריך לשאול את עצמנו שאלות, להבין במה אנחנו מאמינים ולמה ואם יש שאלה שעולה איזה קושי, להתמודד איתו, לעלות אותו, אפשר להתייעץ עם רב, עם חברים, עם ההורים אפילו וכן לא תמיד תהיה תשובה חד משמעית, אבל צריך להתמודד,
כי ככה מתבגרים, בתור בני אדם.
כי לא רק 'האמונה הדתית' צריכה לעבור התבגרות והעמקה, אלא העקרונות האיישים של האדם, הדעות שלו בכל מיני נושאים,
עד עכשיו האכילו אותנו בעקרונות, בערכים, באמונות, בדעות
גיל ההתבגרות זה בדיוק הזמן לראות מהם הערכים והאמונות והעקרונות שנכונים לנו, אנחנו כבר לא ילדים קטנים, אנחנו שואלים שאלות, אנחנו רוצים להבין.

מבוגר שיגיד לי שהוא מאמין באלוקים רק בגלל שהוא 'ככה רגיל' וככה הוא גדל בלי לחשוב על למה הוא מאמין, למה הוא ממשיך לקיים את המצוות, אני ירגיש רחמים, ממש, ילד קטן.

אז כן, ברוך ה' רוב הנוער הדתי כן שואל, כן בוחן את מערך האמונות והעקרונות שלו וברוך ה' גם רובם ממשיך באותה הדרך.
ועוד משהו, להטיל ספק זה בסדר, זה גם בסדר לשאול איך אני יודעת שיש ה' או מה טוב בלתת צדקה או למה שאני ימשיך את המסורת המשפחתית לחלל בחליל ביום העצמאות.

אז זה יתערער, בסדר, אם זה שייך לך זה יהיה שלך,
אם לא, אז לא.

ובכל מקרה, אנחנו חיים בחברה פתוחה עם קשרים עם אוכלוסיות שונות, דתיות וכאלה שלא, יהודיות וכאלה שלא, עם אנשים מוזרים, מצחיקים, מסכנים, רעים, טובים, נחמדים, מבולבלים
אז אם לא עכשיו, אז בעוד שנה או שנתיים או שלוש, אבל מתישהו נצטרך להתמודד עם השאלה למה אני עושה מה שאני עושה, האם העקרונות שגדלתי לתוכם מתאימים לי, האם הדעות ששמעתי מהסביבה שגדלתי בה באמת תואמים לדעה שלי? האם בכלל מותר לי לשנות? האם יש משהו ממה שהורי לימדו והנחילו לי שאני רוצה לשמור? ו.. למה?
ה' בתשרי תשע"ו 07:09סתמישוו,מי נהר!

זה כבר כל אחד והמודעות האישית שלו... אם אני יודעת שאני בנאדם חזק שיכול להתמודד גם עם שאלות נוקבות וקשות- אז אחלה... מי שיודע על עצמו שהוא לא כזה שפשוט מלכתחילא לא יכניס את עצמו לזה....

ד' בתשרי תשע"ו 18:22לענ"ד זה לא במקום.*בננית*
אמונה היא הרבה מעבר לשכל וויכוחים.
אמונה לא מוכיחים בהוכחות שכליות. אמונה חושפים ע"י לימוד.
לומדים אמונה מרצון. לא ע"י התנגחויות.
ד' בתשרי תשע"ו 18:56אמונה זה לא ויכוחפלונטר היפה

אמונה זה משהו שבא מבפנים מהלב של הבן-אדם וזה בא מהבנה. זאת דעתי.

ד' בתשרי תשע"ו 23:54כמובן שלא צריכה להיות בעיה בכך שהאדם אוסף ידעMeir B.H
גם דרך וויכוח ושמיעת האחר. אחרי הכל, האדם חי את חייו מתוך בחירה של עצמו וכדי שלא להפסיד את העולם כדאי שגם לא יצטער על הדרך שבה בחר לחיות, ובטח שלא להאשים מישהו אחר (כמו "רציתי לרצות את ההורים ותראו מה יצא לי מזה...") בכך שכל החיים בחר בדרך שלא לו. והאדם מרגיש הכי שלם כשהוא עושה הכל בדרך שלו. לכן הוויכוחים באמונה יעזרו לו לחקור ולתחקר וכך יגיע בסופו של דבר אל הדבר האמתי ביותר שהוא הדת היהודית.
בנוסף, לעתים קרובות הוויכוחים האלה גם עוזרים לך לחדד לעצמך את הדעה שלך.
ה' בתשרי תשע"ו 11:51אני יודע על מישהי שרוצה להתחתן איתי בגלל וויכוח כזההמצב חסה

@אביגיל.

 

תלוי איך מתווכחים, בכל אופן צריך להיזהר בזה מאוד

ה' בתשרי תשע"ו 13:47^^^^^^^^^^ חחחא"י זה קשה


ז' בתשרי תשע"ו 13:48אביגיל.
(בעקיפין )
ה' בתשרי תשע"ו 12:29מממ אפשר לקחת את האמונה בעניין אחר אבל התשובהנחל
תתאים לאמונה שאתה מתכוון?

אז מנסיון, שיש וויכוחים..כל אחד מנסה להוכיח למה הוא צודק, ולמה הדרך שלו נכונה- לא יוצא מזה שום דבר. סתם וויכוח, הוא לא באמת יתחיל להאמין במה שאמרתי ויתחיל לאמץ את הדרך שלי, ואני לא באמת אשתכנע בצידקת דרכו..סתם וויכוח, סתם להתעצבן..מילא זה היה מביא לתועלת כלשהיא, אבל זה לא.

לגבי בעיות באמונה..אם לא יודעים לענות עדיף להפנות לרב, הכי פשוט

בהצלחה!
ה' בתשרי תשע"ו 16:39סליחהפלונטר היפה

הייתי חייבת לכתוב את התגובה ה-40 מוציא לשון

 

ז' בתשרי תשע"ו 17:38|לא קראתי את רוב התגובות| - דעתי אהבת ישראל!!אחרונה

היתרון בוויכוח שכל אחד מתבצר בעמדה שלו, זה שכל צד מחדד לעצמו יותר את הנקודה כי אני צריך לשכנע את זה שמולי.... אז אני לא יגיד לו דבר שאני לא מאמין בו עד הסוף... כי אם הוא ישאל אותי משהו ואני לא אדע לענות לו אז הוא ינצח בדיון....
זה יתרון - אתה מחדד לעצמך איפה אתה עומד מול עצמך ומול הנושא האמוני הזה.

 

אם יש סיכוי שהוא יאמין??
הגיוני שכן.
סבלנות, אני אסביר...
קודם כל עכשיו, בוויכוח הנוכחי הוא לרגע אחד לא יראה לך שאולי הוא טועה.. (מה ככה אני אתקפל מולו?? ואז הוא יגיד שאני טועה ואז זה יהיה פאדיחה...) עכשיו הוא לא יראה לך שום דבר... אבל יכול להיות שהדברים האלה, עם עוד דברים אחרים שהוא שומע (וויכוחים, שיעורים או דברים שלומד בבצפר או מה שזה לא יהיה) מחלחלים לאט לאט והבנאדם קולט שוואלה, יש כאן משהו אמיתי...

 

כמובן, הכל תלוי בנקודה ספציפית.. - אותו אחד שהוא ה"לא מאמין" לצורך העניין, מה זה אומר לא מאמין?
קרה משהו והוא לא מאמין במשהו מסוים?? לא מאמין בכלל? במציאות ה'? בכח של תפילה ומעשים??
מה הכוונה לא מאמין??
חשוב לשים לב לנקודה הזאת!

 

ואני חוזרת למה שכתבתי קודם...

כשאתה שומע משהו פעם אחרי פעם אחרי פעם אחרי פעם... משהו מחלחל ומתחיל קצת לתפוס מקום.

זה נכון בדברים חיוביים ולצעירנו גם בדברים שהם פחות.

בכל אופן, אם זה באמת חשוב ודורש התייחסות, יכול מאוד להיות שהאדם המאמין "יתגלה" כצודק...

ה"לא מאמין" לא תמיד יראה את זה. לפעמים הוא יגיד את זה לעצמו.. בלב בשקט.. ומולך ימשיך לעשות הצגה..

 

חושבת שזה תלוי ולא מחייב שתראה תוצאות חיוביות, וודאי לא מיידיות.

אבל שוב, תלוי מאוד. יכול להיות שיעשו מולך הצגה ויכול מאוד להיות שלא...

 

 

מה אני הייתי עושה - אני לא יודעת...חצי חיוך

מה שכן, אם אתה יודע שאתה חזק מאוד במשהו מסוים, אולי כן כדאי ללכת על זה..

אם לא.. - לא בטוח ובאמת יכול להיות שכדאי ואפילו מומלץ להפנות למישו אחר שאתה יודע שיוכל לענות...

ואם אתה עוד מתלבט - אולי מומלץ להתייעץ... אני לא יודעת...

 

יישר כוח!!

ב"הצלחה

 

ו...סליחה על האורך

עוד שרשורים מהפורום

י"ח תמוז 23:34חייב לדעת איך אתם שורדיםהתעורר!

את התענית מוזיקה.
(אני מתחרפן לגמרי ועברו רק יומיים)

י"ט תמוז 00:44יש פה כאלה שמותר להם לשמועשמיניסט באמ"ש
אגב, יש רבנים שמתירים אם זה יכול לגרום לפגיעה במצב הנפשי, במיוחד אם לא עושים כלום בחופש
י"ט תמוז 18:18פלייליסט ווקאלישדמות בחולות

התחלתי להרכיב לי כזה לפני 7 שנים ומידי שנה מוסיפה שירים נוספים

י"ט תמוז 20:50בתור תלמיד של מרן הגר"א שפירא זצ"להסטורי
אני מרשה לילדים לשמוע שירים שמוסיפים יראת שמיים, כמו ששמענו ממנו כמה פעמים. (שירים אחרים, כנראה שאסור כל השנה)
כ"א תמוז 02:19מה הבעיה בשיריקעלעברימבאר
חול כשרים כמו שירי ארץ ישראל הישנה?   כל השנה זה משום אבלות המקדש? זה לא מוגזם בימינו להחמיר כל השנה על שירים משום אבלות החורבן? איך אדם יכול בלי מוסיקה בחיים? (גם של חול טהור, נגיד שירים של נעמי שמר)
כ"א תמוז 02:21כאילו שאלתי על כל השנהקעלעברימבאר
כ"א תמוז 09:23לא אמרתי בעיההסטורי
ואיני בטוח שאם הם כמו שהגדרת, הם לא נכנסים להגדרה של יראת שמים.
כ"א תמוז 10:29👍קעלעברימבאר
כ"א תמוז 10:31שנינו יחד תחת מטריה אחתקעלעברימבאר
נכנס ליראת שמים? שיר חול נקי ורגיל ששר על מימד מסוים של המציאות. האם כל השירים חייבים להיות נעלים? (אני לא מדבר על השירים הריקים של היום). מצד שני שירה היא חלק מרומם באדם אז אולי אתה צודק
כ"ב תמוז 11:26ממה שאני מכירה,ניגון של הלב

מתלמידי ר' אברום שאומרים בשמו (בעיקר על ספירת העומר, פחות על שלושת השבועות) זה שאם היינו נוהגים לא לשמוע שירים בגלל דיני האבלות שנוהגים בהם באותן תקופות, לא היינו צריכים לשמוע כל השנה, אבל זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה/ אין לה מקור בקהילות ישראל/ לא זוכרת את כל הסיבות אבל בפועל לא נוהגים ככה, אז מותר לשמוע שירים גם בספירת העומר.
עיקר הטענה שאין בימים האלה שינוי מיוחד בשירים שמותר לשמוע, אם אתה נוהג לשמוע כל השנה שירים אז מותר לך גם אז.
(ושוב, עד עכשיו הכרתי את זה רק על ספירת העומר, שמלכתחילה דיני האבלות בה קלים יותר מבשלושת השבועות)

כ"ג תמוז 22:05השו"ע אסר כל השנה אבל צריך לקחת בחשבוןים התכלתאחרונה

שבעבר המוזיקה הייתה מאוד שונה, התפקיד שלה היה שונה, וגם אופן הביצוע היה שונה (כל המוזיקה הייתה בלייב וקשורה לשמחות או לעשירות)

יש אומרים שאמנם אם מקלים בכל השנה, מכל־מקום בימי האבלות ראוי להשיב הדין על כנו

אבל כאמור מרוב שהמציאות שונה בתכלית אין אלה מסמרות נטועים.

י"ט תמוז 18:55יש לכם חיית מחמד?פיטוניה

איזו חיה?

איך קוראים לה?

 

 

י"ט תמוז 22:35כןסוורוס סנייפ

אחות

מיצי

כ' תמוז 09:33לא מינרווה מקגונגל?125690
כ' תמוז 12:17הרבה שמות יש להסוורוס סנייפ

חחח יפה שאתה זוכר אני שכחתי מזה😂

כ' תמוז 11:56יש לישדמות בחולות

כלב, רועה בלגי

קוראים לו נילס

כ"א תמוז 11:50יש לי הרבהאיגנוטוס פברלאחרונה

כינים

ואלה שמותם: 

שמרל'ה

שפשף

גרדון

מציצן

מוצץ

קפצון

פשפשון

מרשרש

סיוון

שושה

זוטה

ומיצי

כ"א תמוז 12:03נערךאיגנוטוס פברל
י"ז תמוז 19:54יש כאן בני נוער שעלו לארץ?ש.א.ז.

פולשת לכאן לרגע, במחילה

מחפשת מתבגרים מגיל 16 ומעלה, בעיקר כאלה שעלו לארץ,

למענה על שאלון אנונימי לצורך מחקר שאני עושה כחלק מהתואר השני.

השאלון אנונימי לחלוטין. לוקח פחות מ10 דקות. ועוזר לי מאוד!

(גם מי שנולד פה יכול לענות, גם זה יעזור)

תודה מראש!


מחקר בנושא: הקשר בין סגנון ההתקשרות של המתבגר להורה לבין תחושת מסוגלות של המתבגר

י"ז תמוז 21:48תודה רבה לכל העוזרים! אין צורך בעוד משיבים בשלב זהש.א.ז.אחרונה
י"ג תמוז 08:29להתפלל דחוףףףףשמיניסט באמ"ש
עבר עריכה על ידי שמיניסט באמ"ש בתאריך י"ג בתמוז תשפ"ה 11:01

ללידה קלה לתמר בת ראשית ואחינועם בת ענבל

י"ד תמוז 14:37האם יש עדכון משמח? מגיע מזל טוב?Gini
י"ח תמוז 08:44כןשמיניסט באמ"ש
תמר ילדה בן הבוקר
י"ח תמוז 09:24מזל טוב 👶Gini
י"ח תמוז 10:16תודהשמיניסט באמ"שאחרונה
היא גיסתי
ב' תמוז 23:37אנשיםצאצא

מה אתם חושבים על עישון?

קודם כל, מה אתם אומרים על זה,

ב- מה הדבר הראשון עולה לכם בראש על עישון, 

ובנות, הייתם מתחתנים עם אדם מעשן? זה משנה לאנשים?

 

כ"א תמוז 16:15כתבתי בהומורשלג דאשתקד
שכתבת את אותה סיבה 4 פעמים, אז כתבתי שיכולת לכתוב את זה 150 פעמים 😅
פרסומת
ד' תמוז 13:20באיזה גיל אתם רוצים \היכרתם חברשרופה על העם

ולמה בגיל הזה

ד' תמוז 14:30בגיל 18 והתחתנתי איתורקאני
כי כתוב 18 לחופה
ה' תמוז 15:04בגיל 20 הייתי בזוגיות בפעם הראשונהפשוט אני..
כי בגיל הזה התאהבתי 🤷🏼
ו' תמוז 18:2518,19,20,21 מתי שאהיה בשלשמיניסט באמ"ש
ח' תמוז 09:22היינו ביחד בבני עקיבאפ.א.
גרים באותה שכונה, אומנם לא באותה קהילה, כי גרים במקום גדול עם משפחות דתיות רבות ובתי כנסת שונים,  וההורים לא מכירים ממש קרוב, האמהות קצת מכירות זו את זו. 
ח' תמוז 09:28מעניין אבל זאת לא השאלה 🙄פשוט אני..
ח' תמוז 16:10זו ממש כן125690
"באיזה גיל אתם רוצים (לא רלוונטי)/ הכרתם (רלוונטי) חבר?"
ח' תמוז 16:11נו, השאלה היא באיזה גילפשוט אני..

ועל זה הוא לא ענה

ח' תמוז 16:11כן, קלטתי מיד אחרי שיצאתי מהדף, עמדתי לערוך125690
י"ח תמוז 11:57חחח הייתי בטוח עשית את זה בכוונהסוורוס סנייפ

כדי להטריל

ח' תמוז 17:01מוסיףפ.א.
בקיץ של סוף כיתה י', ולמשך כמה חודשים
י"ז תמוז 12:15למה חברה? מחפשים כלה!אביעד מילוא
י"ז תמוז 22:20אתה מוזמן לעזור לי למצואשמיניסט באמ"ש
פרטים בפרטי
י"ח תמוז 12:15יש סגולה נפלאה לזהאביעד מילוא

קוראים לה להתחיל לצאת

י"ח תמוז 15:34?????שרופה על העם
י"ח תמוז 15:36אוקי. תרגיש טובשרופה על העם

סתם תגובה שממש ממש לא קשורה לשאלה

י"ח תמוז 15:55זה טרול מתחזהרקאני

שימי לב לכרטיס אישי

@כְּקֶדֶם⁠

@כְּקֶדֶם

י"ח תמוז 15:58גם אם הוא טרול הוא טרול חמוד... 😂😂😂שיט נחסמתי

חברים די זה באמת כבר לא מצחיק @כקדם וכל השאר תהיו חברים

י"ח תמוז 21:47לא הבנתי, מהזה טרול? עכשיו שמה לב שהשתנה השםשרופה על העם
י"ח תמוז 21:56מתחזהרקאני
שנהנה לעצבן
י"ח תמוז 22:05וואי מגניבשרופה על העם

איך עושים את זה?

אגב מסכן כקדם ...

י"ח תמוז 22:08לא כל כך מגניברקאני

יותר חופר

אין לי מושג איך עושים

מסתבר שפותחים ניק חדש ומשנים ברווח או משהו כזה שלא רואים

י"ח תמוז 22:09אבל עכשיו השתנה השם שלו...שרופה על העם

ולמה בעצם הוא עושה את זה?

 

י"ח תמוז 22:09המנהלים משנים את השםרקאני

הוא עושה את זה כדי לעצבן

לנקום בכקדם אולי

י"ח תמוז 22:10אהה. אבל איך הם יודעים שזה מתחזה?שרופה על העם

וואי התנפלתי עליך.. איך בכלל אתה אמור לדעת את זה?

י"ח תמוז 23:02אפשר להכנס לכרטיס האישיGini
ורואים שהניק נרשם היום/אתמול, ולכן זהו הניק המטריד, הטרול, לעומת אותו שם (לכאורה), שהוא הניק האמיתי ועם ותק ארוך
י"ט תמוז 00:50לא נכון זה לא נקמה ולא לעצבן.רקאני‬

זה בגלל שעשו עלי אמבוש..

כ' תמוז 07:48וואו כל הכבודרקאניאחרונה
ממש בוגר
י"א תמוז 08:47איך נראה אצלכם החופש הגדול?שדמות בחולות

יוצאים לטייל?

עובדים?

בוהים בתיקרה?

 

 

י"א תמוז 09:39לא משעמם בכללGini

ים, חברים, אופניים, בני עקיבא, מחשב, טיולים

י"א תמוז 10:47תלוישרופה על העם

לפעמיים עמוס ברמות בדברים כייפים ולפעמיים משעמם

י"א תמוז 10:56על הביטוי "תלוי" אומריםGini

מה שתלוי בי יהיה מושלם
מה שלא תלוי בי,כבר לא באחריותי😊

 


 

י"א תמוז 11:20חזקשרופה על העם
י"א תמוז 11:44אהבתי!שדמות בחולות
י"א תמוז 22:50המון תורה, בעיקר.שמיניסט באמ"שאחרונה

על הדרך אני גם מנסה לעזור בבית והארץ

בעז"ה לקראת סוף החופש אמור לצאת לטיול עם חבר, לשביל הים

You may like

פיקוד העורף